Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når andre bruger ens firmanavn i deres AdWords annoncer

Side 2 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Om det er dårlig stil eller ej vil jeg ikke gøre mig til dommer over. Men du kan undgå det ved at sende en underskrevet begæring til Google.

Fra Egå
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle

Det er ikke nødvendigvis sikkert at dine konkurrenter bruger dit firmanavn som søgeord i deres AdWords kampagner.

Vi har tidligere oplevet nøjagtigt det samme, og efter lidt e-mail korrespondance med Google fik vi dette svar:

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE Da vores system automatisk tager højde for søgehistorik og brugeradfærd, vil I kunne komme ud for at konkurrenter som tilbyder ligeartede produkter vil blive vist hvis man søger på Jeres navn - dette kaldes expanded matching.

 

 

 

Fra Egå
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

 

Ved ikke lige hvordan de tegn lige kom fra... Surprise

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt med på at eks Smart Kids ville kunne fremkomme når folk søgte på House of Kids - netop pga. ordet Kids som er ens. Men jeg går ikke ud fra at google så også laver en automatisk overskrift i adwords annoncen - dvs. vores shopnavn?

Mange hilsener Helle

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej House of Kids,

 

Hvad med at vi fik et google-adword link til Smartkids Adwords kampagne herind og så vi alle sammen klikkede på det gentagne gange, så enten mister de penge eller google banner smartkids?

Der er sikkert nogle kloge hoveder herinde, der kan fortælle om det kan lade sig gøre at lægge et link til deres betalte kampagne her på amino og vi så alle sammen koster dem penge. Så kan de lære det, kan de!

Mvh Flemming

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:

Jeg er blevet gjort opmærksom på at der er en konkurrent som bruger vores firmanavn »House of Kids« som søgeord via AdWords annoncer. De bruger vores firmanavn som overskrift og så med et ? tegn efter. I annonceteksten henviser de så til at man kan købe børnetøj osv. Og linker så til deres egen shop.

Jeg synes at det er problematisk at denne shop måske får besøgende som i virkeligheden har søgt på vores firmanavn - og tilmed sikkert til en lav klikpris.

Er det bare mig som synes det er totalt dårlig stil? og er det overhovedet lovligt? Og hvis ikke - hvad gør jeg så ved det? eller skal man bare lade sådan noget pasere og lade være med at bruge energi på det.... Jeg har sendt to mails til shoppen om det - men har endnu ikke fået svar.

Mange hilsener Helle

Hej Helle

Jeg har oplevet det mange gange efterhånden. Både på egne shops og firmanavne. De gange hvor det er så klamt gjort som med dit tilfælde har jeg blot skrevet til den pågældende annoncør. Alle gange har resulteret i at de fjerner søgeordet.

I skrivende stund kan jeg se at den allerstedsnærværende Seosupport har angivet proseo som et af deres søgeord. Tillige har dandomain og 3C ads.. Jeg tror ikke vi gør noget ved det, men det er pudsigt når nu at der andet steds her på amino klages højlydt over at lukrere på andre.. Læs tråden om oza og demib.

Skriv til dem og forklar dem at det ikke er god karma og at det iøvrigt også er rigtig dårlig markedsføringsskik. Drop alt det med google, det får du ikke noget ud af.

Mvh

Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> I skrivende stund kan jeg se at den allerstedsnærværende Seosupport har angivet proseo som et af deres søgeord

Det er ganske enkelt løgn! Det er altså utroligt, når du nu kalder dig "pro seo" at du ved SÅ lidt om hvordan søgemaskinerne fungerer. Det er fandme for latterligt!

Lad mig forklare hvordan det faktisk virker ...

Der er to dele af de her sager:

  • Søgeord
  • Annoncetekst

Der er stor set enighed om, at det er ulovligt, at bruge andres varemærker i sin annoncetekst. Oplever du det, så skriv tildem der gør det - eller send det til advokaten, hvis de ikke vil lytte til fornuft.

Med hensyn til søgeord er det langt mere broget ...
For det første er der IKKE juridisk enighed om, om det er ulovligt at bruge andres varemærker som søgeord. Der er såvidt jeg er orienteret stadig ingen retssager i Danmark, der med sikkerhed kan sige hvordan vi står her til lands.

For det andet kan du på Google benytte det der kaldes "broad match". Bruger du så et søgeord som kids, house eller seo, så vil Google matche det med alt hvad der bare minder om det - både helt og delvise match, stavefejl, synonymer osv.

Hvis man har et varemærke hvor der indgår almindelige ord - som med Hourse Of Kids, så er det i praksis umuligt at beskytte sig. Det har en mangeårrige retssag i USA også glimrende illustreret. Firmaet "American Blinds & Wallpaper fik således blokeret for hele deres varemærke, men brokkede sig så over, at annoncer stadig blev vist ved broad match på ord som "american" og "wallpaper" - hvilket Google naturligvis ikke ville blokere for.

Jeg møder gerne op i en dansk retssag og forklarer de tilstedeværende hvorfor jeg ikke mener man med dansk lov i hånden kan forbyde andre at bruge ens varemærke som søgeord :)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

> I skrivende stund kan jeg se at den allerstedsnærværende Seosupport har angivet proseo som et af deres søgeord

Det er ganske enkelt løgn! Det er altså utroligt, når du nu kalder dig "pro seo" at du ved SÅ lidt om hvordan søgemaskinerne fungerer. Det er fandme for latterligt!

Lad mig forklare hvordan det faktisk virker ...

Der er to dele af de her sager:

  • Søgeord
  • Annoncetekst

Der er stor set enighed om, at det er ulovligt, at bruge andres varemærker i sin annoncetekst. Oplever du det, så skriv tildem der gør det - eller send det til advokaten, hvis de ikke vil lytte til fornuft.

Med hensyn til søgeord er det langt mere broget ...
For det første er der IKKE juridisk enighed om, om det er ulovligt at bruge andres varemærker som søgeord. Der er såvidt jeg er orienteret stadig ingen retssager i Danmark, der med sikkerhed kan sige hvordan vi står her til lands.

For det andet kan du på Google benytte det der kaldes "broad match". Bruger du så et søgeord som kids, house eller seo, så vil Google matche det med alt hvad der bare minder om det - både helt og delvise match, stavefejl, synonymer osv.

Hvis man har et varemærke hvor der indgår almindelige ord - som med Hourse Of Kids, så er det i praksis umuligt at beskytte sig. Det har en mangeårrige retssag i USA også glimrende illustreret. Firmaet "American Blinds & Wallpaper fik således blokeret for hele deres varemærke, men brokkede sig så over, at annoncer stadig blev vist ved broad match på ord som "american" og "wallpaper" - hvilket Google naturligvis ikke ville blokere for.

Jeg møder gerne op i en dansk retssag og forklarer de tilstedeværende hvorfor jeg ikke mener man med dansk lov i hånden kan forbyde andre at bruge ens varemærke som søgeord :)

Hej Mikkel

God tone du har, skønt. Jeg under dig gerne at du får kliks på ordet proseo.

Mvh

/Jesper

 

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

> I skrivende stund kan jeg se at den allerstedsnærværende Seosupport har angivet proseo som et af deres søgeord

Det er ganske enkelt løgn! Det er altså utroligt, når du nu kalder dig "pro seo" at du ved SÅ lidt om hvordan søgemaskinerne fungerer. Det er fandme for latterligt!

Lad mig forklare hvordan det faktisk virker ...

Der er to dele af de her sager:

  • Søgeord
  • Annoncetekst

Der er stor set enighed om, at det er ulovligt, at bruge andres varemærker i sin annoncetekst. Oplever du det, så skriv tildem der gør det - eller send det til advokaten, hvis de ikke vil lytte til fornuft.

Med hensyn til søgeord er det langt mere broget ...
For det første er der IKKE juridisk enighed om, om det er ulovligt at bruge andres varemærker som søgeord. Der er såvidt jeg er orienteret stadig ingen retssager i Danmark, der med sikkerhed kan sige hvordan vi står her til lands.

For det andet kan du på Google benytte det der kaldes "broad match". Bruger du så et søgeord som kids, house eller seo, så vil Google matche det med alt hvad der bare minder om det - både helt og delvise match, stavefejl, synonymer osv.

 

Hej igen

Jeg kom til lige at søge lidt mere rundt.

Jeg indrømmer blank at jeg ikke har dit kendskab overhovedet til SEO og hvad der ligger deri. Det er skam slet ikke det jeg er ude efter at diskutere.

Men jeg søgte lidt på blandt andet "conseo", det er jo meget lig "proseo" der har du så ikke en annonce? På trods af at du lige har fortalt at det er en broad match..

Jeg søgte også på seosupporten, der har du heller ikke en annonce, det er ellers dels dit eget firma og oplagt at have som søgeord og dels er det et ord der er sammensat på samme måde som hhv. proseo og conseo.

Her er links til søgningerne:

"proseo" http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22proseo%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

"conseo" http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22conseo%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

"seosupporten" http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22seosupporten%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

(Alle links åbner i nye vinduer)

Jeg er ikke i din liga overhovedet hvad angår adwords og seo. Men hvad er forklaringen på ovenstående fænomen?

Mvh

Jesper

 

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Helle - houseofkids.dk:

Jeg er helt med på at eks Smart Kids ville kunne fremkomme når folk søgte på House of Kids - netop pga. ordet Kids som er ens. Men jeg går ikke ud fra at google så også laver en automatisk overskrift i adwords annoncen - dvs. vores shopnavn?

Mange hilsener Helle

Jeg søgte lige på House of Kids, og da kommer Smartkids op med teksten: House of Kids? - Den linker til smartkids.dk. Det ville jeg heller ikke være så tilfreds med, hvis jeg var dig. Der kunne du muligvis henvende dig til Smartkids.

Dbh. Yngvi

Side 2 ud af 7 (66 indlæg)