Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sort arbejde

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og byggeherren er selvfølgelig informeret om den manglende garanti, hvis det laves sort ?

Jeg ville ikke lade mig presses til at tage den sort, specielt ikke hvis du har en aftale på papir.


Har du ikke, er det måske svært faktisk at få indrevet pengene, og denne betaling uden regning, ville måske være at foretrække så.

Mvh. En anden tørmrermester...:)

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det godt at se, at moralen er helt i top i blandt trådskriverne. Så skal min tvivl da komme alle til gode, at der ikke i de private hjem, står forskellige produkter, som der ikke var plads til i firmaet. Disse ting kan jo købes med minus moms og minus skat, og være mere fordelagtigt købt, i forhold til, at de var købt for de sorte.

Men det ville revisoren jo nok ikke godtage....

Hav en god aften

Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

movement:

Men Martin har du været på en øde ø de sidste 2 år, hvis du tror bankfolk er mere moralske end os andre ? De er kræmmere og gøglere ligesom alle andre virksomheder.

 

Der er brådne kar over alt, men det Martin tænker på er vel nok, at denne kunde er en kendt og offentlig person med høj stilling i bankverden, hvilket afstedkommer 2 naturlige forventninger 1) han skulle jo gerne være forbillede for andre 2) tør man lave noget ulovligt som offentlig person, for det kommer frem - har han råd til det?

mvh

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NgWen

Præcis det jeg efterlyste, du har forstået  budskabet,  jeg vender tilbage herom en anden dag da det nu er sengetid.

Mvh / Martin

 

Fra ballerup
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil sige som tømerelærling at jeg ville ikke kunne overleve uden sort arbejde..det er ikke nemt at få tingene til at løbe rundt på den lave løn--så i mine øjne er det helt fint

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvorfor en bankdirektør skulle være mere et forbillede end en cykelhandler, eller en kriminel for den sags skyld ? Bankerne lever af spekulere i andre virksomheders succes, men OGSÅ ulykke. Sådan er aktiespekulationer. Jeg vil vove den påstand at 90 & af befolkningen har mere hæderlige job end bankfolk og spekulanter. Men de er helvedes gode til at fremstå som om de er larger than life.

Nå,men det jo et godt tegn at i tror på det bedste i mennesker :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Tak for svarene, mange af disse var dog ikke det jeg søgte, - og det er jo ikke jeres skyld men min dårlige formulerings skyld

Jeg kaster spørgsmålet op i juridisk forum istedet da det nok er her det hører til.

Jeg lukker derfor denne tråd.

Mvh / Martin

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men nu er det jo ikke en tømrersvend, men et firma der skriver.
Og et firma kan altså ikke betale regninger af sorte penge, betale ansatte løninger osv..

Så det er ikke helt fint, men er måske nødvendigt for at undgå alt for meget ballade med byggeherren.

Men det er uden tvivl ikke i firmaet interesse den beslutning træffes, men sikkert for at tømrermesteren ikke orker endnu en kamp, men en kunder der ikke vil betale regningen.

Jeg forstå 100% trådstarteren, og ville også selv forsøge at få tingene klaret PÅ REGNING, men er udsigterne lange til at få sin betaling, i denne sløve tid, så ville en hurtig afregning måske bare være det nemmere... desværre...:(

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Koludabyg / tømrermester

Rart lige at drøfte en aktuel situation med en kollega.

Jeg har ikke noget "sort" udestående med denne bygherre. Alt køres fuldstændig efter bogen.

En del ekstraarbejder har jeg haft på denne aktuelle byggesag, - noget er mundligt aftalt, og andet er accepteret via mail. Mit problem ligger givetvis i at jeg i kontrakten / accepten er bundet op på formuleringen: "intet ekstraarbejde må igangsættes uden skriftlig accept",

Men som du ved som mester er et forhold til bygherre bundet op på tillid. I starten af en byggeprocess køres det meget som mundtlige formuleringer. "Du laver lige det, og så aftaler vi lige...." Flinkeskole og store smil..... Man føler det ikke befordrende for byggeprocessen at stå med aftalesedlen oppe i næsen på bygherren hvergang et problem eller et stykke uforudset arbejde opstår. Men det er desværre nok nødvendigt i nogle tilfælde.

Min erfaring igennem 5 år som selvstændig er at middelklassen med Kia og vovhund betaler for det udførte arbejde uden de store problemer. De har alment en særdeles god fornuft og erkendelse af hvis der skulle opstå uforudsete forhold. De har interesse i håndværket og kan se de gode løsninger, der bliver udført.

Manden,  med Audi, Mercedes og dyrere villa giver ofte problemer. Denne mand er typisk leder og han er vant til at få sin vilje og håndværkeren er der ikke den store respekt for, han opfattes som lavt rangeret, det mærkes tydeligt i mange situationer.  Denne bygherretype fokuserer strengt på materielle goder i den dyre klasse og han har svært ved at se kvaliteten i det gode håndværk som kræver indbygning af disse.

Dog må det retfærdigvis siges at jeg kun har haft gode oplevelser med mine kunder igennem de 5 år der er gået siden min opstart som selvstændig, og der har været mange topbeskattede kunder imellem. Men de brådne kar findes efter min erfaring blandt de rigeste.

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Rart lige at drøfte en aktuel situation med en kollega.


Jeg syntes også det er rart at snakke/skrive med en tømrer på Amino for en gang skyld..:)

 

Martin:
Jeg har ikke noget "sort" udestående med denne bygherre. Alt køres fuldstændig efter bogen.


Sådan forstod jeg det også, det er situationen du står i, at byggeherren benytter til at presse arbejdet over til sort i stedet for.

Martin:
Men som du ved som mester er et forhold til bygherre bundet op på tillid. I starten af en byggeprocess køres det meget som mundtlige formuleringer. "Du laver lige det, og så aftaler vi lige...." Flinkeskole og store smil..... Man føler det ikke befordrende for byggeprocessen at stå med aftalesedlen oppe i næsen på bygherren hvergang et problem eller et stykke uforudset arbejde opstår. Men det er desværre nok nødvendigt i nogle tilfælde.

Ja, man gider ikke alle de aftale sedler, specielt ikke hvis kunder virker okay, og man har det godt med kunden.

Men det kan hurtigt vende ja, specielt hvis noget uforudset dukker op senere hen, og kunden mener dette burde være incl.

Jeg har personligt selv haft dette problemer flere gange før også, og uden seddel står man rigtigt dårligt.

Martin:
Dog må det retfærdigvis siges at jeg kun har haft gode oplevelser med mine kunder igennem de 5 år der er gået siden min opstart som selvstændig, og der har været mange topbeskattede kunder imellem. Men de brådne kar findes efter min erfaring blandt de rigeste.


Jeg har heldigvis også mere eller mindre ikke oplevet problemer de sidste 3 år, lige udover 2 kunder.
Sjovt nok begge med eget CVR også, og begge kujoner der render fra aftaler, og ikke vil konfronteres med det.
De svarer ikke tilbage på mails, tager ikke telefonen når man ringer, og giver ingen begrundelse for udeblivende betaling, men kommer bare med dårlige undskyldninger hvis man ellers kommer igennem til dem.
( Gad vide om disse ville sætte pris på man dukker op, og tager denne diskussion foran deres medarbejdere..;)   )

Jeg har samme erfaringer som dig, det er generelt "arbejder" klassen, der sætter pris på det arbejde der er udført, og kvitter gerne for det udført arbejde, med en hurtig betaling og ros via mail eller telefonopkald, som en masse god omtale / referncer.

Hvorimod det tit er dem med flere penge, der vil have det billigste og forventer det bedste, og sætter ikke pris på at man går ekstra ud af tingene, men forventer bare dette, hvorimod "arbejder" klassen netop lægger mærke til ekstra detaljer, arbejde udført UB osv..

Men vi har da også haft kunder i den højere klasse, der har vist samme indstilling, og kun fåes ros hele vejen igennem samt hurtige betalinger...:)

 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)