Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidelse med nyt sprog på website

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

i forbindelse med at vores produkt skal til udlandet, skal vi ha lavet en engelsk version af vores website.

er der noget forker i at lade det samme domaine kører flere sprog ?
resikerer jeg at lave ballade i den plasering min danske side har ?

iden var at lade den ligge på samme side men i en undermappe, hvor alt er oversat, den bliver ikke sat i luften før alt er oversat. på den måde undgår jeg vel Dublicate content ikke ?

den engelske siden vil så vel begynde at danne sin egen plasering og seo værdig ikke ?
eller skal den over på et seperat domaine for at kunne dette ?

til de nyskerige er første installation i HongKong det bliver fedt !

Fra odense
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer anpaa om jeres side er lavet i et CMS / Content Management System ala drupal eller Joomla for saa er der mulighed for tranlation moduler ..  hvis det er en almindelig side  saa kan en omskrivning af siden goere det ( hvis den er skrevet i php) saa man bruger linux'es Gettext funktion til oversaettelse ..

men det er alt efter havd man oensker .. en copy paste i en anden mappe er ogsaa en loesning men den tror jeg tendenser mere over i double content end de andre maader da de "oversaetter" istedet for nyt indhold som det vil vaere regnet for .. 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ligger i DotNetNuke(DNN)

jeg har et sprogmodul. det er intet problem for mig at oversætte sitet, det skal gøres ordenligt, ellers vil Keywords og indhold ikke virke.

men spørsmålet er om et sprog til på samme site vil lave ballade i min Plasering på google og Bing for den sags skyld(ligger øverst på alle mine keywords på bing ;))

Fra odense
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil jeg ikke mene det vil hvis den direkte ovetrsaetter altsaa ikke oedelagger/laver ny url  f.eks.  at den laver http://side.dk/en/sidennavn.asp  kan risiker at skabe et problem hvorimod  med http://side.dk/sidennavn.asp og det saa bliver oversat ved at den fanger folk lokale sprog i browseren og oversaetter siden..

det er mere nok saa laenge url'en ikke aendres saa er muligheden for content doublering osv ikke noget der skulle opstaa .. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

GLEM alt med automatisk oversættelse og indfangning af brugerens sprog via browseren! Glem det HELT! Hvorfor? Spørg dig selv, hvilket "sproglag", du vil servere for Google... ;-)

Det er en fin plan, du har med en folder til et andet sprog. Du benytter et .com domæne, og det er fint, for det er geografisk neutralt.

Bare lav det efter bogen - og undlad at publicere tekst, der ikke er oversat fra dansk til engelsk, så du ikke ved en fejl får duplicate cvontent ud af det. Så skulle du være safe!

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
GLEM alt med automatisk oversættelse og indfangning af brugerens sprog via browseren! Glem det HELT! Hvorfor? Spørg dig selv, hvilket "sproglag", du vil servere for Google... ;-)

Oversætter alt maunelt !
Vil det så også betyde at google kun indexerer et af sprogende ?
eller er google smart nok til at se at der er flere sprog. og indexerer dem sammen med det danske indhold ?
bare som flere undersider til samme domaine . ?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, du har lidt galt fat i termerne, men det gør ikke noget. Du skal ikke bekymre dig - det er den rigtige plan, du har gang i.

Du oversætter manuelt - du sørger for at have et language tag til hvert af dine sprog på de respektive sider - får links fra de lande, du vil være synlig i etc. Alt som det skal være.

Google er smart nok, når du hjælper dem som ovenfor beskrevet, og de kan sagtens gennemskue, at der er engelsk indhold i domæne.com/en/xxxx og f.eks. dansk indhold i domæne.com/xxxx

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jacob,

Gør som spamfighter.com hvor du efter din webadress har f.eks /lang_De eller lign.

Det er manuelt arbejde, med tilgængæld fylder du dobbelt så meget i søgemaskinerne. :)

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
GLEM alt med automatisk oversættelse
Helt enig! :)

Og så kan jeg jo ikke lade være med at bringe et lille billede .. Surprise

Som set på .... www.thomas-rosenstand.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

He-he. Min blog er jo kun på dansk - men jeg kan se, at der er nogle tusinde besøg månedligt, der benytter oversættelserne, og den service skal de ikke snydes for. Og det er jo ikke den "service", jeg advarede Jacob mod. I øvrigt kan jeg fortælle, at oversættelsen til hollandsk skulle være rigtig god - resten er ikke imponerende ;-)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)