Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura som privatperson

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg har ikke noget firma, da jeg tjener under 50.000 om året på det jeg laver. Men hvis jeg sælger en annonceplads til et magasin, skal jeg så sende faktura ud - selvom jeg egentlig ikke har noget firma?

 

Mvh.

Mads

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens have et firma selvom du ikke sælger for 50.000. Det er kravet om momsregistrering der er tilknyttet de 50.000 kr.

Men ja. Du skal sende en faktura til et firma og du skal skrive dit personnummer istedet for CVR nummer. Derudover må du ikke lægge momsfakturaen.

 

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... Men du må ikke opkræve moms, og istedet for CVR nr, skal du oplyse CPR nr.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry... Så ikke at han var hurtigere end mig :-)

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak for svarene!

Ok, men jeg behøves ikke at have noget firma, vel - når min indtjening er under 50.000 om året?

Har i et eksempel jeg kan se, hvor der står CPR-nr. istedet for CVR-nr., og hvor momsen ikke er med?

 

Mvh. Mads

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Skats krav til faktura kan du se her http://www.skat.dk/display.aspx?oId=135149&vId=202101

Da du ikke har et CVR nummer så skal du angive dit CPR nummer istedet. Dette er for at SKAT kan se hvem der har udstedt fakturaen hvis de vælger at gå i gennem din kundes bilag.

Der er ikke noget krav om at du har et firma hvis du omsætter for mindre end 50.000 kr om året.

Du kan ikke som privatperson sælge noget med moms. Hvis du ikke er momsregistreret, så kan du ikke trække moms fra dine indkøb og lægge moms på dine salg.

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står i statskravene at jeg skal angive kollienes antal, art, mærker, numre og bruttovægt. Men det kan jeg jo ikke når jeg skriver en faktura på et salg af en annonceplads? Og det samme med punktet: "en nøjagtig specifikation af sendingens indhold, herunder oplysning om vareart: dessin, kvalitet, artikelnummer el. lign."

Hvad skal jeg så angive?

Mvh. Mads

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan f.eks. skrive

"1 stk annonceplads på www.site.dk gældende fra 6.1.2009 til 6.2.2009"

og så beløbet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)