Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du forfatter eller forfatterspire?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Det sidste års tid har vi arbejdet på et system til forfattere og forfatterspirer, som vi kalder
Inkspresso. Vi er nu nået til et stadie hvor vi har brug for lidt feedback, inden vi lægger sidste
hånd på det.

Inkspresso er et komplet system til oprettelse, udgivelse og salg af e-bøger. Systemet gør det muligt
at oprette e-bøger selv, uden at skulle håndtere det tekniske i at få lavet en bog, betalingssystemer, hjemmeside m.v.

Vi har brug for lidt hjælp fra nogen af jer derude, som enten har skrevet en bog, eller har tænkt på at gøre det - vi har brug for at vide hvad i synes om konceptet, og om implementering. Vi håber at i har lyst til at kigge ind forbi http://beta.inkspresso.dk og give jeres mening til kende her i forumet (også gerne hvis i skulle støde på en fejl der forhindrer jer i at bruge systemet).

Det skal bemærkes at systemet er i øjeblikket i funktionstest - det er endnu kun en tidlig version og er ikke sat i produktion. Der kan opstå fejl, ukorrekte oplysninger og dårlig performance - endvidere findes der endnu ingen funktionalitet til visning af indtjening og rapporter.

Betaling kører i test-mode, så i kan købe bøger uden beregning - et test dankort nummer bliver brugt under betalingen.

Kort om Inkspresso:

  • Nemt at bruge - du opbygger din e-bog ved sammensætte forskellige sideskabeloner (kapitel, forside, opskrift, o.s.v.).
  • Ingen redaktør der bestemmer om din bog er "god nok".
  • Fuldautomatisk system uden ventetid - du bestemmer selv hvornår din bog skal publiceres.
  • Gratis for forfattere at oprette bøger (vi trækker 30% af bogens pris ved salg)
  • Mulighed for at vælge design på bogen.
  • Mulighed for oprettelse af meget billige eller gratis bøger.
  • Automatisk håndtering af betaling og udbetaling til dig.
  • Egen forfatter profileringsside side.

Inden vi lancerer vil systemet også indeholde:

  • Salgs- og udbetalingsrapporter og grafer
  • Bedre formatteringsmuligheder for kapitler.
  • Sideskabelon til brug til opskrifter.

Kendte issues:

  • Slet bog er endnu ikke fuldt fungerende.
  • Bøger optræder ikke på 'seneste bøger' før ca. en time efter udgivelse

Adressen er:
http://beta.inkspresso.dk

På forhånd mange tak,
Micael, Inkspresso.dk

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv på vej med en eBog, men jeg er nok ikke lige i målgruppen for jeres service :)

Jeg vil gerne selv have fuld kontrol over det website, hvorfra min bog skal sælges - herunder de "marketingmekanismer" jeg sætter op. Det samme gælder selve udformingen af bogen.

Det andet er, at jeg ikke vil basere afsætningen af min bog på en kanal der koster mig 30%

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Tak for dit svar - nej, som du ganske rigtigt påpeger er du nok ikke vores kernemålgruppe (selv om du aldrig vil blive afvist hos os :)

Vores målgruppe er primært dem der enten ikke selv har de fornødne tekniske evner til at opsætte en bog, website, salgsløsning og markedsføring,  eller dem hvor den påregnede indtægt ikke nødvendigvis står mål med udgiften i selv at varetage disse opgaver.

Vores ønske er at lave en løsning der gør det nemt for 'almindeligt dødelige' at udgive en bog - også dem der ikke normalt ville vælge at udgive en bog, fordi det er for stor en mundfuld, men alligevel har noget på hjerte.

Jeg vil dog ikke udelukke at vi i fremtiden vil lave løsninger der gør det mere attraktivt for mere professionelle skribenter.

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er fin - men hvad med os "udlændinge" uden dansk konto?

Henrik

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for dit svar.
Der kommer understøttelse af udenlandskonto, men det bliver sandsynligvis ikke i første revision af butikken. Den er på listen :-)

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide, men jeg er på linje med Mikkel.
Hvis i skal have 30% så skal der noget seriøs marketing af bogen med. Jeg ville ikke låse mig til et system som jeg selv skulle pushe og så skulle betale så meget. Så mit råd er, at alt det traffik forfatteren selv skubber over til jer, det få i f.eks. 10 % og de salg i selv laver, det kan i tage 20-30 % for.

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

God ide, men jeg er på linje med Mikkel.
Hvis i skal have 30% så skal der noget seriøs marketing af bogen med. Jeg ville ikke låse mig til et system som jeg selv skulle pushe og så skulle betale så meget. Så mit råd er, at alt det traffik forfatteren selv skubber over til jer, det få i f.eks. 10 % og de salg i selv laver, det kan i tage 20-30 % for.

Dbh Martin

Jeg ville også være skuffet hvis du ikke selv pushe trafik til dine bøger Martin!Wink

Jeg ser ideen som god for den der vil lave en e-bog men ikke har den tekniske viden eller interesse. Rigtig mange Aminoer er gode til at håndtere internettet og vil formentlig kunne klare sig uden. Der er en del fornuftigt software som kan bruges til at lave ganske flotte e-bøger på markedet og håndtere salg og eventuel beskyttelse af disse.

Henrik

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes at det lyder som et rigtig godt projekt, hvor folk der måske ellers ikke har den store viden selv kan gå ud og udgive en bog. Tror der sidder rigtig mange rundt omkring som har lysten og ideen men mangler lige det sidste. Personligt kunne jeg nok godt selv finde på at bruge det, da jeg ikke har den store tid og lyst til at markedsføre efter at jeg har skrevet bogen. Dog synes jeg også at de 30% er meget højt, men hvis du bruger midler på at markedsføre siden bliver det meget mere okay..

Håber at du kunne bruge dette til noget, selvom det var meget kringlet, er super træt..

 

MvH Kristoffer

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og Mikkel mfl.,

Tak for jeres svar.

Vi har valgt en løsning med en fast procentsats fordi vi gerne ville lave en gøre det muligt at forfattere gratis kan oprette bøger. Vi regner med at den primære målgruppe vil være forfattere med et begrænset antal salg - i hundreder af eksemplarer eller derunder, mange af dem formentligt forholdsvis lavt prissat.
Med et begrænset salg vil omkostningerne til at etablere sin egen salgskanal, markedsføring, udarbejdelse af bogen m.v.
være ude af proportion med indtægten. Hos os kan du sælge eet eksemplar, uden risiko, og stadig tjene på det.

Derudover går en del af de 30% til generel markedsføring af butikken, samt i nogen tilfælde til direkte markedsføring af bøger. Endvidere får alle bøger reklametid i butikken.

Men som sagt er vi også åbne for at lave løsninger der er mere attraktive for forfattere der trækker større salg - det kunne være i form af en differentieret procentandel, faste beløb pr. salg., traffikløsningen som du selv beskriver eller lign. Jeg vil heller ikke afvise at de 30% kan blive justeret hvis salget på sitet muliggør det.

Så det lidt lunke svar må være - det kommer, formentlig :-)

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Stakroge
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa.

Jeg var lige inde og kikke på brugerbetingelserne for forfatterne og faldt over denne:

"Forfatterens rettigheder

Forfatteren overgiver ingen rettigheder til Inkspresso ved oprettelse af konto eller udgivelse af publikation. "

I skal vel overtage rettigheder til at sælge og digitalt mangfoldiggørelse af forfatterens værker? Især siden der også står:

"Det er ikke tilladt at videresælge materiale, herunder PDF-filer, oprettet af Inkspresso gennem andre udbydere end Inkspresso."

I skal jo overtage rettighederne til at udgive et værk, I ellers ikke har ophavsrettighederne til at udgive/sælge/mangfoldiggøre. Jeg ved kun, hvordan det foregår på tryk, men jeg ved, at der også er ophavsrettigheder og dermed begrænsede brugsrettigheder (herunder salg) af digitale medier, hvilket en e-bog jo er.

Under menuen: "Læs mere om at være forfatter hos Inkspresso" ville jeg som forfatter gerne have der til at stå, om jeg kvit og frit til enhver tid kan trække mit materiale tilbage uden nogen konsekvenser.

Under de 5 hurtige spørgsmål kan jeg kun tælle 4 ...?

Under "nemt og simpelt" får en enkelt sætning mig til at hæve et skeptisk øjenbryn. "Du oplyser blot dit kontonummer, og vi sørger for at overfører betaling til dig." Ordet blot ... bare ... nemt, simpelt og BOMBE-sikkert!! Aldrig gode ord at bruge, når det er ens kontonummer ... eller CPR-nummer, man skal oplyse.

Jeg sidder også og tænker på, hvad nu hvis nogen vil udgive en bog så smækfuld af stavefejl, at man dårligt kan læse den? Vil I virkelig lægge navn til en sådan kvalitet og dermed sætte navn på en sådan standard på danske litteratur? Har I ingen muligheder for at give redaktionel rådgivning eller støtte? (Du kan kontakte mig ang. dette privat, måske har jeg en idé)

Dine markedsføringsideer vil jeg gerne høre mere om. Og det er jeg sikker på, at alle de forfattere, du har i din målgruppe, også meget gerne vil! F. eks ville jeg som skribent i din målgruppe være interesseret i at vide, om min bog KUN markedsføres på jeres site, eller om I har andre salgsmetoder. Hvis ja, hvilke? Pligtaflevering ... det betyder jo ISBN-nummer. Og har en udgivelse et ISBN-mummer, så kan den i princippet findes alle steder og af boghandlerne også ... men nu ved jeg ikke nok om e-bøger til at vide, hvordan det foregår der. Belær mig endelig!! Men jeg kunne forestille mig, at der så vil være problemer med jeres 30 % og 70 % opdeling så kunne gå hen og blive et problem, da boghandlerne vil have noget for at sælge dem.

Da sitet endnu ikke er færdigt er det forståeligt, at der kan findes dumme grammatiske fejl, som ikke burde findes på sites, der vil stå for udgivelse af e-bøger, men det har I jo tid til at få rettet op på endnu. *blinker opmuntrende*

Helene

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)