Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for deltagelse på messe - skattemæssigt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

 

jeg er blevet meget grundigt i tvivl omkring nogle regler.

Først. Er det ok. jeg skriver kvitteringer og faktura på kvitteringsblok istedet for på kasseapperat på messe? vi snakker om erotic world messen, hvor de i odense sidste år havde skatteransagning.

Omkring venner - jeg har nogle venner der kommer og deler flyers ud og hjælper lidt forefaldende. Ingen er på kontanthjælp - hvad jeg ved af. Er det ok for skat? De får ingen løn eller noget som helst.

Hvor meget skal vi regnskabsmæssigt have med, udover daglige opgørelser og arkivering af bilag etc. fra dagene vi er på messen?

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

En hurtig løsning ville være, at købe en regningsblok med gennemslag, med forløbende numre.

Stemple den med virksomhedstempel, hvor CVR. nr. fremkommer.

Og du samtidig holder styr på pengekassen( det kan være en tegnebog).

Så kan det ikke gå helt galt, hvis skat kommer forbi. Du kan jo bevise hvad du har solgt

og din penge beholdning stemmer.

Ved godt det gammeldags, men det virker.Idea

 

Rigtig flot web-site du har.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget problem i at bruge gratis arbejdskraft sålænge de ikke får nogen modydelse.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle

Det med venner burde ikke være noget problem.

God messeSmile

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hvor er amino guld :) Tak for de hurtige svar begge to!

Jeg vil helst ikke træde skat over tæerne, ved dog godtnok godt at mange ihvertfald sidst jeg selv var der som privat person ikke udstedte kvitteringer etc på køb. Men igen - det er jo også godt at gøre for egen statistik så man ved, hvad der sælger godt og dårligt.

:)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Der er ikke noget problem i at bruge gratis arbejdskraft sålænge de ikke får nogen modydelse.

Jeg har samme spørgsmål: Jeg har haft en veninde til at hjælpe på en hobbymesse i Odense - det gik over to dage: Er det et problem, at jeg betaler hendes togbillet, hotelovernatning og forplejning? Hun fik ingen former for modydelse, men det er jo ikke rimeligt, at hun har udgifter af at hjælpe mig.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt følge dig og jeg ville også bare afholde udgifterne. Problemet er jo så at du godt vil have fradrag for udgifterne. Der kunne man godt forestille sig at Skat ikke ville godkende fradrag for udgifter afholdt overfor ikke-ansatte. Det har jeg set før , men ofte kan man tale sig ud af det.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)