Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvitteringer ved messesalg

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos,

Ved salg til privatpersoner på fx. en messe eller et lagersalg, skal der jo iflg. skattereglerne stå en hulens masse på kundens kvittering - herunder også momsen.

Men mit spørgsmål er så: Hvad sker der, hvis man IKKE skriver momsen på en kvittering - fx. fordi man glemmer det i skyndingen?? Og det vel at mærke i det tilfælde at skattemanden lige netop ser dén kvittering fra sin onde udkigspost ovre bag bregnen...

Note:
I behøver ikke at foreslå mig at få en kasseapperat - jeg ved godt det ville gøre det hele meget nemmere!....men det er ikke relevant lige nu. Så for denne stund foregår det på den gammeldaws metode - med pen og duplikator-papir

/Rikke

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Jeg skal ikke kunne sige om det er lovligt - men vi holdte en gang for nogle år tilbage et lagersalg - og der var det bare penge frem og tilbage uden kvittering. Hvis kunden bad om en lavede vi en på sådan en duplikatorblok man kan købe. Det hele blev bogført samlet til sidst i et hug. Det er jo nærmest umuligt at stå der og lave bilag når det er lagersalg....

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Jeg er fuldstændig på linie med dig - det ville være fantastisk (og meeeeeeget mere logisk!!), hvis man kunne gøre sådan under et lagersalg. Men det er faktisk bare ikke lovligt, desværre.

Ifølge Skat skal man opfylde kravene om salgsregistrering, som går ud på at lave en "forenklet faktura" (:citat Skat) som minimum indeholder:
 - Navn og cvr-nummer
 - Fakturanummer (eller i hvert fald fortløbende nr. på alle kvitteringer)
 - Dato
 - Varenavn (eller gruppenavn)
 - Momsens størrelse

I know....det er helt vildt:-) Og specielt fordi vi faktisk også havde tænkt os at tage en duplikatorblok med, og netop kun udlevere til de kunder, som beder om det. Man ved jo, at lagersalg-kunder ikke gider bon, og skynder sig videre. Og det hele går simpelthen så stærkt! Men den går bare ikke - specielt når Skat ligefrem meddeler os deltagere på Outlet-messen, at de kommer og tjekker alle virksomhederne igennem.

Men nu har vi trykt vores egne nemme kvitteringer, som så bare skal udfyldes med antal varer og samlet pris. Navn, dato, forløbende nr. etc er forudfyldt - så nu er det til at overse alligevel.
Dog ville det så bare være meeeeget nemmere, hvis vi i det mindste så kunne undgå at skulle regne hver eneste momskrone ud - og i stedet bare skrive: heraf moms 25% - el. lign.

/Rikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak for linket.
Jeg er dog stadig lidt i tvivl...Jeg håber jeg lige må spørge lidt ind hos dig:-))

Sådan som jeg læser teksten du henviser til, så behøver man ikke - når man har en midlertidig stand/bod på en messe, og sælger for under 1000,-  - at lave en kvittering...når bare man sørger for at have registreret omsætningen over dagen, og dermed afgiftsbeløbet (momsen).

Er det korrekt??

Eller skal det forstås sådan, at det kun er en kassebon - altså en bon fra et egentligt kasseapperat - man kan undvære under de vilkår...og dermed stadig på sådan en messe skal lave en håndskrevet kvittering med alle de ovenstående ting indeholdt?? (altså momssats, cvrnr, dato, fakturanummer. varenavn etc)??

Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det kan godt ske jeg har misforstået noget, men det kommer alligevel.

På de mange hundrede kræmmermarkeder der er årligt, der ser man jo ingen med hverken blok, eller kasseapparat, og de bliver da ikke fældet?

Jeg ved ikke om det er noget andet med lagersalg/messe, men for mig er det jo ikke.

Så hvis alle kræmmere ikke skal lave en bon, så skal i vel heller ikke?

Eller er det mig der er helt forkert på den? :-)

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Rikke

i denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/77654.aspx stilte jeg stort set samme spørgsmål og nogle gode svar.

Kan kort opsumere at jeg fik fortalt at man ikke behøver kvittering til kunder der køber for under 1000kr og at man bare ved dagens afslutning skal huske at regne den samlet indtjening og moms sammen.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Parti-salg.dk - jeg har det nøjagtigt ligesom dig! Jeg mente da absolut heller ikke, at vi skulle stå og bakse med det. Kunderne gider jo heller aldrig at have kvitteringerne alligevel.

Men nu er det så bare sådan, at vi skal på outlet-messe og i den forbindelse har fået tilsendt en meddelelse fra Skat om, at de stiller på messen og tjekker alle stande for korrekt salgsregistrering jfr. de krav jeg skrev ovenover (som de også høfligt mindede os om i skrivelsen).

Så altså......
 - derfor er jeg forundret, nøjagtigt som dig:-)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina - ja, jeg kan da godt se, at du stort set har stillet samme spørgsmål. Tak for linket.

Der var mange gode input fra Anette og Miriam. Men jeg er jo stadig sådan lidt underlig over, at Skat så vælger at sende de modsatte informationer til os. Netop at vi SKAL lave kvitteringer på alle salg - med alle de krav opfyldt.

Noget andet som undrer mig er faktisk, at der er din debat fra Miriam også står, at man godt må have venner til at hjælpe sig uden beregning.
Det skriver Skat også i vores lille fine brev, at man ikke må. Og at det straffes med bøde, hvis ikke der er ansættelseskontrakt på alle, der hjælper i standen.

SKAT, JEG SLÅR OP!!!

Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:

Der var mange gode input fra Anette og Miriam. Men jeg er jo stadig sådan lidt underlig over, at Skat så vælger at sende de modsatte informationer til os. Netop at vi SKAL lave kvitteringer på alle salg - med alle de krav opfyldt.

Hvis du kontakter SKAT, vil du få oplyst, dette link som Peter henviser til. Det SKAT glemmer at fortælle er, at hvis der er adgang til el - også selvom du skal betale for det - kan du ikke vælge at bruge § 43 og kun at udlevere faktura for salg over 1000,- kr, men skal udstede bon eller faktura ved hvert salg.

Hvis dine hjælpere i boden ikke modtager offentlige ydelser, må de gerne hjælpe til gratis.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)