Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ide?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar... :) I må meget gerne komme med flere gode ideer. Men må da indrømme at jeg er blevet rimelig hooked på juice og smoothies..

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

GMR:

Tak for alle de gode svar... :) I må meget gerne komme med flere gode ideer. Men må da indrømme at jeg er blevet rimelig hooked på juice og smoothies..

Jeg tror ikke nødvendigvis det er drømmen at sælge juice og smoothie. Der er allerede en del som gør det i Danmark, også i København, og jeg tror faktisk ikke at de tjener boksen på det.

Derudover syntes jeg ikke det virker særlig godt at starte noget op, blot fordi du har fået et tilbud på billige lokaler - forretningen skulle jo helst kunne løbe rundt selvom huslejen var normal. Ikke for at punktere din ballon - husk endelig bare lige at undersøg markedet lidt dybere inden du umiddelbart kaster dig ud i noget.

Se alternativt på hvad du selv er god til og ved en del om. Hold dig heller ikke tilbage bare fordi der er stor konkurrence, er du fx verdensmester i at bage pizzaer er det jo slet ikke udelukket at du kan skabe dig rigtig fed forretning, selvom dine naboer sælger et substituerende produkt.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for alle jeres gode forslag samt kommentarer.

Jesper: Jeg tænker bare på at når beliggenheden er så god, må der næsten være et eller andet man kunne sælge og tjene godt på det, da jeg netop kan få det billigt. Men jeg vil igen, kun overtage hvis jeg finder noget jeg kan tjene godt på.

Mht. juice og smoothies, lyder det som en god ide, men spørgsmålet e bare hvor mange juice jeg skal sælge for at få en god omsætning. HVis et glas kan sælges til 25 kr i snit, skal jeg helst kunne sælge 150 glas. og så andre småting ved siden af. Det lyder bare mange glas om dagen? Hvad synes i andre?

 

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart lave en nem frokost løsning, simpel mad uden alt det ekstra pjat, kunne nogen ikke bare tage sig sammen og åbne en forretninger hvor jeg kan gå ind og købe en rugbrødsmad med roastbeef til 5 kr. uden alt det ekstra smørrebrøds fis. På min skole bliver vi tilbudt salater fra et skod sted hvor 30% af retten er dressing, fy for pokker og det lort koster 30 kr., smager forfærdeligt men alliegvel køber folk det i ren dovenskab over at skulle bevæge sig udenfor skolen.

Du køber et læs plastikbeholderemed låg, så steger du kylling med forskellig varianter krydderier, så hakker du noget salat, agurker, rød peber og gulerødder. Smækker det sammen i plastik beholderen og sælger løs. Samtidig tilbyder du billige rugbrødsmadder og måske noget sundt at drikke til, vand!!!! Hvis du vil have åbent om aftenen også kan du lave et take away aften menu kort hvor de resterende fødevarer alliegvel kan bruges til frokost retten dagen efter.

Du kunne evt. have så lidt valgmuligheder at kunden bare kommer ind og kun bliver tilbudt 2-3 ting for ligeså snart kunden er blevet tilfreds med din butik bliver det vane at gå ind og købe det igen og igen, du kunne have din faste salat med kylling, rugbrødsmadder også 1 skiftende ret så kunden kan smage nye ting. Hvis det er folk der har pause fra arbejde gider de nok ikke stå og vente i lang tid på deres mad bliver klar, det skal bare øses op så de kan komme videre og nyde deres pause.

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, og Godt Nytår til alle :)

Ud fra jeres forskellige forslag har jeg gået lidt rundt og tænkt på, om man kan lave sunde juice/smoothies samt andre sunde drikke, samtidig med enten bagels eller diverse salater? Så man også kan få en god salat med kryddret kylling med på vejen?

Jeg spørger om det vil være ok at blande de to ting sammen?

Håber i vil komme med jeres mening igen? :)

 

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke mange forretninger det tilbyder almindelig færdiglavet mad.

Jeg syntes du skal åbne en butik hvor man kan hente almindelig færdiglavet aftensmad i portionsstørrelser. Lav 2-5 retter hver dag. I vinduet skiler du så med, hvilke retter du tilbyder uges dage.

Du kan evt bede kunderne komme med forslag til retter.

Ved siden af kan du sælge salat, godt brød o.l.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bor jeg godt nok ikke i en storby. Men savner lidt muligheden for bare lige at gammeldags dansk mad. Hvad med en simpel gang medister, med kogte kartofler til og måske lidt ærter? Ikke alt muligt bøvl og bavl. Bare ganske enkle simple gammeldags retter.

Medister
Frikadeller
Hamburgryg (som ikke er krydret, blanceret osv osv osv, bare kogt alm. hamburgryg)

osv osv osv. Og så alm. kogte kartofler i stedet for alle mulige mærkelige variationer.

Ja, jeg er måske lidt gammeldags. :) (og nej, jeg er ikke gammel, er 29)

MVH
Hans

Fra Græsted
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.. Jeg synes det lyder som en super god ide, har nemlig selv tænkt på det samme.. Hehe.. Held og lykke med det :o)

Mvh

Channie Nathali Brix

Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

God gammeldags dansk mad, er forholdsvis billigt, og folk elsker at spise det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

problemet er bare at Slik/filmudlejning markedet er total mættet efter min mening... Så man skal virkelig kunne differentiere sig og tilbyde noget som "de andre" (læs:blockbuster, knox osv) før dette vil blive en succes :)

God Weekend :)

mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)