Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har eget firma men har arbejdet ved siden af og de vil nu ikke udbetale min løn...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre også skriver så er det oftest nemmest at klare det face to face, men ring evt. til dem først og aftale et møde.. så der er tid til I tager snakken den dag.

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi!

Jeg kan ikke helt se om du har en ansættelses kontrakt med firmaet i 2009??

Hvis du ikke har, så ville jeg da sende en regning, som du gjorde i 2008. 

Ellers er det at stille firmaet til ansvar. I hvert fald skal du have data om, hvor mange timer det drejer sig om.

Hvis du har en kontrakt for 2009 og ikke har fået løn, så er det jo også en slags bevis. Det må være muligt for dig at støve andre beviser op i forbindelse med dit arbejde. Vidner der har set dig ude på arbejdet og den slags.

Stil krav om at få data på "time-tælleren" (der talte dine timer sammen) som jeg forstod, var ude hos firmaet.

Mvh Diana

 

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også jeg ville skynde mig at sende en regning til dem. Hvis ikke for andet end så bare at have den. 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er medlem af en fagforening er det netop nu de kan hjælpe dig.

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:

Jeg tror også jeg ville skynde mig at sende en regning til dem. Hvis ikke for andet end så bare at have den. 

Og så kan man sende en rykker og så afsted til advokaten, når der ikke betales.

På den måde tvinger du en respons frem. Hvis firmaet så siger, at det ikke er de rigtige timer kan du med retten bag dig forlange, at firmaet fremlægger data på timerne. Så tvinger du dem til at komme "ud af posen".

 

mvh Diana

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg trode jo jeg var helt dækket ind ved at jeg var i ase, det trode min mor også men det er jeg ikke .. ;(

Har godt overvejet bare at sende en regning til dem, men hvis jeg gør det så skal det køre over firmaet og jeg vil gerne have pengen ud rent privat. jeg havde den samme kontrakt gælden for 2009.

Jeg ved nemlig ikke helt præsis hvor mange timer det gælder nogle uger var det 40 timer ander uger var det kun 30 timer .. Og de siger at de ikke kan åbne deres stystem og se til bage på vagtplanen, normalt har jeg altid sådan noget skreven op der hjemme men det er bleven væk.. desvæære.. :(

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ikke gode erfaringer med ASE.

Send regningen over firmaet og få så løn af dit eget firma. Har du et ApS eller enkeltmandsfirma? Enkeltmandsfirma er jo din egen lomme

Hvis du ved hvor mange uger det er i 2009 så tæl ugerne sammen og skriv 35 timer pr. uge.

Eks 10 uger af 35 timer = 350.

Hvis de så er uenige, så kommer det op i retten. Men forlang din ret. Kræv at de betaler dig i stedet for at komme med "lamme undskyldninger".

 

Mvh Diana

 

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Ase kan du kun melde dig ind i en A-kasse og ikke en fagforening. Når man melder sig ind i en a-kasse har de ikke pligt til at hjælpe i sådanne sager, der skal du være medlem af en fagforening. Det eneste du sikre dig når du melder dig ind hos en a-kasse er dagpenge ved arbejdsløshed.

Når det er sagt, så mener jeg også at ase er et dårligt valg når der skal vælges a-kasse. Faktisk har a-kassen fået landets dårligste medlemstilfredshed bland alle landets a-kasser.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger at fakturere firmaet skal du være opmærksom på at lønmodtagernes garantifond ikke dækker kravet i tilfælde af konkurs. Du vil være bedre stillet i forhold til at få dine penge at du opretholder et krav om at få løn udbetalt.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)