Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring gennem twitter

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Twitter er et fantastisk værktøj - hvis du finder ud af hvad det er at dine followers gerne vil have. Min lidt kringlede måde at bruge twitter på er, at ved hver tweet jeg skriver derpå så tænker jeg over, om det lige præcis er det mine followers vil have at vide fra mig. Der må jo være en grund til at de følger mig, og det ser jeg som en stor tilkendegivelse af mit arbejde og mit virke. Derfor så giver jeg mine followers det som jeg syntes er genialt, det som jeg syntes giver mere værdi til dem.

Så det er faktisk ikke et spørgsmål om markedsføring gennem twitter - det er et spørgsmål om at "markedsføre" ved at give folk der følger dig værdi.

Derfor er det ikke alle initiativer, tilbud og andre ting der ryger ud på twitter - jeg er meget bevidst om at jeg rent faktisk ryger ind i mine followers "attention span" og jeg derfor kan virke supercool - eller virke som en der bryder "attention span'et" ved at lave salespitches...

Jeg linker tit til blogindlæg jeg har skrevet forskellige steder og til andre blogs/posts som jeg syntes er interessante - og det er måden det virker på for mig.

Men jeg er jo også sådan en der fuldt og holdent tror på at værktøjet kun er 10 %  af social marketing - resten er hvad du gør, hvordan du gør det, og hvad du står for som virksomhed og menneske =)

 

 

 

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette

hvad er det for en forretning du har repræsenteret  på twitter

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulstrup:

Læs denne guide fra Twitter: http://business.twitter.com/twitter101

 

god læsning

Kunne godt tænkr mig at se et eksempel på en twitter profil på en dansk virksomhed, for at se hvordan de griber det an, og hvad de sender ud af beskeder. Nogen der kender en ud over amino ? :-)

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

microbruger:

ja vi må have nogen på banen der bruger det med succes forretningsmæssigt, hvis de da findes ? Smile

 

Jeg har brugt Twitter med øget aktivitet gennem længere tid nu, og har knap 1.200 followers. En stor del af dem er engelsksprogede - og en mindre del er danske. Jeg bruger Twitter til flere forretningsmæssige ting - herunder:

  • Annoncering af vigtige indlæg fra mig (artikler, radioprogrammer, gæsteblogs, videoer osv).
    Det er meget effektivt! Da jeg for nyligt skrev et gæsteindlæg for SearchCowboys gik det HOT på Sphinn (største sociale site for SEO) indenfor 15 minutter - primært via Twitter (både fra mig, RT og Tweets fra SearchCowboys)
     
  • "Live" chat under mine radioprogrammer
    Når vi sender mit radioprogram Strikepoint (næsten) hver mandag kl. 21, så bruger vi ofte Twitter til at få besked direkte fra lytterne, som inddrages i udsendelsen. Programmet annonceres naturligvis også på Twitter, når vi går i gang - ligesom vi undervejs kan finde på at skrive "off-the-air" kommentarer
     
  • Direkte salg
    Jeg annoncerer tilbud, rabatter, nye produkter, nye indpakninger osv. Responsen er fantastisk og konverteringerne som regel bedre end søgemaskiner! Det er overvældende imponerende godt, for at sige det lige ud! :)

I perioder oplever jeg flere besøg fra Twitter end fra Google - og konverteringerne er som sagt ofte bedre. Det overrasker mig faktisk lidt - både volumen og konverteringerne, men det er fakta.

Iøvrigt er det kun en mindre del af Twitter trafikken jeg måler lige nu - så mine tal er højere end det jeg kan se.

 

nu skriver du at de fleste followers er engelsksprogede, hvordan er det med de danske, kaster de noget salg af sig ??

,og hvad sælger du primært igennem twitter ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

> hvordan er det med de danske, kaster de noget salg af sig ??
Ja, helt bestemt! Konverteringerne fra Twitter er generelt blandt de bedste jeg har.

> og hvad sælger du primært igennem twitter ?
På dansk er det p.t. mest min SEO bog og SEO Supporten

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan jeg godt bakke op. Konverteringsraten fra Twitter på min SEO bog - SEO-LEX - er højere end fra noget andet medie. Og vi ser lidt af det samme i en af vores andre virksomheder, hvor vi også bruger Twitter.

For langt de fleste barnchers vedkommende tror jeg efterhånden godt, vi kan tillade os at sige: Hvis du ikke allerede er på Twitter og har noget ud af det, er du gået glip af noget meget vigtigt!

Fra Københaven
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er dette også glædende for ikke online relaterede virksomheder? Mangler stadig at se de gode danske cases for virksomheder med offline produkter. Den største udfordring for disse er vel at få samlet et antal followers der gør Twitter til en interessant kanal at benytte. Det er klart at det er en god markedsføringskanal for online eksperter som naturligt har mange følgere.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I f.eks. USA er der masser af restauranter, der lokalt scorer kassen på at bruge Twitter. Vi er bare - i store træk - temmelig langt bagud i Danmark i forhold til at adoptere de muligheder, som et medie som Twitter giver.

Forestil dig f.eks. en frokostleverandør i København centrum, der får deres kunder og potentielle kunder til at følge sig på Twitter. Hver  morgen kan de så twitte om dagens gode tilbud, råvarer og hvad ved jeg - og folk kan så bestille på basis af dagens gode tilbud.

Det bruges i vid udstrækning lokalt overalt i USA - med stor succes.

Fra Københaven
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fordi jeg ikke kan se det potentialle potentiale med Twitter - men udfordringen for en dansk eksempelvis froskostleverandør er vel at kun 4% af hans kunder er på Twitter. Det er klart at såfremt at Twitter opnår større udbredelse så begynder det at blive interessant. Indtil da vil jeg stadig mene at det vil være lettere for eksempelvis frokostleverandøren at gøre nøjagtigt det samme på Facebook hvor en langt større andel af hans kunder allerede har en profil - men det er jo lidt et religionsspørgsmål :)

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)