Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERFA-gruppe - økonomistyring med WinFinans

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Hv idovre
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik!

Ja - det har du ret i. Systemet checker blot for om teksten starter med "F" og derefter håndteres bilaget som en faktura. Så ønsker du at teksten skal ende ud med at være "Faktura 1234 diverse kabler" er du nødt til at skrive "f 1234 Faktura 1234 Diverse kabler" i tekstfeltet. Hvis du som du foreslår direkte skriver ".Faktura 1234 diverse kabler" får du ikke noget fakturanummer på den åbne post, som bevirker at den kan være svær at finde i åbenpost oversigten når den skal udlignes.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Du kan skrive alt hvad du vil i tekstfeltet også det du ønsker, men det skal ske efter du har skrevet:

F 654037 Fradrag vedr. 1234 - Her er F for faktura 654037 for fakt. nr. og Fradrag vedr. 1234 som den efterfølgende frivalgstekst. Så får du teksten "Fradrag vedr. 1234 relateret til faktura 654037.

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev der nogensinde oprettet en gruppe?

Mvh

Martin 

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Har du eller andre nogen erfaring med opdatering af tilrettede rapporter v. hj.a. wfobj.adp filen?

Jeg sidder lige netop nu og har en del udfordringer, da jeg efter seneste opdatering af winfinans DT ikke kan få den til at æde rapport tilretningerne fra wfobj.adp filen. Jeg kan heller ikke rigtig få de tilrettede rapporter over i wfobj.adp til min store (og gentagne winfinans-) irritation.

m

MVH

Martin 

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Nej jeg har ikke været i gang med disse - jeg har set på det men ike udført det - så jeg kan ike tilføre dig noget men vi har jo Tom Østergaard i gruppen her så prøv at ringe til ham flink fyr har selv tal tmed ham hane er jo forhandler og kan sikker give dig et par tips.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også begyndt at bruge WinFinans Small Business.

Jeg kan ikke lige finde nogen guide til hvordan jeg tager backup - eller rettere sagt hvilke filer jeg skal tage backup af.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Yderligere er der nogen i tråden der skriver om indscannede bilag - er det muligt at indscanne fysiske fakturaer til WinFinans (eller er det kun når man bruger Faktura modulet at man kan se dem i WinFinans)? Det har jeg heller ikke lige fundet svar på i guiden.

På forhånd mange tak.

PS: det skal nævnes at jeg har tilmeldt mig kursus i Winfinans i Marts :-)

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ats:

Jeg tror ikke indskannede bilag er mulig i Winfinans Small Business, det er i al fald ikke understøttet i min version, der er en 2000.

I version 2000 gemmes data i filen WL2kdata.mdb og dine evt tilpassede rapporter i WL2krap.mdb. Begge filer er MS-Access filer, og da de er åbne når programmet kører, skal du være sikker på at Winfinans er lukket ned, inden du starter din backup. 

Mvh
Erik

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eh,

Perfekt - tak for svaret.

 

Mvh

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ats,

Wl2kdata - er den fil du skal tage kopi af - jeg har flere gange med fordel taget en kopi af denne fil før jeg gennemførete en bogføring som jeg ikke var sikker på ville give det forventede resultat.

Altså før du træner og prøver så tag en kopi af denne fil og arbejdt videre med bogføringen - hvis du får lavet noget crap så gå blot tilbage til filen og sletter den der ikke er kopi - kopien ser jo således ud når den er taget:

"kopi af Wl2kdata" og så er du tilbage til den aktuelle fil. Når jeg tager back-up tager jeg en kopi af denne datafil og gemmer på en ekstern disk. Jeg tager en kopi deraf ca. hver uge og gemmer 10 uger baglæns. Hvis nu !!!

Har du prøvet at udskrive faktura?

Det sker fra fakturamodulet - Small Business som det allerede er nævnt har ikke scanning funktionaliteten men jeg bruger min egen scanner det går fint der skal alligevel en papir kopi i bilagsmappen til bogholderiet deraf.

God arbejdtslyst du er velkommen til at ringe!

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ERFA Winfinans,'

Jeg arbejder med WinFinans Small business:

Er der nogle der har erfaret at debitorer og kreditorer ikke får korrekt primo overført ved oprettelse af nyt regnskabsår ?

Jeg har oprettet 2010 og deb. og kred. kom fint med - måske min datafil er ødelagt da saldo 2009 ikke er overført korrekt. Da primo tal ikke stemmer med 2009 saldo. Jeg har nu ændret dette ved at gå i tabellen for primo deb og kred.

Så jeg søger nu et svar på hvad jeg kan have gjort forkert ved oprettelsen af ny tår?  Hmm

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)