Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg bruge til video-optagelser?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Vi er nået så langt at vi har lagt os fast på hvilke kamera vi skal bruge. Det bliver et brugt Canon XM1. Det er et semi-prof kamera der kan købet billigt brugt. Så må vi opgradere når/hvis det bliver nødvendigt :)

Men hvad med redigering?

I første omgang havde jeg tænkt på Camtasia Men er det godt nok, eller skal vi ud i det noget dyrere Adobe Premiere?

Håber endnu engang på nogle gode og konstruktive råd.

Fortsat god weekend til alle Smile

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

YES.

Så lykkedes det sgu at skaffe et Canon XM1 til en rigtig fornuftig pris. Jeg skal ud og kigge på det i morgen Smile

Er der nogen der kan fortælle lidt om der er noget jeg skal kigge efter for at finde ud af om det nu også er ok? Jeg kan selvfølgelig se efter ridser, skræmmer og andet udvendigt, men hvad kan jeg ellers gøre?

Håber nogen kan hjælpe mig i dette første skridt ind i en ny verden :)

Hilsen Morten

Fra Køge
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg har ikke erfaring med Camtasia. Jeg har prøvet kræfter med Adobe Premiere Pro og er godt tilfreds.

For nylig købte jeg CS4 udgaven på Amazon (billigere end at hive den ned af hylden i Danmark). Desværre kan min maskine ikke trække den ordentligt, så jeg må snart have mig en ny maskine, som har de muskler, der skal til:

  • Windows 7 - 64 bit
  • 12 GB Ram
  • Intel Quad i7
  • Grafikkort??
  • Masser af harddiskplads og udvidelsesmuligheder
  • Firewire

Men smag og behag er jo forskellig. Jeg kan i hvert fald godt lide Premiere. 

Hilsen

Bjørn

Bjørn Johansen - www.bedrebusiness.dk

Vi skaffer vore kunder flere og gladere kunder

Tilmeldt 14. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Er der nogen der kan fortælle lidt om der er noget jeg skal kigge efter for at finde ud af om det nu også er ok? Jeg kan selvfølgelig se efter ridser, skræmmer og andet udvendigt, men hvad kan jeg ellers gøre?

 Kan det optage og virker firewire porten... Det er det vigtigste

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

SilentD:
Kan det optage og virker firewire porten... Det er det vigtigste

Hej Nik

Tusind tak for dit svar :)

Desværre fik jeg ikke kameraet i denne omgang. Jeg troede sælger og jeg var enige om prisen, men det var vi åbenbart ikke :( Nå men jeg kigger bare videre, for vi skal helt sikkert igang snarest muligt :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvis ikke du har fået et kamera endnu, har jeg netop et Canon xm1 til salg til en meget fornuftig pris, kameraet har jeg haft fra nyt, og det virker 100%, det har primært været brugt på ferier. Grunden til salget er køb af HD kamera. Et rigtigt godt køb til prisen

Venlig hilsen Jørgen

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)