Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre..???

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Godaften allesammen..

Jeg står i den situation at have bestilt et udkast til et salgsbrev.  Vi snakkede over telefonen omkring salgsbrevet. Jeg spurgte ind til evt. grafik, et fængende blikfang, og en tekst som fik kunderne til at ville læse videre.

Fik forståelsen af at dette var noget han ville klare 100%, sådan så at når jeg modtog salgsbrevet, kunne jeg redigere i mit eget firmanavn, kundens navn, og så var det klar til at blive afsendt..

 

Igår modtog jeg så 2 udkast til salgsbrevet.. et  hvor indledningen var til kunderne med en hjemmeside, og et andet med en indledning til kunder som ikke har en hjemmeside, hviklet i sig selv også er en god løsning.

Dog virker det som om brevet er et standard brev, som ikke er lavet til mig, men som er sådan et universal salgsbrev.

Samtidig, så er den minimale tekst der er skrevet ind om mit firma, kopieret fra min hjemmeside, med nogle mindre rettelser og redigeringer i teksten..

Indledningen til kunder der allerede har en hjemmeside er desideret fræk, og er ikke noget jeg vil skrive under på med mit firma navn.

Samtidig er der ikke hverken noget somhelst blikfang, bare en kedeligt word dokument. Margenerne er sat til 3 cm, i hver side, så det virker som om at teksten er centralt placeret, så det ser ud af mere end det er..

Grundet alle disse "misforståelser" eller forskellige opfattelser og forventerninger til et salgsbrev, har jeg valgt at afbryde samarbejdet, da jeg ikke tror vi kan blive enige om et resultat, som jeg kunne blive tilfreds med.

Dette har så medført, at han vil blive ved med at sende udkast, for at få de 1500 ,- prisen var på. Men han vil stadig ikke lave noget som helst andet end den tekst i et word dokument.. - hvilket ikke ser professionelt ud, og som man på ingen måde kan sende ud, med den tro at få kunder på det.. tværtimod... Jeg ville selv blive frygtelig fornærmet hvis jeg modtog sådan et salgsbrev..

Så mit spørgsmål er: Hvad skal jeg gøre..??

Jeg vil jo ikke betale 1500,- for en tekst jeg ikke er tilfreds med, og derfor ikke vil bruge.. Og har ingen interesse i at fortsætte et samarbejde med ham, da der allerede nu, er en dårlig stemning i vores samarbjede.

jeg håber nogle af jer kan komme med gode råd, eller en vejledning til at løse det..

Mvh. Caroline Overgaard Laustsen

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline. 

Jeg forstår ikke helt, udfra din beskrivelse om du HAR opsagt samarbejdet med ham - og at han derefter sender dig flere udkast, eller om du bare har tænkt dig at opsige det og forestiller dig, at han vil sende flere udkast?

Under alle omstændigheder - har I en kontrakt på opgaven?

Altså, som tommelfingerregel uden at vide mere om sagen, end jeg gør på nuværende tidspunkt må være, at du må stå fast på, at du ikke har modtaget hvad du blev lovet og derfor gerne vil ophæve samarbejdet. 
Alt efter hvordan tingene er foregået, hvad han har lovet, hvad du har modtaget og hvad I har skrevet ned, ville det også være en god løsning at finde et beløb I kunne blive enige om - eksempelvis 50% af det oprindelige beløb - som løn for udførelsen af arbejdet, du ikke har tænkt dig at bruge.

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal under ingen omstændigheder betale noget som helst, med mindre det aftalte produkt er leveret.

Personen har bevist han ikke kan levere varen, så få sagen afsluttet hurtigtst muligt ved at gøre ham/hende pænt (men tydeligt) opmærksom på at det der er forsøgt leveret af ham/hende, slet ikke står mål med det du har bestilt. Og så finder du en anden der kan levere det du søger i stedet.

Lad være med at spild din tid på folk der ikke kan levere det de lover

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:

Du skal under ingen omstændigheder betale noget som helst, med mindre det aftalte produkt er leveret.

Personen har bevist han ikke kan levere varen, så få sagen afsluttet hurtigtst muligt ved at gøre ham/hende pænt (men tydeligt) opmærksom på at det der er forsøgt leveret af ham/hende, slet ikke står mål med det du har bestilt. Og så finder du en anden der kan levere det du søger i stedet.

Lad være med at spild din tid på folk der ikke kan levere det de lover

Grunden til at jeg foreslog en eventuel halv skade-løsning, var at Caroline skriver "Jeg fik forståelsen af.... " i forbindelse med hendes bestilling af arbejdet.   Hverken du, jeg - eller tilsyneladende Caroline selv, ved hvad hun rent faktisk har bestilt.

Hvis man satte skoen på den anden fod og så sagen fra tekstforfatterens side, kan det jo sagtens være, at han har leveret hvad han har lovet - og i sådanne tilfælde ville vi på Amino kræve at han modtog betaling for sit arbejde. Om kunden så valgte at bruge det eller ej. 

Men som sagt, er det svær at rådgive, når vi ikke ved mere, end vi gør på nuværende tidspunkt. 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når hun har beskrevet det skal være " et fængende blikfang, og en tekst som fik kunderne til at ville læse videre" - så er et std. word dokument ikke noget der kvalificere dem til 50% betaling efter min mening.

Det svarer til at en mekaniker vil have 50% af pengene for at lave din bil, selv om den ikke virker - for han har jo forsøgt.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kristoffer. Så kan vi to sidde hér og gætte, midt om natten :-)

Jeg er ikke uforbeholdent fortaler for en halv-skade løsning. Jeg kastede den bare på bordet som alternativ, til at hun hardcore nægtede at betale - som jo var mit første forslag. 

Men:
Først og fremmest lader det ikke til, at der er findes en kontrakt på opgavens udformning.  Det har Caroline så lært til en anden gang. 
Dertil holder analogien med mekanikeren ikke. For det første er der stor forskel på at være forbruger og være en virksomhed, der bestiller et stykke arbejde hos en anden virksomhed. Dertil kommer, at et salgsbrev, et design, en tekst eller andet ikke er en eksakt videnskab, som reparering af en bil er.

Hun har fået indtrykket af, at der var grafik involveret, men måske er det slet ikke den slags han laver. På mig lyder det til, at vi har fået nallerne i en tekstforfatter.  Har Caroline set hans tidligere arbejde, inden hun har bestilt ham?  Har Caroline læst hans ting og fået en forståelse for hans stil?

Blikfang er jo mange ting. 

At starte et brev med "HEY PIKFJÆS" er jo blikfang. Det er bare ikke nødvendigvis godt blikfang - men hvis det er den måde han arbejder på, så har hun teknisk set fået, hvad hun har bestilt. 

Jeg har adskillige gange betalt for kreativt arbejde, der ikke stod mål med mine forventninger.  Når man har bedt dem om at lave noget om fra bunden 3 gange i træk, og det viser sig at de bare ikke har evnerne til at ramme det man vil have, mener jeg ikke, at man kan nægte at betale i hvert fald for brugt arbejdstid.  Det er jo ultimativt mit ansvar om jeg har gjort mit forarbejde godt nok og fundet ud af om vedkommende jeg har bestilt til at løse en opgave har komptencerne til det. 

Hvis jeg betaler nogen for at programmere noget, og det ikke virker - så kan vi diskutere. Det skal fixes - men hvis jeg bare har bedt om et "blåt design" og får noget tæskegrimt i koboltblåt og havde forestillet mig en lyseblå luftig sag - så har jeg sgu stadig fået, hvad jeg bestilte - ligemeget om jeg vil bruge det eller ej. 

 

 

 

 

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ikke lavet en kontrakt på arbejdet... Og i har ret.. han skriver alle hans e-mails under med tekstforfatter...

Men sagen er jo den, at jeg ikke synes jeg skal betale for en vare, som ikke lever op til det resultat jeg ønskede.. Og når jeg allerede har skrevet til ham at vi ikke ønsker flere udkast, og at vi ikke ønsker et samarbejde, ved jeg jo ikke helt hvad jeg skal gøre..

 

Jeg kan godt forstå at han gerne vil have penge for det stykke arbejde han har lavet, men hvis kunden ikke er tilfreds, kan han vel ikke blive ved med at sende udkast på min regning, når jeg har sagt stop én gang.??

Det er en svær situation at stå i...

Men men men, hvis jeg ikke betaler, sevlomhan fastholder han honorar på de 1500,- hvad kan han så gøre mig og min virksomhed økonomisk, når vi som sagt ikke har skrevet under på noget?? Alt er foregået over tlf. Det eneste jeg har modtaget over e-mail, er udkastene, og et sviner til min tekst på min hjemmeside.. han synes simpelthen der var så meget galt med teksten.. men han vill egerne redigere den for 2500,-  og fik så fortalt at det var frygtelig billigt..

 

Hmm... aner ik hvad jeg skal stille op...

Men så er det godt jeg har jer.. :o)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline,

Det er jo rigtigt hvad Lone skriver - du har bestil noget ukonkret og modtaget forslag til løsning. Du bør på den baggrund få en aftale om et beløb for det der er lavet. Altså første forslag - alle de andre forslag - kan du jo godt se bort fra - da du jo har SKREVET at du ikke vil have løsninger og at samarbejdet er ophørt.

Vi kan jo ikke som virksomhed bare bestille ydelser hos andre virksomheder og når der så kommer et forslag der måske har krævet flere timers arbejde - frasige sig det - fordi det ikke lever op til dine forventninger - der ikke er defineret.

Så næste gang få det ned på skrift sså har du hold i ordren.Wink

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Caroline,

bestille ydelser hos andre virksomheder og når der så kommer et forslag der måske har krævet flere timers arbejde - frasige sig det - fordi det ikke lever op til dine forventninger - der ikke er defineret.

 

 

Hun kan til enhvertid frasig sig betalingsansvar, når det produkt der er leveret slet ikke stemmer overens med det der er bestilt.

Caroline skal ikke påtage sig rollen som socialkontor for folk der ikke kan levere varen.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Kristoffer, problemet jo er at ingen af os ved hvad Caroline præcis har bestilt. Vi kan ikke stille os til dommer over, om hun har fået hvad hun har bestilt eller ej. 
Hvis hun IKKE har fået, hvad hun har bestilt, burde der jo slet ikke være nogen  diskussion eller tvivl. Så skal hun bare ikke betale.
Hvis hun derimod HAR fået, hvad hun har bestilt, og det blot ikke lever op til hendes forventninger, så er det alt andet lige en anden sag.  

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)