Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating koncept - nogle ideer til hvad sitet skal udvikles i?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare for at blande mig lidt. så bruger Facebook ikke PHP direkte, De skriver godt nok php til en converter de selv har lavet; som compiler PHP'en til C++ , en compiler der hedder HipHop

Men jeg tror simpelthen aldrig på at PHP bliver en flaskehals hvis det er et website, med sole-target imod danskere, da vi simpelthen ikke er web-aktive nok til at det burde være et problem.

Den mest besøgte side Danmark vel har HAFT, var vel før Facebook slog igennem i Danmark; hvor Arto dominerede med 1,2-1,3 milliarder sidevisninger om måneden.

Hvis dit problem bliver at du har for mange besøgende; har du også penge til at få det udviklet ordenligt. - Så hvilket sprog du starter i, er irrelevant. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det havde jeg faktisk ikke troet, men så lærte jeg da også noget nyt idag.

Jeg er selv .NET udvikler, så jeg er helt enig med dig. .NET har bare nogle ting, som jeg ikke får på samme måde i PHP, og LINQ er fantastisk og det nye MVC gør TDD meget nemmere.

Men som du siger, så afhænger det af programmøren, man kan lave både gode og dårlige løsninger i begge sprog, men det er min opfattelse at der er flere "dårlige" programmører i PHP, da indlæringskurven er noget stejlere i .NET end PHP.
PHP har selvfølgelig også sine fordele, men til store løsninger vil jeg nu foretrække .NET - men til et datingsite, synes jeg at det kan være hip som hap om man vælger PHP eller .NET.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Andreasen:
men det er min opfattelse at der er flere "dårlige" programmører i PHP, da indlæringskurven er noget stejlere i .NET end PHP.

Det er helt klart også min fornemmelse, tilgengæld er der flere hobby programmører, der har opnået at lave gode sites i PHP, end der er i .Net.
Sådan er det ingen ulempe uden fordel og vice versa.

I denne her sag, ville jeg som sagt også vælge programmør, og så lade ham vælge teknologi.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser 2 store røde lamper lyse her.

1) 320 timer er ikke meget, hvis du skal have udviklet et fornuftigt dating site fra bunden af. Hvis du selv skal kunne administrere det, og styre de ting der skal foregå på dit site, så bliver det administrative modul, han skal udvikle rimelig omfattende. Jeg tvivler meget stærkt på at han kan holde det på dette time antal.

2) 320 timer for 25-30.000,- kr??? 80 - 90 kr. pr. time? Well ... det er meget normalt at tage omkring 500,- kr. i timen - selv i disse krisetider. Mit bedste bud er at han er meget uerfaren når han ikke skal tjene mere end mindstelønnen. Er dette sandt, så er chancen for at han har fejlestimeret timerne endnu større.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at indhente et alternativ tilbud - om ikke andet, så for at få checket timeestimatet!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad mig svare jer én ad gangen:

Lundsby skriver: "Det segment jeg har bevæget mig i..."

Ja, det er netop dét, der er problemet - at du bevæger dig i et bestemt segment, og undlader at se uden for det. Dit oprindelige argument var, at PHP kun bruges til mindre ting - og det argument virker helt absurd, når man tænker på, at Facebook, som for nyligt overhalede eller er ved at overhale Google i månedlig trafik, bruger PHP som sit primære sprog.

Mark Andreasen skriver: "Nu bruger Yahoo så også C++ scripts - det er så vidt jeg ved, at foretrække når man kommer op i den størrelsesorden og bruger PHP."

Absolut - men det ændrer ikke ved, at PHP er deres primære sprog. De fleste scriptingsprog er karakteriserede ved, at de er hurtige at udvikle i, men at man, hvis man kommer op i Yahoos størrelse, bliver nødt til at lave nogle af sine batch-opgaver mv. i f.eks. C++.

Mark og Lundsby nævner også programmer (frem for sites). Også dén slags kan PHP udmærket lave. Men selvfølgelig er PHP's største force naturligvis websites.

Simon Elkjær skriver: "Bare for at blande mig lidt. så bruger Facebook ikke PHP direkte"

Jo, de skriver netop PHP direkte (det, programmørerne skriver i, er PHP, fordi det giver dem den hurtighed i udviklingen, de foretrækker at arbejde med hos Facebook), men de vælger så i stedet for at bruge den normale PHP-fortolker at bruge deres egen nyudviklede fortolker (HipHop), fordi Facebook med sin meget specielle situation (200 millioner brugere og ringe mulighed for caching pga. meget personificerede sider) stiller enorme krav til afviklingen.

Facebook bruger også en hel række andre sprog til batch-opgaver mv., men det primære sprog hos Facebook er PHP, og det vil det blive ved med i lang endnu - ellers havde de næppet gide at skrive deres egen PHP-compiler.

Til slut: Jeg ville egentlig ikke ind i en sprogkrig - jeg benytter mig altid selv af det, der giver mest mening, og er i øjeblikket ekstremt glad for Python. Men når nogle af de største virksomheder i verden samt nogle af dem med allerflest besøg og mest trafik bruger PHP som deres primære sprog, er det altså absurd at påstå, at PHP er for small-timers. EOD.

Fra odense
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

ehm nu folk siger php ikke  bruges til andet websider saa glemmer man vidst lige php-gtk :)  og saa php kan loebe som services over protocoller paa en linux :) 

Mange service udbydere paa linux har til en php fil til at staa og brumme som socket /TCP ..

Php kan meget hvis man gidder saette sig ind i det :)  

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:
.

Simon Elkjær skriver: "Bare for at blande mig lidt. så bruger Facebook ikke PHP direkte"

Jo, de skriver netop PHP direkte (det, programmørerne skriver i, er PHP, fordi det giver dem den hurtighed i udviklingen, de foretrækker at arbejde med hos Facebook), men de vælger så i stedet for at bruge den normale PHP-fortolker at bruge deres egen nyudviklede fortolker (HipHop), fordi Facebook med sin meget specielle situation (200 millioner brugere og ringe mulighed for caching pga. meget personificerede sider) stiller enorme krav til afviklingen.

Facebook bruger også en hel række andre sprog til batch-opgaver mv., men det primære sprog hos Facebook er PHP, og det vil det blive ved med i lang endnu - ellers havde de næppet gide at skrive deres egen PHP-compiler.

Til slut: Jeg ville egentlig ikke ind i en sprogkrig - jeg benytter mig altid selv af det, der giver mest mening, og er i øjeblikket ekstremt glad for Python. Men når nogle af de største virksomheder i verden samt nogle af dem med allerflest besøg og mest trafik bruger PHP som deres primære sprog, er det altså absurd at påstå, at PHP er for small-timers. EOD.

Hej Jonas,
Det var også det jeg mente .. At sproget de skriver i er PHP, men man kan ikke gå udfra at du vil opnå samme fart som de har i dine egne php scripts.. - Men jeg mener at de har offentlig gjort HipHop gratis, hvis man vil bruge det.. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

Måske skulle du overveje bare at begynde med noget færdiglavet noget (evt. noget hostet white-label-dating)

Jeg har læst forskellige steder at White-Label-Dating er noget bras. Her er f.eks. en review side om det:

Review Centre

aso.sol:

@aso.sol

Jeg læste engang på div. forums at abk-soft er noget man skal holde sig langt fra, deres koderi er noget være rod. Har du selv prøvet at undersøge hvad andres erfaringer er med det?

Mvh. Rune.

 

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Elkjær:

Det var også det jeg mente .. At sproget de skriver i er PHP, men man kan ikke gå udfra at du vil opnå samme fart som de har i dine egne php scripts..

Jo, da! Forskellen er jo, at Facebook med 200 millioner brugere skal gøre utroligt meget for at optimere på alle leder og kanter. Den alm. fortolker er måske en smule langsommere end HipHop, men den er altså umiddelbart hurtig nok til at køre tunge CMS'er på højtrafiksites (f.eks. gætter jeg på, at Sony.com og whitehouse.gov får en del trafik). Men Facebooks behov er som sagt specielle, fordi de har 200 millioner brugere, der logger ofte ind og har stærkt personlige sider (= ringe mulighed for sidecaching). Derfor har de lavet HipHop.

Generelt ser man mange, især knapt så erfarne programmører (ikke nødvendigvis dig) bekymre sig en hel masse om sidehastighed. Hvis man ser på de store sites, der findes i dag, må man konkludere, at man med alle almindelige websprog og -teknologier kan opnå en god hastighed (ligemeget, om man bruger PHP, .NET, Python, Ruby eller Java). Så man skal altså ikke lade ideer om sidehastighed være afgørende for, hvad man bruger.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vi er i gang med den fine snak om alt andet end emnet, så vil jeg lige høre dig Jonas, om der findes noget tilsvarende LINQ i PHP? :-)

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)