Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre..???

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I øvrigt, Caroline - for at være bare lidt mere løsningsorienteret, så skal du stå fast på, at du ikke ønsker at modtage flere udkast fra ham. 
Dernæst - når I ikke har en kontrakt, så kan han få svært ved at inddrive pengene, hvis du nægter at betale - men han kan i hvert fald prøve og i sidste ende kan det blive dyrt for dig.

Generelt skal du blive bedre til at indgå kontrakter og aftaler i fremtiden.  Hvis I havde gjort det, havde du haft på skrift præcis hvad du kunne forvente af ham.  Dertil kommer, at  når I ikke har en kontrakt, tilhører alt arbejde han udfører teknisk set ham - også selvom du har betalt for det. 
Hvis han havde skrevet verdens bedste salgsbrev til dig - kunne han faktisk uden videre også sælge det til dine konkurrenter, for det er ham der ejer det, så længe I ikke har indgået en kontrakt om overdragelse af rettighederne.

Nu, hvor du ikke har tænkt dig at bruge hans arbejde til noget, er det jo ligegyldigt - men bare til info i fremtiden. 

Jeg ved ikke nok om juraen til at bedømme, hvem af jer der står stærkest i en betalingssituation, når I ikke har en kontrakt - jeg forestiller mig, uden at vide noget om det, at det er dig - men som sagt, forestiller jeg mig stadig at han kan inddrive de penge, hvis han virkelig vil og at du I sidste ende kan komme til at bruge meget tid, energi og  masser af penge på eventuelle sagsomkostninger eller juridisk bistand. 

Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart forsøge at komme ud af aftalen på en diplomatisk måde. 

 

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Kristoffer W Hansen:

Caroline skal ikke påtage sig rollen som socialkontor for folk der ikke kan levere varen.

Det skal hun da ikke - men hvorfor nævner du dette ? - samarbejdet mellem virksomheder - kunde/leverandør forholdet - er dog en vigtig del af det at drive virksomhed og når der ikke foreliger klare aftaler så må man få dette afklaret.

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Kristoffer,

Kristoffer W Hansen:

Caroline skal ikke påtage sig rollen som socialkontor for folk der ikke kan levere varen.

 

Det skal hun da ikke - men hvorfor nævner du dette ? - samarbejdet mellem virksomheder - kunde/leverandør forholdet - er dog en vigtig del af det at drive virksomhed og når der ikke foreliger klare aftaler så må man få dette afklaret.

 

 

Hun henvender sig til en der lever af at sælge det produkt hun mangler - i dette tilfælde en kundebrev. Men han har ikke været i stand til at levere det hun bad om, eller for den sags skyld overhovedet forstå hvad det var kunden ville have.  Når han stadig efter flere forsøg ikke har været i stand til dette, så er det fordi han ikke er kompetent til sit arbejde.

Derfor skal hun på ingen måde betale så meget som en krone til den person.

Man er nød til at forstå hvor grænsen går mellem "flink" og "professionel"

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer W Hansen:

Man er nød til at forstå hvor grænsen går mellem "flink" og "professionel"

Grænsen går ved en kontrakt. Det er dybt uprofessionelt ikke at have en kontrakt på et stykke arbejde, man bestiller i en virksomhed. 
Nu er hun nødt til at komme ud af det rod, hun har skabt.

Det er som sådan ikke en kritik af Caroline - vi har alle startet op, uden kontrakter og man lærer tingene og lektierne efterhånden, men du kan ikke sige at det er professionelt at bestille et stykke arbejde, ikke forstå det og så nægte at betale for det. 

Igen, vil jeg vende den om. Hvis tekstforfatteren havde søgt råd herinde, havde det nok lydt nogenlunde sådan her: "Et firma har bestilt et salgsbrev hos mig, som er tekstforfatter, med de og de specifikationer. Jeg skriver så 2 oplæg, og så nægter hun at betale, fordi der ikke er noget grafik i - og i øvrigt har hun så nogle anker omkring det jeg har skrevet, som jeg har rettet for hende, men nu nægter hun at betale fordi der ikke er grafik i kundebrevet, hvilket vi selvfølgelig aldrig har aftalt, fordi jeg er tekstforfatter". 

Så havde vi sgu da rådgivet ham til at gå efter, at tvinge hende til at betale, for det stykke arbejde han har udført. 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen er bare, at Caroline er "kunden" og det er derfor ikke hende (som kunde) der skal betale for at hendes leverandør ikke er Professionel.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men hun er jo ikke beskyttet af nogle forbrugerrettigheder, som virksomhed. Det kræves også, at hun er professionel. 

Hvis jeg køber remote backup hos dig - og i øvrigt bruger det - og senere hen bliver skide sur, fordi jeg troede jeg købte en ekstern harddisc,  så ville du jo heller ikke give mig pengene tilbage.  Skylden er min, fordi jeg ikke har sat mig ind i, hvad du sælger. 

En tekstforfatter sælger sin tid. Caroline har købt den. 

Hvis du hyrer en medarbejder, der viser sig at være inkompetent lader du jo også vedkommende gå, men kan ikke kræve lønudgifterne tilbage.

 

Du synes, det er professionelt, jeg synes det er ren børnehave.  Det er nok bare dér forskellen ligger. 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Hvis jeg køber remote backup hos dig - og i øvrigt bruger det - og senere hen bliver skide sur, fordi jeg troede jeg købte en ekstern harddisc,  så ville du jo heller ikke give mig pengene tilbage.  Skylden er min, fordi jeg ikke har sat mig ind i, hvad du sælger. 

 

For det første er skylden min i det tilfælde, for jeg har ikke forklaret kunden hvad det er for et produkt han har betalt for, og du havde fået pengene tilbage - 100% - selv om du har brugt det. Sådan har mine kunder altid haft det

 

For det andet så har jeg forstået det sådan, at Caroline netop IKKE har brugt produktet, da det er så dårligt hun ikke vil sende det ud til kunder

 

Citat: "virker det som om brevet er et standard brev, som ikke er lavet til mig, men som er sådan et universal salgsbrev.

Samtidig, så er den minimale tekst der er skrevet ind om mit firma, kopieret fra min hjemmeside, med nogle mindre rettelser og redigeringer i teksten..

Indledningen til kunder der allerede har en hjemmeside er desideret fræk, og er ikke noget jeg vil skrive under på med mit firma navn.

Samtidig er der ikke hverken noget somhelst blikfang, bare en kedeligt word dokument. Margenerne er sat til 3 cm, i hver side, så det virker som om at teksten er centralt placeret, så det ser ud af mere end det er.. "

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har stået i lidt samme situation med et lay-out til min shop på et tidspunkt. Jeg havde brugt to timer til et møde på at forklare hvilken stil det skulle være, og derudover beskrevet det for dem på papir. De leverede en fuldstændig modsætning af det ønskede. Jeg forsøgte igen at forklare skriftligt - og jeg fik igen ikke det jeg bad om. Jeg stoppede samarbejdet og fik en regning på det fulde beløb. Jeg fik talt regningen ned til en trediedel - de kunne også godt selv gå tilbage i papirerne og kunne se at der var sket misforståelser i kommunikationen.

I denne konkrete sag lyder det som om at der kun foreligger mundtlig kommunikation og ingen skriftlige aftaler. Problemet er, som Lone skriver, at denne del mangler. Hvor mange korrekturgange er der eksempelvis aftalt. Har hun vist tekstforfatteren nogle eksempler på det hun ønsker - og har hun forklaret sig grundigt nok. Vi ser alle forskelligt på hvordan et firma skal sælges, og hvis hun ikke har forklaret/skrevet det tydeligt nok - så kan det være at tekstforfatteren opfatter det anderledes end hun selv gør.

Jeg vil også mene at hun skal betale de 1500 kr. og tage dette som en lærerig erfaring. Og måske se det positive i at hun ikke havde bestilt for 50.000 kr.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer W Hansen:

For det andet så har jeg forstået det sådan, at Caroline netop IKKE har brugt produktet,

Som sagt, sælger en tekstforfatter tid - og den har hun brugt. 
Jeg vidste jeg ville komme ud noget rod, med den sammenligning til remote backup ;-)

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg havde glemt detaljen, som du har quoted - at Caroline mener, at det er standardbrev og at teksten er mere eller mindre løftet fra hendes hjemmeside. Det stiller selvfølgelig tekstforfatteren i et endnu dårligere lys.  Men "blikfang" (som nemt kan være tekst)  og "decideret fræk" mener jeg er en smagssag og hun burde have undersøgt hans stil, inden hun bestilte ham. 

Men derudover, er jeg i øvrigt enig med Helle. 

 

 

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt se hvad i alle menr hver især..

Jeg spurgte ham i tlf, og det så var med noget GRAFISK, som blifang, og til dette svarede han- ja, det er så du bare skal printe det ud..

Men anyway, nu truer han med advokat...! Jeg kan godt forstå at han gerne vil have penge for sit arbejde, men kan ikke forstå at man som tekstforfatter ikke kan komunikere på et normalt niveau... oven i hatten har jeg opdaget stavefejl i salgsbrevet...

 

- en hjemmeside der er nemt at finde rundt i... ( det kan man altså ikke skrive til kommende kunder)

- redigeret: en hjemmeside der er nem at finde rundt i..

Der er bare så mange ting der tyder på at det er ekstremt uprofessionelt arbejde der er udført.. og syns derfor at 1500 ex.moms er mange penge at betale, når jeg så ikke engang kan bruge produktet til noget...

 

Men jo, det blir nok dyre lære-penge for mig.. jeg skal jo ikke have lavet et salgsbrev fordi der er super gang i forretningen, tværtimod.. så derfor er det bare så fedt at betale 1500 for noget man ik kan bruge.. Angry

 

Han beskrev i sin mail- dette er det værste jeg nogensinde har været ude for...!!

Altså, jeg kan sige så meget, at hvis jeg for en henvendelse på et logo, jeg laver nogle udkast, og han synes de alle er grimme, så vil jeg da ikke pådutte ham, at skulle betale for dem...?? I min forretning skal kunden være tilfreds.

Jeg tænker bare.. hvis man er professionel, kan man tage kritik konstruktivt, og ikke begynde at lege børnehave og true med alt muligt... det er simpelthen for plat for mig.. !

Anyway.. tak for alle svarene.. Smile

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)