Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når andre bruger ens firmanavn i deres AdWords annoncer

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg under dig gerne at du får kliks på ordet proseo

Det gør jeg ikke. For der er ingen andre end dig selv der søger på det. Det ville du også vide, hvis du gad at sætte dig ind i søgemaskineverden istedet for at komme med dine tåbelige anklager på påstande om at det ene eller det andet skulle være facts. Du ødelægger altså mere end du gavner i SEO-debatterne her. Det er sgu sørgeligt for Amino.

Jeg vil gerne forklare hvordan det fungerer med søgemaskiner - men kun for folk der faktisk gider lytte. Desværre gør du som regel, at debatterne bliver ødelagt.

Så jeg trækker mig gerne - så kan du ordne det med dem der gider lytte på dig. Held og lykke ...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har aldrig i mit liv mødt så sur og gnaven en skribent som dig Mikkel. Hver gang du skriver i en tråd så undrer jeg mig i den grad over, om du virkelig selv mener du selv er verdens navle???

Så giv dog plads til folk.....!!

Tak for alle konstruktive råd til jer andre :·)

Mange hilsener Helle

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

> Så giv dog plads til folk.....!!

Gerne. Jeg finder mig bare ikke i at blive anklaget for noget der er direkte forkert. Og jeg synes det er ærgeligt, at så mange debatter om søgemaskiner her på Amino ender med anklager som dette og konklusioner der er direkte forkerte. Det er måske også fordi jeg de sidste 10-12 år igen og igen har set hvor maget skade det gør på de virksomheder, der så tror på det der står.

Men som sagt, det er nok bedre at jeg bare overlader det til jer selv at finde ud af med tiden ... Hyg jer

 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Så giv dog plads til folk.....!!

Gerne. Jeg finder mig bare ikke i at blive anklaget for noget der er direkte forkert. Og jeg synes det er ærgeligt, at så mange debatter om søgemaskiner her på Amino ender med anklager som dette og konklusioner der er direkte forkerte. Det er måske også fordi jeg de sidste 10-12 år igen og igen har set hvor maget skade det gør på de virksomheder, der så tror på det der står.

Men som sagt, det er nok bedre at jeg bare overlader det til jer selv at finde ud af med tiden ... Hyg jer

 

Ok fint nok Mikkel du trækker dig.

Måske der er nogle andre der så kan svare på dette fænomen? Måske Christian fra Imarketing? Du har jo også en annonce på ordet "proseo" men ikke på de andre ord?

Jeg er ikke dygtig nok. Jeg konkluderer givetvis på forkerte data.

Hvordan kan det være at Demibs seosupporten har en annonce på søgeordet "proseo" http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22proseo%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

Men ikke på søgeordene "conseo" eller "seosupporten"

"conseo" http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22conseo%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

"seosupporten" http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22seosupporten%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

Mvh

/Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu står min verden ikke længere, med beskrivelser som "hvor stor skade fejlinfo om SEO gør på en virksomhed", både her og i anden tråd.

Jeg kunne forstå, hvis vi talte om investeringer i aktier, fejlinformation af investering i store driftsmidler og den slags altafgørende rådgivning. Men mig bekendt viser en fejldisponering i søgemaskineoptimering sig ret hurtigt, og man kan ret hurtigt rette op på fejlen, når det viser sig ikke at være sandt, hvad man lige læste på Amino, uden at virksomheden har taget skade af den grund. Vi taler om gratis råd og debat på Amino, ikke en dyrtkøbt løsningsmodel.

Jeg forstår godt man bliver pissed af, hvis man bliver beskyldt for noget, der ikke har hold i virkeligheden, eller hvis nogen benytter ens varemærke, men lad nu være med for gud skyld at få det til at lyde som om, at SEO er det eneste der holder en virksomhed kørende. Man får jo nærmest opfattelsen af, at uden den rigtige SEO-rådgivning, kan vi lige så godt lukke biksen.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Weltström:

Jesper,

Undskyld jeg spørger dumt -  men SEO har jeg ikke det store kendskab til - men hvorfor skulle Mikkel bruge penge på søgeordet "seosupporten", når han på det søgeord kommer frem på google som nummer 1???? Vil det ikke være at smide penge ud af vinduet???

Henrik

Hej Henrik

Det er ikke et dumt spørgsmål. Jeg brugte det eksempel af 2 årsager. For det første er det god latin at bruge sit eget firmanavn som søgeord i adwords. Det kan man gøre for at fange de brugere der konsekvent kun klikker på adwords. Det koster ikke alverden så hvorfor ikke tage dem med også.

Se bare her med statoil. De har også en annonce. http://www.google.dk/search?hl=da&q=statoil&btnG=S%C3%B8g&meta= (åbner i nyt vindue)

For det andet brugte jeg eksemplet for at illustrere det mærkelige fænomen der åbenbart er opstået her. For set rent semantisk på ordet proseo eller seosupporten. Så er det 2 ord der begge indeholder "seo". Så hvorfor kommer der ikke annoncer op på dette ord og det andet jeg gav som eksempel?

Mvh

Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Det virker også underligt på mig.

Med min korte historie in mente ang. Adwords, så ser det også ud - IMO - som om, at seosupport har søgeordet proseo i sin Adwords kampagne.

God stil/dårlig stil kan så diskuteres - jeg synes ikke, at der er noget odiøst i, at bruge konkurrenternes navne - har selv gjort det. Embarrassed

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:

Hej Henrik

Det er ikke et dumt spørgsmål. Jeg brugte det eksempel af 2 årsager. For det første er det god latin at bruge sit eget firmanavn som søgeord i adwords. Det kan man gøre for at fange de brugere der konsekvent kun klikker på adwords. Det koster ikke alverden så hvorfor ikke tage dem med også.

Se bare her med statoil. De har også en annonce. http://www.google.dk/search?hl=da&q=statoil&btnG=S%C3%B8g&meta= (åbner i nyt vindue)

For det andet brugte jeg eksemplet for at illustrere det mærkelige fænomen der åbenbart er opstået her. For set rent semantisk på ordet proseo eller seosupporten. Så er det 2 ord der begge indeholder "seo". Så hvorfor kommer der ikke annoncer op på dette ord og det andet jeg gav som eksempel?

Tak for dit svar Jesper,

Men hvorfor køber du så ikke Mikkels forklaring om "broad match"?  Broad match vil da netop være med til at fange søgninger hvor eksempelvis seo indgår? Jeg har den opfattelse, at det er en god måde at sætte sine søgeord op på, da man på den måde rammer bredere og ligesom det er en hurtigere og enkel måde at opsætte sine kampagner på?

Med broad match vil man på søgeordet "seo" ramme eksempelvis "proSEO" så vidt jeg har forstået?

"Latin" har aldrig været min stærke side - men  hvis jeg eksempelvis lå rigtig godt placeret på google på mit firmanavn så ville jeg ikke bruge penge på at få googleads på det ord, men derimod lægge krudtet på søgeord, hvor jeg ikke performer godt.

Men okay jeg har ikke en videnskabelig indgang til SEO....

Henrik

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Men hvorfor køber du så ikke Mikkels forklaring om "broad match"?  Broad match vil da netop være med til at fange søgninger hvor eksempelvis seo indgår?

Med broad match vil man på søgeordet "seo" ramme eksempelvis "proSEO" så vidt jeg har forstået?

ja præcis. Derfor er det også underligt at conSEO og andre _ikke_ er med?

/Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)