Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating koncept - nogle ideer til hvad sitet skal udvikles i?

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et koncept til et dating ala netdate.dk.. noget lignende..  Koncept og ideer er på plads. Nu er jeg der, hvor jeg skal ud i webdesigner junglen, og få nogle bud til udvikling af sitet.... så hellere lige spørge de kloge hoveder herinde først =)

Jeg har fundet en programmør der vil designe dating sitet i .NET med en SQL backend. Han anslår det vil tage 320 timer og det ville koste ca. 25-30.000kr (alt afhængigt af funktioner).. Han venter på jeg sender ham en kravspecifikation/site design.

Så har jeg ellers kigget på diverse ASP/PHP templates man kunne tilkøbe for under 10.000kr... se her:

ASP http://www.aspnetdating.com

PHP http://www.abk-soft.com/ og http://www.skadate.com/ 

mit spørgssmål er..  ville det være billigere i længden at opbygge et site fra grunden (hvor udvikleren kender sin egen kode,, og hurtigt kan bygge på og fra).. eller skal jeg starte med et af de templates (hvor man også får sourcekoden og en masssssee funktioner) og betale en udvikler for at bygge videre på denne. ??

og hvad er billigst for mig at få en udvikler at kode i,, asp.net eller php?? =)

 

på forhånd tak for jeres interesse i denne tråd. ps dette er min aller første tråd =)

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1754
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at hør ham Lars her http://www.mit-web.dk/?id=97

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra odense
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige php er i princippet billigst da du ikke behoever at koebe noget for at faa det til at virke .. alternativet til at bygge det selv op kunne vaere at tage et CMS og designe tingene ud derfra.. der vil du have mulighed for at kunne bygge siderne  op og i bund og grund spare timer i programmering  da f.eks. drupal har Profil fremvisning og har mulighed for at Customize fremvisninger til hvem der maa forskellige ting (med flueben)..  der kan laves Blog og Chat  gallerier og indkoebs kurv..  og maaske et medlems modul der skulle bygges  hvis man vil have noget automatisk fjernelse af rettigheder i tilfaelde man vil have bruger betaling ..  der er endvidere ogsaa mulighed for en afspiller til folk der f.eks. vil upload film osv...

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aso.sol,

Først og fremmest vil jeg sige, at det lyder spændende med et nyt datingsite. Der er jo tilsyneladende penge i det nu om dage, hvis det bliver lavet ordentligt.

Men mht. PHP/ASP.NET spørgsmålet, så vil jeg først høre om du kan enten noget af det selv? For jeg forestiller mig, at et datingsite løbende skal opdateres med nye eller forbedrede features. Der kunne fordelen jo så være i et købt system - ligesom aspnetdating, hvis de også udvikler nye features til en.

Ulempen ved at bygge siden fra bunden er jo, at du skal have en udvikler koblet på, som kan opdatere når der skal opdateres - medmindre du selv kan kode selvfølgelig.

Nu snakker du om Netdate, og så vidt jeg ved er den udviklet i PHP - og om du vælger .NET eller PHP til sådan en opgave, tror jeg er hip som hap. Men det er måske nemmere for dig at finde en billig og god PHP udvikler, som du kan koble på sitet, end tilsvarende i .NET.

Men når du nu har fundet en .NET udvikler, så var det måske en mulighed at benytte ham, hvis han er dygtig. Jeg ved ikke hvor stor de kravspecifikation er, men 25-30.000 lyder i mine øjne ikke meget for et datingsite.

Hav en rigtig god dag,

Med venlig hilsen
Mark Andreasen

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du ender med at betale omkring 25.000 som du nævner, og det tager de 320 timer som din programmør anslår, så er det en timepris på  ca. kr. 78,-

Jeg ville i det tilfælde nok sikre mig at det er en kompetent programmør, som ved hvad han laver og har erfaring med denne type udvikling fra tidligere, ellers kan det senere koste dig dyrt i tid og omprogrammering, hvis du ender med et resultat der ikke fungerer som det skal.

Til kr. 78,- i timen må det være en meget sulten programmør, eller også har du fundet en der ikke kan regne. Solen skinner, så i stedet kunne vedkommende jo vælge at gå med aviser og få nogenlunde samme timeløn - det virker usandsynligt billigt.

Men jeg vil da krydse fingre for dig at det også er så godt som det lyder, da kan jo være du er heldig at have skudt papegøjen, men vær opmærksom !

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Whoa.. advarselstegn blinker og alarmklokker bimler helt vildt! 30.000 delt med 320 giver en timeløn på under 100 kr. Du ved godt at pris og kvalitet hænger sammen, ikke? Tænk dig grundigt om før du giver dig i kast med ham, for der er helt sikkert en grund til at han næsten arbejder gratis.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

aso.sol:

Jeg har fundet en programmør der vil designe dating sitet i .NET med en SQL backend. Han anslår det vil tage 320 timer og det ville koste ca. 25-30.000kr (alt afhængigt af funktioner).. Han venter på jeg sender ham en kravspecifikation/site design.

Allerede dér går det galt: Han giver dig en estimeret pris - uden overhovedet at have en ide om, hvad han skal bygge? Det tyder ikke på professionalisme.

aso.sol:

mit spørgssmål er..  ville det være billigere i længden at opbygge et site fra grunden (hvor udvikleren kender sin egen kode,, og hurtigt kan bygge på og fra).. eller skal jeg starte med et af de templates (hvor man også får sourcekoden og en masssssee funktioner) og betale en udvikler for at bygge videre på denne. ??

Jeg vil mene, du fokuserer for meget på koden på dette tidspunkt. Det, du skal finde ud af, er, hvad der adskiller dit site fra de tusindvis af andre datingsites, der findes (alene på det danske marked er antallet af datingsites sådan cirka én million ;) ).

Når du har fundet ud af, hvad dit site skal kunne, kan du så gå ud og se på færdige systemer og skræddersyede systemer.

Måske skulle du overveje bare at begynde med noget færdiglavet noget (evt. noget hostet white-label-dating) for at få en ide om, hvordan dine brugere reagerer. Dernæst kan du bygge et skræddersyet system ud fra det.

aso.sol:

og hvad er billigst for mig at få en udvikler at kode i,, asp.net eller php?? =)

Tror ikke, der er den store forskel mht. udviklingspris - men mht. de løbende udgifter til hosting er det muligt, der er lidt ekstra udgifter ved .NET-løsningen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hep!

Jeg tror umiddelbart, jeg ville starte med en af Standard Software pakkerne, jeg så at man kunne få kildekode med til AspNetDating. Som de andre skriver er den timepris du har fået mistænklig lav, og derudover så vi jeg også gerne garanterer dig, at når du er halvvejs inde i projektet så har du fundet nye features du bare må havde, til 320 timers oveni.
Det smarte ved, at købe standard software er ikke bare, at du får en masse kode, men også at det typisk er lavet ud fra en meget gennemtænkt kravspecifikation, der er blev hærdet af tiden og mange forskellige kunder.

Med hensyn til hvad, der er billigst at få udviklet i, så kommer det 100% an på den programmør du finder. Der findes også Skoda'er og Porscher blandt programmører.

Hvis du vælger .Net vejen, kommer du højst sandsynligt til, at betale mere i timen. Da .Net og (Java) bliver meget brugt i den høje ende af markedet (store virksomheder), mens PHP typisk bliver brugt i den lave ende.
Men timepriser betyder langt fra alt, for om en programmør er billig eller dyr. Man kan sagtens finde en .Net programmør til 1000 kr i time, der er billigere end en PHP-mand til 500 kr. (Og det modsatte kan også være tilfældet).

Så mit råd ville være, at finde en samarbejdspartner du stoler på, og så lade ham vælge teknologien for dig. Du kunne f.eks. tage kontakt til Uffe der skrev her i tråden, hans timer koster 500 kr. og det er meget billigt for det niveau jeg umiddelbart ville skyde ham til.

PS: Tidligere har det kostet en masse licens kroner, at vælge .Net vejen, men ved at tilmelde sig MS' BizSpark, så få man en masse software gratis :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hvis du vælger .Net vejen, kommer du højst sandsynligt til, at betale mere i timen. Da .Net og (Java) bliver meget brugt i den høje ende af markedet (store virksomheder), mens PHP typisk bliver brugt i den lave ende.

Dét udsagn passede måske udmærket i 1999, men ikke siden.

Behøver jeg nævne sites som Yahoo og Facebook, der bruger PHP som deres primære sprog?

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

320 timer --- . 25-30.000kr  ????

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)