Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM's dårlige rygte

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Så er vi enige Wink

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Ja det gamle salgstrick med at skabe behovet før et salg, duer ikke rigtig hos nære venner. Eller det gør det måske. Men hvis man møder et behov som reelt er tilstede, er der ingen problemer i det.

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget mere, både fra nuværende networkere og fra kritikere af systmemet. Som sagt har jeg ikke noget problem med at folk kritiserer enkelte firmaer, man har haft en oplevelse med, men at være imod et helt salgsystem pr. definition, forstår jeg ikke.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Fair nok Andreas ;o)

Jeg synes, personligt, at det er problematisk med salg til venner, bekendte og familie. Det lægger et unødvendigt pres på dem, som jeg ikke synes er sympatisk. Jeg har selv haft den tvivlsomme oplevelse, at et par som jeg kendte, blev MLM'ere. Det føles direkte klamt, når venner begynder at prøve at sælge noget til én. Jeg bryder mig ikke om det og jeg ser dem ikke mere. Man har en fornemmelse af, at man ikke ved hvorfor man ses, og det tænder jeg af på - desforuden så er det jo ofte ikke nok at købe produktet. Man skal også ind i systemet og sælge det og dermed aftage produkter osv......

Har også kendt et par stykker som gik ind i det, med løfter om alt muligt godt, men de nåede aldrig en eneste bonus. Måske var det designet til netop det....who knows? De havde klaret sig godt med almindeligt salg, men måske var de ikke de rigtige typer til at sælge til deres eget netværk.

Selve området skæmmes af tvivlsome produkter, som lover meget mere end de kan holde. Fx. har flere firmaer fået FDA på nakken, da de påstod at deres juice kunne ødelægge kræftceller osv. Den slags gavner ikke MLM. Der var et andet juice-produkt i en kritisk udsendelse sidste eller forrige år, som også blev solgt som vidundermiddel. Jeg tror at mange tænker, at det ligger bare til MLM, selvom det nok ikke er hele sandheden ;o)

Noget andet er, at man præsenteres for 1-2 timers salgstale, da folk åbenbart ikke bider på ved, blot at få forklaret tingene kort. For mig virker det indimellem som oversælgende sælgere, der kan virke omklamrende.........i stil med sciontology. Forstået på den måde, at man gør meget for at 'ramme' folk ind og få dem til at tage en beslutning nu og her...........lidt divide and conquer.

Ja, jeg tror at det jeg har oplevet ift MLM, beskrives bedst med omklamrende......

Jack

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hey Andreas...!

Jeg mener at MLM er en meget god måde at arbejde på, men der er desvære ikke så mange gode MLM virksomheder..!

Det kræver også at dem der arbejder med det, forstår hvad de arbejder med. Det er lige som at man tager et job som buschuaffør uden at have så meget som et kørekort til bil..!

Der er så mange det kommer ind i MLM uden at, vide hvad det går ud på...! de tror på at de bliver rige meget hurtig (lykkeridere) men når virkeligheden går op for dem så dropper de ud og siger "MLM dur ikke og det er  et pyramidespil," "hold jer væk JEG HAR PRØVET OG JEG KUNE IKKE KLARE DET.".... Bla Bla... :O)

Jeg elsker MLM og ved hvad det går ud på , og er meget enig i hvad Anderas skriver...!

Mvh Ulrik

Af Salgschef

Ulrik M. Haislund petersen.ulrik@mail.com

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej business,

Jeg tror at grunden til at det ofte tager 1 til to timer at præsentere muligheden er at man vil være sikker på at vedkommende der er med har forstået materialet. Jeg arbejder med en model der tager ca. 7 min. Det er lettere at holde ud :0) Der er dog også længere præsentationer, men 7 min kan være nok.

Omklamrende er bestemt ikke et godt navn for branchen... Det handler vel i bund og grund om at man har respekt for personen man har med. Om det er en ven eller en fremmed.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ulrik,

 

Tak for dit indlæg. Jeg har læst en del af dine andre indlæg her på amino, og jeg tror at vi grundlæggende er meget enige.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej business,

Jeg tror at grunden til at det ofte tager 1 til to timer at præsentere muligheden er at man vil være sikker på at vedkommende der er med har forstået materialet. Jeg arbejder med en model der tager ca. 7 min. Det er lettere at holde ud :0) Der er dog også længere præsentationer, men 7 min kan være nok.

Omklamrende er bestemt ikke et godt navn for branchen... Det handler vel i bund og grund om at man har respekt for personen man har med. Om det er en ven eller en fremmed.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ja MLM er crap. Det kommer aldrig til at virke.

Største delen af MLM består i at sælge en drøm til folk, det er total nemt at narre folk, og det udnytter de til det fulde.

Har selv deltaget og kender en del til emnet så det er ikke fordi jeg har set et program om pyramidespil. Jeg forstår godt konceptet og det ser meget godt ud på overfladenSmile

Jeg har tjent kassen hvor jeg har været med fra starten. Så med mindre du kan komme med i opstarten hvor strukturen er efter det, skal man holde sig langt væk fra det. 

Igen er det bare min mening, men jeg kender en hel masse folk der er i MLM. Ingen af disse personer har virkelig tjent penge. Jeg har heldig vis aldrig solgt til venner, men kun rekrutteret på store møde. Så man kan stadig være bekendt at besøge venner og bekendte.

Der er bare ikke noget mere usselt, end en person der prøver at sælge en drømmen om at leve af MLM. Jeg er bare ved at kaste op når jeg høre dem komme med deres opblæste historier. Det vækker måske dårlige minderIck!

 

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det kan være at det er det. Surt at høre om dine dårlige erfaringer med mlm. Jeg kender ellers mange mennesker der lever af det. Nogen har opnået det på kort tid andre på lang tid, men der er bestemt mulighed for alle til at tjene penge, hvis de vil. Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om de virksomheder jeg selv har kendskab til...

 

Fordelen for mig er at hvis ikke jeg dem der er under mig får succes og tjener penge, så tjener jeg heller ikke nogen penge. Jeg kunne forstå det hvis omsætningen byggede på at hverve nye representanter, men det er ikke nødvendigvis tilfældet. Jeg ved at omsætningen for det firma jeg arbejder med kommer 95 procent fra kundesalg.

Jeg syntes personligt at det er sjovt at hjælpe andre til at opnå gode resultater. Det er meget tilfredstillende.

Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Ved ikke om du har skrevet det-  men hvilket firma arbejder du for?

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)