Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en pose blandede bolsjer..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved og starte et lille firma som på længere sigt(3-6 år) skal give en betydelig ekstra indtægt. Jeg arbejder som kok, og firmaet skal beskæftige sig med fotografering. Specielt foodstyling. Ideen er at jeg både kan tilbyde og lave maden plus og tage billederne. Jeg har fotograferet i et par år, men nu skal der opgraderes til den store udstyrspakke.

Jeg har et enkeltmandsfirma, og skal ud og investere 40-50000 tusinde i nyt kamera mm. Jeg låner pengene som privat person, og låner dem så videre ud til mit firma? kan man gøre det sådan?og hvordan skal det evt. bogføres. Og så betaler firmaet bare afdrag til mig.

Her i år vil firmaet, så få et underskud på knap det beløb, som er investeret i udstyr fraturkket det udstyr jeg har i forbejen der bliver indskudt. Er det okay i forhold til skat?

Jeg har en del udstyr i forvejen, hvordan indskyder jeg det i firmaet som værdi? altså sådan rent rengskabsmæsigt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kroun:
Jeg har et enkeltmandsfirma, og skal ud og investere 40-50000 tusinde i nyt kamera mm. Jeg låner pengene som privat person, og låner dem så videre ud til mit firma? kan man gøre det sådan?og hvordan skal det evt. bogføres. Og så betaler firmaet bare afdrag til mig.


Det kan du godt. Det skal bogføres som et almindeligt lån.

Kroun:
Her i år vil firmaet, så få et underskud på knap det beløb, som er investeret i udstyr fraturkket det udstyr jeg har i forbejen der bliver indskudt. Er det okay i forhold til skat?

Ja. Det er naturligt at en virksomhed har underskud i en opstartsfase.

Kroun:
Jeg har en del udstyr i forvejen, hvordan indskyder jeg det i firmaet som værdi? altså sådan rent rengskabsmæsigt.