Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en pose blandede bolsjer..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved og starte et lille firma som på længere sigt(3-6 år) skal give en betydelig ekstra indtægt. Jeg arbejder som kok, og firmaet skal beskæftige sig med fotografering. Specielt foodstyling. Ideen er at jeg både kan tilbyde og lave maden plus og tage billederne. Jeg har fotograferet i et par år, men nu skal der opgraderes til den store udstyrspakke.

Jeg har et enkeltmandsfirma, og skal ud og investere 40-50000 tusinde i nyt kamera mm. Jeg låner pengene som privat person, og låner dem så videre ud til mit firma? kan man gøre det sådan?og hvordan skal det evt. bogføres. Og så betaler firmaet bare afdrag til mig.

Her i år vil firmaet, så få et underskud på knap det beløb, som er investeret i udstyr fraturkket det udstyr jeg har i forbejen der bliver indskudt. Er det okay i forhold til skat?

Jeg har en del udstyr i forvejen, hvordan indskyder jeg det i firmaet som værdi? altså sådan rent rengskabsmæsigt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kroun:
Jeg har et enkeltmandsfirma, og skal ud og investere 40-50000 tusinde i nyt kamera mm. Jeg låner pengene som privat person, og låner dem så videre ud til mit firma? kan man gøre det sådan?og hvordan skal det evt. bogføres. Og så betaler firmaet bare afdrag til mig.


Det kan du godt. Det skal bogføres som et almindeligt lån.

Kroun:
Her i år vil firmaet, så få et underskud på knap det beløb, som er investeret i udstyr fraturkket det udstyr jeg har i forbejen der bliver indskudt. Er det okay i forhold til skat?

Ja. Det er naturligt at en virksomhed har underskud i en opstartsfase.

Kroun:
Jeg har en del udstyr i forvejen, hvordan indskyder jeg det i firmaet som værdi? altså sådan rent rengskabsmæsigt.


Sælge det? Til markedsprisen.

Henrik:

PS. Drop mig en mail når du kommer igang. Foodstyling er lige hvad jeg kan bruge efter sommerferien! (henrik.k@alice.it)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det er et enkeltmands virksomhed får du ikke noget ud af at låne dem vidre til din egen virksomhed!

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Da det er et enkeltmands virksomhed får du ikke noget ud af at låne dem vidre til din egen virksomhed!

Bortset fra styr på privatøkonomien. Jeg blev også anbefalet at lade mit private indskud figurere som et lån i virksomhedens regnskab.


 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Da det er et enkeltmands virksomhed får du ikke noget ud af at låne dem vidre til din egen virksomhed!

Enig, men det kunne jo være at der var planer for fremtiden, der gjorde at det var meget fornuftigt at have firmaet udskilt.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lånet/indskudet er der svaret på!

Ifhtl. dit skattefradrag skal du huske på at anskaffelser på over 12.300 skal afskrives over en årrække hvilket indebærer dit skattefradrag også kommer til at følge dette.  Der er en krølle på det da du f.eks. for et kamera skal sammenligne grænsen med samlet pris eks. moms for huset OG linsen. Efterflg. linser skulle IMO være ok at straksafskrive hvis du er under grænsen - prøv evt. at forhør dig herinde mere specifikt eller ved din revisor.

Det udstyr du indskyder kommer ikke til at blive fratrukket dit fradrag for underskud men lagt til - men det er vel også det du mente Smile  Husk det er nutidsværdien og ikke en historisk anskaffelsesværdi der gælder for de ting du indskyder.

50.000 kr. er en god sjat penge i fotoudstyr så hvis du ender uden omsætning de første par år skal du ikke blive overrasket hvis Skat vil have dig til at bevise dit selskab er af erhvervsmæssig karakter og ikke hobby.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)