Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for hjælp + konkurrence

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg ønsker at lave en service til unge hvor de hver 6. uge får en pakke med hår voks, selvbruner og kondomer.

Hår voks koster:
Frisør: 130
Nettet: 88 (+ 25 fragt)

Selvbruner:
Matas: 70
Nettet: 70 (+ 12 fragt)

Kondomer:
Butikker: 25 - 49
Nettet: 6 (+ 29 fragt)

Hvordan skal jeg pris sætte dette? Hvad kan jeg tillade mig at tage for det? Har tænkt noget i retning af 149,5 + 39,5 i porto og eksp. gebyr

Hvad siger du?

Pakken består af en voks, syv selvbruner og seks kondomer.

Er også åben for negative, - men også positive kommentare overfor selve "konceptet"

_____________________

Har også fået afvide af noget gode marketing folk jeg skal skabe 'mer værdi' for brugeren at tilmelde sig her og nu.
Derfor laver jeg en lille konkurrence.

Den der finder den bedste ting at tilbyde for at de tilmelder sig her og nu vinder 10 kondomer tilsendt med Post Danmark kvit og frit Yes.
Jeg har selv tænkt på dobbelt op på første sending - men det bliver for dyrt.

Jeg har ikke tænkt mig at lade brugerne binde sig til abonnemenet. 

 

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige tilføjet konkurrence, måske det kan skubbe debatten i gang! Cool

 

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er din aldersgruppe - unge mennesker... Hvad er det?

Min helt personlige erfaring er at de er de mest troløse folkefærd. De fokuserer på brands og indkøbsoplevelser (ok måske ikke lige med kondomer). De har tid nok til at gå i butikker og kigge evt. med venner. Du vil aldrig tjene penge på de første par forsendelser - her vil der f.eks. være tab på debitorer (hvor mange har ikke bestilt en bogpakke til 9 kr. som de aldrig fik betalt).

Jeg ville nok gå efter det lidt ældre publikum og så finde merverdien der.

/Kasper

Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for noget voks og selvbruner ?

Jeg bruger selv et ton af det, men kunne aldrig drømme om at putte noget andet i håret end det jeg bruger i forvejen.

Der findes så mange mærker af voks og folk bruger lige den som de mener passer til dem selv. Så med mindre du vil igang med at brande voks, så tror jeg du skal passe på med din idè.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Lad os nu lige slå fast at min målgruppe er 14 - 25 årige - måske op til 35. Og jeg vil sælge det jeg vil.

Det jeg sælger er rent faktisk brands de kender nåde voks og selvbruner, dog ikke kondomerne.
Og der bliver betalt med kreditkort så det er hellere ikke et problem. 

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

SjulStar:

Hvad er det for noget voks og selvbruner ?

Jeg bruger selv et ton af det, men kunne aldrig drømme om at putte noget andet i håret end det jeg bruger i forvejen.

Der findes så mange mærker af voks og folk bruger lige den som de mener passer til dem selv. Så med mindre du vil igang med at brande voks, så tror jeg du skal passe på med din idè.

Der har du en god pointe. (det bliver ID hair og D:fi)

Men jeg har bare den opfattelse mange unge er sådan lidt  "ligeglad" om det er d:fi eller ID - det er jo begge mærkevare.
Og mange vil gerne prøve en ny voks. Så hvis de kan lokke deres forældre til at betale for denne pakke hvor de altså får kondomer så de slipper for kønssygedome, får selvbruner som er meget sundere end solarie (som de fleste går i) og så lidt guf til de unge, ny voks hver gang.

Det gør både forældre og de unge vil synes det er en god pakke. Specielt til den pris! 

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Lidt svært at vurdere mht. priserne du nævner - der er sikkert mange kvaliteter som der nævnes, så det du bør fokusere på er din indtjening pr. pakke.

Fragt pris på 40 kr. dækker dine omk. for dette , så det er vel ok.

Ekspeditionsgebyr - her ville jeg  ligge det ind i produktprisen, så der ikke er alt for mange gebyrer for kunden at forholde sig til.

Måske kunne du have et udvalg af de enkelte dele, som kunden så kunne putte i en samlet pakke, som de fremover kunne abbonere på ?

Første pakke kunne jo så indeholde lidt ekstra bonus.

En anden mulighed er jo at have et udvalg af alle produkterne til lidt højere priser

Incitamentet til så at vælge en pakkeløsning for kunden skulle så være at pakkeprisen var  noget billigere end at købe produkterne enkeltvis.

MVH

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bad du jo selv om ris og ros så du får lidt af begge dele.

- Det er fint med en kreditkortløsning på nettet. Husk at sådan en tager omkring 2 til 12 % af omsætningen i gebyr. Mange unge har jo Visa Elektron.

- Jeg vidste ikke om det var mærkevarer osv. det skrev du vist ikke. Kommer vel også an på hvilket segment du går efter. Hvis du går efter dem som ser det som en kravvare uden særlige egenskaber, kan de jo ligeså godt købe på nettet - forudsat en besparelse eller at det gør det markant nemmere at få fat i produktet. Tilgengæld vil det segment der ser indkøbet som en del af oplevelsen f.eks. i forbindelse med et besøg hos frisøren så tror jeg det bliver op af bakke. Det er kun min frisør der kan overbevise mig om at jeg skal betale 250 kr for noget der kan købes for 1/10 del i Føtex.

Selv kan jeg godt lide idéen om at man kan få pakker f.eks. med kød eller grøntsager, så hvorfor ikke hårvoks osv. men vil tillade migat tilslutte mig tidligere skribent og så sige at jeg også ville holde mig fra det. Konkurrencen er bare hår (d).

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bare lige hurtigt :D

Bruger dax den røde, ca 1 pr. 3 måneder faktisk :)

bruncreme? den har jeg aldrig brugt :)

kondomerne kan du sagtens få meget billigere...?

 

hva med første måned gratis? køb en iphone og lave en konkurence :)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Puha, hvis de unge bruger mere selvbruner end kondomer, så er jeg glad for at jeg ikke er teenager mere :-)

Hvis du kan overbevise kunderne om at tegne et abonnement, så tager jeg hatten af. Jeg synes absolut at du skal prøve, selvom jeg kan have min tvivl. Men man skal ikke lytte til de gamle konservative stoddere, det er de unge der har fingeren på pulsen ;-)

Jeg tror personligt ikke på en sådan en abonnementsordning. Jeg tror at der vil være mange, der ender op med en masse selvbruner og kondomer som de ikke får brugt, og så bliver de trætte af abonnementet (Voks bruger de fleste nok hverdag, hvor de andre ting er til "festlige lejligheder" går jeg ud fra). Andre vil have brugt hele skidtet på en uge...

Jeg tror at din idé er at gøre det hele nemt og overskueligt. Èt abonnement - én pris.
Men på den måde taber du en masse potentielle kunder, der ikke lige passer på den profil DU har valgt.

Jeg har i en periode abonnemeret på et madkoncept der hedder www.retnemt.dk
I princippet er dit koncept ikke meget anderledes, bortset fra retnemts fleksible abonnement, som jeg tror at du vil kunne lade dig inspirere en del af.
Kort fortalt handler det om, at man abonnerer på et bestemt antal "kasser mad" om ugen.
Nogle dage inden levering får man så en email med hvilke kasser de har valgt til dig (udfra nogle kriterier om hvad man kan lide osv. som man vælger ved tilmelding). Du kan så vælge ikke at foretage dig noget, og modtage det. Eller du kan vælge nogle andre kasser, vælge flere eller færre kasser, og naturligvis helt fravælge dem. Ligesom man kan holde pause i ferier osv.

På den måde har kunden mulighed for, at tilpasse leveringen til sine behov, holde pause hvis man er flad (som unge jo gerne er fra tid til anden) osv.
Du burde virkelig tegne et abonnemt og prøve det et par måneder, så vil du forstå hvor jeg vil hent.

På den måde kan kunden også fra start vælge hvilke typer produkter han foretrækker, hvilke mærker og hvilke mængder.

Hvis du lavede det som jeg foreslår, vil du også nemt kunne udvide sortimentet med dufte, cremer, barberting osv.
Eftersom kunden selv sætter visse kriterier for hvad han vil modtage, udelukker du ikke nogen kunder (f.eks. kvinder) ved at tilbyde mandeting og omvendt.

Hmmm.....det er sgu ligefør jeg sletter indlægget igen og laver konceptet selv, haha :-)

Det kræver absolut et lidt mere avanceret website og administration, men jeg tror at det kunne sparke røv.

 

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)