Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil DU helst kontaktes af en sælger???

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hellere afvise 100 sælgere, og så modtage et opkald fra en person som kan forandre min forretning og min fremtid fuldstændig. Hvordan de henvender sig ,er jeg ligeglad med, bare produktet er i orden.

Jeg har selv solgt nogle marktingsideer til nogle firmaer. Og de ville ALDRIG have ringet til mig, for at høre at om jeg har en ide de ikke selv har tænkt på. Det siger jo næsten sig selv ikke ?

Man skal ikke bare se sælgeren som en der vil sælge dig et produkt du kender i forvejen, men husk at måske er der en der ringer en dag med et produkt eller en idè , der kan ændre din forretning fuldstændig. Eller måske det er en der vil sælge for dig, og som er sindsygt god og kan tjene masser af klejner til dig.

Jeg afviser som sagt gerne sælgere i 3 år(på en pæn måde ) for bare at vente på det gyldne opkald.

Men skal du sælge til butikker , så mød op personligt , hvis du kan og har tid

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok foretrække at de ringede... og bød mig på frokost, hvor jeg kunne høre nærmere Big Smile

......men ellers vil jeg nok fortrække telefonkontakt eller fremsendt materiale.

En dygtig sælger kan helt sikkert have god succes ved bare at bøde op, MEN det kræver at han kommer når der er god tid... og er ret højflig!

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en sælger selv kontakter mig - enten ved personligt fremmøde eller pr. telefon, uden at jeg på forhånd har rettet henvendelse til virksomheden, så vil der være 100% garanti for "intet salg". Af samme årsag laver vi heller aldrig kold canvas for at rekrutere nye forhandlere, men gør derimod meget ud af at gøre vores produkter synlige og attraktive, og oplever derfor at forhandlerne selv komme til os - enten fordi de finder produkterne interessante eller fordi de har forespørgsler fra deres kunder.

Den time man kunne bruge hver dag på at høre på "kloge" sælgere der læser op af et script, vil jeg hellere bruge på min familie eller på selv at udvikle min forretning :)

Mvh
Leif

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif

Hvis det er den mening du har om sælgere så kan jeg godt forstå du afviser.Big Smile

Du er sgu ikke bedre person eller sælger fordi du vælger at sælge på en bestemt måde.

En dygtig sælger laver sit eget script, faktisk betyder produktet for en PISSE DYGTIG sælger kun omkring 10 %. Det hele handler om at personen skal sælge sig selv så meget ind hos dig at du faktisk synes personen er pisse cool.

Nu kommenterede du solskin før og kreativitet, men hvis du på forhånd er afvisende overfor alle som dukker op uanmeldt tlf/eller i døren.....så må du vel siges at være en smule dømmende og lukket! Hvor er kreativiteten her. Udvikling, kreativitet og især SPONTANITET kan faktisk hænnge rigtig godt sammen.

Hvis du er frisk har jeg en lille solskins opgave til dig.

Vær åben overfor den næste sælger som banker på din dør. Sig til sælgeren at denne har 5 minutter til at overbevise dig om at du burde købe.

Dernæst tag dine egne sælger ind til en samtale. Giv en kop kaffe. Sig til sælgeren at han/hun skal overbevise dig om at du skal have en sukkerknald i kaffen.

Jeg vil IKKE fortælle hvad du skal ligge vægt på og mærke til. Men jeg glæder mig som en gal til at høre fra dig hvordan de 2 situationer gik. Jeg lover dig du får en overraskelse.

Hvis ikke du GIDER eller har lyst, så ha alligevel en fantastisk solskinsdag.

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det er klart at min holdning er en smule farvet af den kategori af sælgere som ødelægger muligheden for alle de andre - eksempelvis ringer Telia stort set hver 2. uge på den mest uprofessionelle måde, og altid fra et nyt callcenter - på trods af at jeg mange gange har bedt dem slette os på deres ringlister, og gjort det klart at jeg hellere vil gå tilbage til røgsignaler end at bruge Telia :)    Og så er der også dem der stadig tror at kunder finder os ved at sidde og bladre i De Gule Sider, eller dem der tror vi kun har siddet og ventet på at få et tilbud på en trykt avis der kan læses online osv. osv. osv.    Den slags påvirker på ingen måde min kreativitet i positiv retning :)

Mit svar var selvfølgelig en smule provokerende - og naturligvis er jeg åben for en dygtig sælger der på forhånd har gjort sig den umage at vide hvilken han/hun ringer til / besøger, og som rammer et ektuelt behov eller kan vække min nysgærrighed. Jeg handler udelukkende med udenlandske leverandører, og min oplevelse er at de fleste af dem der kontakter os har gjort deres forarbejde, og til dem har jeg den holdning at "jeg siger aldrig nej, før jeg har hørt hvad det går ud på" - men tde førnævnte sælgere som bare vil platte os og få os lokket til at købe et eller andet ubrugeligt ha rjeg ikek så meget positivt tilovers for.

Det er selvfølgelig meget forskelligt fra branche til branche hvorvidt en canvas sælger kan bidrage med noget positivt eller ej.

Mvh
Leif

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

PS: Bad min kollega om at gi' den næste sælger en chance - for 2 min. siden ringede så en der mente vi absolut burde havde noget hjælp til markedsføring via Gul & Gratis. Vi sælger udelukkende til IT virksomheder med henblik på videresalg, så Gul & Gratis er måske ikke lige der vi skal satse :)   Vi fortsætter dog "forsøget" resten af ugen når nu solen skinner så dejligt :)

Mvh
Leif

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif - Det var Telia jeg omtalte i mit indlæg - de har kontaktet mig flere gange for at sælge samme produkt. De kunne i det mindste have styr på hvad jeg havde hos dem i forvejen og hvad jeg har sagt nej til i stedet for deres "ryst posen"-koncept.

Jeg blev faktisk ringet op i går fra en lokal radio-station. Personen indledte med at præsentere sig selv og sige "Jeg kan se du laver hjemmesider?" Jeg tog sælger-hatten på og indledte en samtale om emnet - det viste sig, at hun ville sælge MIG noget - radio-spots. Spørg om man blev lidt skuffet. Hehe.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Jensen:

PS: Bad min kollega om at gi' den næste sælger en chance - for 2 min. siden ringede så en der mente vi absolut burde havde noget hjælp til markedsføring via Gul & Gratis. Vi sælger udelukkende til IT virksomheder med henblik på videresalg, så Gul & Gratis er måske ikke lige der vi skal satse :)   Vi fortsætter dog "forsøget" resten af ugen når nu solen skinner så dejligt :)

Mvh
Leif

 

Ha ha point taken.

Nu håber jeg så at du møder en med noget på hjertet og ikke en standarder ( ja det må man godt kalde dem når man overrendes) For en dygtig sælger sætter sig selvfølgelig ind i tingene hvis det er branche orienteret produkt.

Glæder mig til den med kaffen...den er fra min gode gamle Mutti, dengang hun var salgsleder på Irmas hovedkontor.

Iøvrigt til tråd starter....synes det er godt at høre det falder dig naturligt.

Jeg brugtesom sagt selv mest face2face canvas, ind af døren bum bum. Den er led en gang imellem men jeg synes hitraten var laaaaaaaaaangt større og forholdet mere langsigtet. MEn har så sandelig også mødt tele sælgere som kan deres kram. Så selv den sure revisor blev glad.

Tror som delkonklusion at det mange gange handler om kundens forudfattede mening om det eksisterende produkt. Det er ret ærgeligt, netop derfor handler det om gode referencer fra mennesker man kan sammenligne sig med.......feks en god ven. Og det er netop lige nøjagtig DET som burde være sælgerens mål, at blive en god ven.

 

 

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Jensen:
Vi fortsætter dog "forsøget" resten af ugen når nu solen skinner så dejligt :)

Så vil jeg skynde mig at ringe til dig og snakke om tøj. Du skal da have lidt firmatøj med tryk på og kuglepenne som matcher imens du drikker kaffe af jeres Firmakrus ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, du skal være velkommen - hvis du har t-shirts i en "rigtig meget langt over gennemsnittet kvalitet". Kuglepenne har jeg 7 mio. af dra diverse leverandører, og det samme med kaffekrus :)    Det er dog ikke stort antal jeg skal bruge.

PS: Et lille salgs-tip - du vil få væsentligt mere ud af først at sende info materiale pr. mail :)

Mvh
Leif

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)