Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERFA-gruppe - økonomistyring med WinFinans

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Jeg har naturligvis også stiftet bekendtskab med supporten - jeg må dog sige at jeg arbejder med Small Business versionen der er en FREEWARE og har ikke indgået nogen supportaftale med WinFinans.

Jeg har Mødt folk i Roskilde på et kursus af en dags varighed ok kursus men da jeg efterfølgende kontaktede dem for afklaring af et par spørgsmål bad man om min mail adresse og så kom der en mail med oplysning om at man kunne tilmelde sig support. Jow naturligvis kan man ikke leve af at levere FREEWARE hele vejen rundt, men man begynder nok for det meste med en dialog mellem kunde og leverandør.

Ja men jeg er nu glad bruger af en FREEWARE version og øver mig pt med en e-conomic version on line ikke imponeret er meget langsom - nå måske bare den dag men det huer mig ikke at være på en løsning jeg ikke selv har kontrollen over. Altså nej tak til en netversion. Hvad mener du om netversioner?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig kun .NET versionen jeg har haft egentlige problemer med.

Den er langsommere end e-conomic. E-conomic er ikke så problematisk hvad hastighed angår - man skal lige slå caching på ved ssl forbindelser i sin browser.

Og så har jeg faktisk oplevet at Safari er noget hurtigere end både ie og firefox til e-conomic.

E-conomic er ikke en optimal løsning for mig, fordi der er et fast abonnement som mange af mine kunder ikke gider betale for. Jeg har brug for at eje et eller andet. Og Summa, C5 m.m. kan kun køre på windows som jeg bryder mig meget lidt om.

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah, jeg bliver mere og mere overbevist om at vores oplevelser med Winfinans DT og deres support,  som vi endda betalte penge for, ikke er et enkeltstående tilfælde.
Som omtalt tidligere havde vi (jeg skriver havde, men vi har dem vel egentlig stadig, vi har har bare givet op - det er vigtigere at tale med kunder end leverandører, der ikke gider svare), en masse problemer, men jeg husker bestemt en situation hvor der var en især ubehøvlet person som, skrev nogle ting i en mail. Selv om det er et par år siden kan jeg sikkert finde den mail igen. 
Tjah det var så slemt at selveste Winfinans bossen han måtte undskylde på sin medarbejders vegne. Sådan!

mvh.

Martin 

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Jeg mener også at brugen af SW og netløsninger ikke er nødvendigt hvis der ikke er flere brugere af systemet samtidig. Og det er der jo ikke før du kommer op i virksomhedsstørrelser på over 100 ansatte.

Så derfor er en FREWARE løsning ok og vil man det kan man for en 1000 lap om året få support løsning fra WinFinans. Så skal vi bare have den til at fungere noget bedre.
Klart man kan ikke leve af at levere FREWARE og FREE support,  men glade brugere af FREEWARE bliver store kunder en dag og det er jo det - må jeg formode der er forklaringen på FREEWARE ikke?

 

  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Ja det lyder meget underligt dette men mon ikke det er begrundet i at WinFinans set i relation til andre udbydere ikke er så gamle?

Men hvad er årsagen til at vælge en netløsning min version - du ved - er en FREEWARFE den er ganske udemærket og yderst fleksibel med hensyn til at dele datafiler og udtrække datafiler til andre systemer.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle:

Jeg hopper lige med på "tråden" her så jeg kan følge hvad I andre måtte finde ud af i WinFinans.

Jeg har brugt systemet i nogle år efterhånden, - en Small Business version, - men har ikke tegnet support- eller opdaterings abonnement. Jeg bruger kun finansdelen, al fakturering er i et ekstern program (egenudviklet), der automatisk opretter poster i "indlæste bilag" så de efterfølgende kan bogføres i WF.

Et enkelt spgm har jeg:  I manualens appendix er følgende nævnt: "Sriv f 1234, hvor 1234 er faktura.nr. i tekstfeltet. Ønskes en forklarende tekst indtastes denne efter f 1324, (husk komma og mellemrum)"

- dette virker ikke hos mig, hele linjen erstattes tilsyneladende af teksten "Faktura 1234" uanset det efterfølgende komma og mellemrum . Virker "forklarende tekst" hos nogen af jer?

Venlig hilsen
Erik

Fra Hv idovre
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik!

Jo - det skal virke. Hvis du f.eks. i bilagskladden skriver følgende (uden gåseøjne): "f 1234 test" og derefter trykker på tabulatoren, så ender der med at stå "test" i bilagsteksten ligesom du samtidigt har registreret fakturanummeret og efterfølgende kan danne en åben post på debitoren. Virker dette ikke hos dig?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Har du løst det - jeg skulle lige se lidt mere på det før jeg forstod hvad du mener. 

Dit spørgsmål drejer sig om hvordan du bogfører en faktura på dennes fakturanr. ikke ?

Gå til "Bilagsinddatering" - altså stå i vinduet hvor du bogfører - her er fra v til h bilags nr. dato tekstfelt i dette tekstfelt skriver du normalt en tekst selvvalgt.

Eks.

Bogfør denne: Faktura 654037  - div. småkabler - fakt. dato: 01-12-09

I bilagsfeltet står det løbende bilagsnr. - i dato feltet skrives fakt. dato: 01-12-09 - i tekstfeltet skriver du så: F 654037 div. småkabler  i kontofeltet konto nr. og i sidste felt beløb

Nu har du koblet teksten div. småkabler og fakt. nr. sammen. Når du klikke rpå simulering før bogføring forsvinder F 654037 og kun teksten er synlig.

I teksfeltet starter du med at skrive F og så mellemrum og fakt. nr. og så mellemrum så en tekst.

Virker dette ?

          

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom,

Det virker fint her hos mig - skrive F mellemrum og så fakturanr. og så en selvvalgt tekst det er ok her. 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom & John:

Tak for jeres svar. Og jo, det virker som I beskriver det (meeen det er ikke helt hvad jeg vil ha', altså hvis jeg selv kan bestemme..)

Hvis jeg ønsker følgende tekst: "Faktura 1234 diverse kabler" er eneste mulighed, der (næsten) giver det ønskede resultat:;
".Faktura 1234 diverse kabler" (Bemærk punktum før "F"). 

Man kan ikke skrive "Fak. 1234"  eller "Fradrag vedr 1234" som bilagstekst, begge disse  ændres til:  "Faktura 1234"

Mvh
Erik

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)