Hej Aminoer! Jeg stiftede i 2008 en enkeltmandsvirksomhed som jeg desværre blev nødt til at lukke samme år. Jeg har kun haft udgifter på få hundrede kr. til bl.a. print af annoncer/brevpapir og køb af domæne. Jeg er dog lidt usikker på hvordan jeg skal udfærdige mit regnskab og udfylde min selvangivelse. Derfor ville jeg høre om der er nogle Aminoer der kan hjælpe mig med denne lille opgave? Alternativt tror jeg at et link til et sample/prøve regnskab også vil kunne hjælpe mig. Det vil hjælpe mig meget såfremt nogen vil kunne udarbejde et regnskab baseret på nedenstående ca. udgifter med moms (jeg skal nok rette med aktuelle udgifter).
Mine udgifter (ca.): Domæne m. moms: 200,00 Papir/Print m. moms: 100,00 Visitkot m. moms: 200,00 Firmærke: 5,50
Det er jo et ekstremt lille regnskab - så hvis du sender mig alle dine bilag, skal jeg gøre det klar til dig. Skal ikke koste dig andet end et bidrag til kaffekassen ;)
Du kan bare sende til:
Engrosspecialisten Finans
Vandmøllegaardsvej 29 A
7000 Fredericia
Hvis du kan scanne, kan du blot maile de få bilag: tha@engrosspecialisten.dk
Spørgsmålet er om SKAT vil anderkende et sådant fradrag og istedet stemple det som hobbyvirksomhed. Hvis tallene og omfanget er i den størrelsesorden ville jeg sætte det i et regnark:
Indtægter: 0
Udgifter: Domæne m. moms: 200,00 Papir/Print m. moms: 100,00 Visitkot m. moms: 200,00 Firmærke: 5,50
Jeg ville nok overveje om det overhovedet var besværet værd at lave et regnskab og bare betragte det som en nullitet. Vi er nede i nogle meget små beløbsstørrelser og i og med at der ikke har været nogle indtægter er der reelt set aldrig opstartet en virksomhed.