Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Alternativ" beregning af porto

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Nu løber fragten rundt - yes.... Nu tager vi:
35 kr. for levering til firma
49 kr. for levering til privat
INGEN fragtfri grænse og aldrig fragtfrie dage.

 

Hej Helle

Hvordan kan du levere til private for 49 kr?  Da postdanmark tager 64 kr.?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Du kan lige sende mig en pm :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Det vil være interessant for os alle at vide - har du en speciel fidus, siden du kan sende til de priser?

Venlig hilsen Lone

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Søren Hardenberg:
Ja, det er også mit ynglingsemne. Betaling for fragt, eller rettere sagt mangel på samme, er virkelig noget der kan få mig op i det røde felt. Små webshops der drives som hobby, og som tror at det er verdens fedeste idé, at sende alle vare fragtfrit.

Hej Søren.

Hvorfor bliver du irriteret over webshops, der tilbyder gratis fragt? Som kunde må det være godt. Er det så af konkurrence hensyn?

Jeg har butik og har for nylig også oprettet en webshop. Jeg blev temmelig irriteret over de webshops, som ligger under butikspriserne, for det er nærmest umuligt at konkurrere med, da vi som butik har mange flere omkostninger. Jeg kan ikke have forskellige priser i butikken og på min webshop, derfor besluttede jeg mig for at tilbyde gratis fragt. - Når jeg ikke kan konkurrere på prisen, må jeg jo finde på andre måder, at få folk til at handle hos mig ikke?

Mvh Miriam

Jeg har det ligesom Søren, for det er nemt at regne ud hvem og hvordan denne service skal betales. Det betyder bare meget dyrer varer og ofte, så betaler du så meget mere for hver enkel vare at fragtfrit ik engang betyder en retfærdiggørelse.

Som kunde bør man altid tænke over hvorfra gratis eller billige ting stammer. Svaret er altid en overpris et eller andet sted...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam,

For det første så opfatter jeg fragten som en service, og den primære grund til jeg selv handler på nettet. Jeg får bragt mine varer lige til døren, og jeg slipper for udgifter til benzin og parkering, samt ikke mindst en masse tid. Hvad koster det lige at parkere sin bil i indre København i et par timer? Jeg kan få meget fragt for de penge.

For det andet, så er jeg uenig i, at det er meget dyrer at drive en fysisk butik end en netbutik. Ja, hvis du i forevejen har en fysisk butik, så er der synergi i at drive en netbutik, og den kan deror forekomme billigere. Men driver du en ren netbutik, så er der mange omkostninger forbundet ved det også.

Jeg harselre over dem der tlbyder fri fragt, for som Helle dokumentere, så kan man ikke tjene penge på den måde. Dirver man en netbutik som en hobby, og ønsker man at "forære" sine varer væk til kunderne, så tager man brødet ud af munden på dem der gør det til deres levevej. "Spis en tudekiks Søren" kan du sige. Men jeg mener som allerede nævnt,at fragten er en service, og den er jeg som kunde mere end villig til at betale for.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, jeg kan godt se pointen. Omvendt er jeg jo også nødt til at være konkurecedygtig og når jeg af omtalte grunde ikke kan være det på varens pris, må det blive på portoen. - Og så kan det forøvrigt ikke være mig du mener, jeg har jo netop fortalt, at jeg ikke forære mine varer væk. Og jeg driver heller ikke virksomhed på hobbyplan.

Der er rigtig mange grunde til, at det er dyrere, at have en fysisk butik. Det er jo også derfor varen meget ofte er at finde billigere på nettet.

Mvh Miriam

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en netbutik, og fakturerer mine kunder den faktiske portoudgift. Det giver ikke anledning til problemer med kunderne - de kan gpdt se det fornuftige i, at jeg får dækket udgifterne til porto. Mht. konkurrence: Der er mange andre konkurrenceparametre end prisen, jeg fokuserer på udvalg og specielle varer, som ikke fås ret mange steder. Jeg har meget få 'mainstream'-produkter - der er prisen den eneste konkurrenceparameter, og det er i virkeligheden ikke særlgi interessant.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Det er tit diskuteret herinde på amino... det er lige så dyrt at drive netbutik som fysisk butik. Omkostningerne ligger bare nogle helt andre steder, eks. i markedsføring, seo, shop- og økonomisystemer og meget mere. Så når dine konkurrenter online sælger varerne billigere end dig - så kan du være helt sikker på at de heller ikke har en særlig pæn bundlinie... medmindre det er mængden som trækker den lidt op af - og er det det, så skal der nok også flere ansatte til.

Som andre også skriver - det er ikke portoen som er altafgørende. Det er de få kunder som klikker sig rundt for at finde det absolut billigste.... men det er også altid de kunder som brokker sig og råber højest - derfor lægger du måske mere mærke til dem.

Jeg vil tro at du ikke mister noget salg hvis du sætter porto på.... har du testet det?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Tja, jeg kan godt se pointen. Omvendt er jeg jo også nødt til at være konkurecedygtig og når jeg af omtalte grunde ikke kan være det på varens pris, må det blive på portoen. - Og så kan det forøvrigt ikke være mig du mener, jeg har jo netop fortalt, at jeg ikke forære mine varer væk. Og jeg driver heller ikke virksomhed på hobbyplan.

Der er rigtig mange grunde til, at det er dyrere, at have en fysisk butik. Det er jo også derfor varen meget ofte er at finde billigere på nettet.

Mvh Miriam

Kan du tibyde frifragt, kan du vel tilbyde samme beløb som rabat på varerne... Eneste fordel ved at tilbyde frifragt over xxx kr/euro, er at man ofte vil presse nogle kunder til at købe 1-2 ekstra ting for at opnå gratis levering...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Kan du tibyde frifragt, kan du vel tilbyde samme beløb som rabat på varerne... Eneste fordel ved at tilbyde frifragt over xxx kr/euro, er at man ofte vil presse nogle kunder til at købe 1-2 ekstra ting for at opnå gratis levering...

Absolut nej! Jeg vil ikke sælge det billigere end i min fysiske butik.

Derimod har jeg slet ikke tænkt på de omkostninger, som du nævner Helle. Så langt er jeg slet ikke nået, med min webshop.

Jeg er nok bare nervøs for at skræmme kunderne væk. Jeg sammenligner mig meget med de shops, som sælger samme mærker, som mig. Men i har ret, jeg skal nok prøve at markedsføre mig med andet end gratis porto Smile  Jeg har faktisk også oplevet flere gange, at kunden ikke har lagt mærke til den fri porto før ved betalingen, selvom det står tydeligt på forsiden.  Hvorfor så forære dem det? Stof til eftertanke. Tak for det!

Mange hilsner Miriam

 

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)