Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM Marketing. Fup og fidus eller blot lagt for had pga. konkurrence?

Side 8 ud af 9 (87 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lilian.

Janteloven hedder bare noget andet i USA. Men den eksisterer også der.

Med hensyn til erhvervsmagasiner, er det meget almindeligt i USA at købe sig adgang til at deltage med artikler i bøger og speifikke magasiner, så man bør nok lige undersøge kildematerialet og præmisserne før man tror på alt, hvad der står.

 

Kh.
Sophie 

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Både enig og uenig Wink

Enig - glem ALT om hurtige penge (hvis man med hurtige penge mener uden at lave noget). Men det er faktisk en interessant meningsudveksling - for ord kan jo gradbøjes.. hvad skal der til for at man ser penge som værende hurtige tjent ?? Hvad skal man have opnået for at have succes ?? Hvad er store investeringer ?? o.s.v. Det er MEGET individuelt - hvis du er vant til at tjene 10.000 om mdr. så er det vel succes hvis du tjener 20.000 om måneden ved siden af ? og succes - tjaaa jeg tror mange vil synes at DET er succes - mens der for andre skal meget mere til - I min verden har begge ret - netop fordi det er øjnene som ser - der afgør det.

Jeg kunne godt tænke mig at høre HVEM der lover millioner i indtægt, uden at lave noget - der bliver skrevet meget om at det gøres der i MLM branchen, meeeen er det en fordom eller sker det virkelig ?

ha' en dejlig aften Big Smile

 

 

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sophie

Det gør den jo nok i en vis grad - og måske mere i nogen stater end i andre.

Ja det er også ligesom i DK - så klart er der forskel.

Du lyder til at have stort kendskab til USA - har du (eller er du bosiddende) der ?

mvh

Lillian

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntved:

Og så findes janteloven ikke hverken i USA eller Asien Wink

Men vi kommer godt efter det i Europa, og i Danmark også.

Nu har jeg været en del USA - og i Network Marketing sammenhæng - samarbejdet med mange amerikanere - og ganske rigtigt, begrebet "jantelov" eksistere for så vidt ikke i USA - omvendt så må man gerne blære sig "overthere".

MEN, hele aversionen mod MLM/Network Marketing - og hele problematikken med folk der fatter minus af branchen, hele det tunge arbejde med at bygge en forretning op er NØJAGTIGT det samme i USA, som herovre - mange siger osse at det er nemmere at lave netværk i Norge - men her er der osse NØJAGTIG den samme "stemning" - forskellen ligger så blot i graden af lederskab, graden af evne til at se helt forbi negativitet osv.

Så man skal ikke sige at det er nemmere at lave forretning i USA, fordi begrebet "jantelov" ikke eksistere derovre. For det er det ikke.

Lasse Burholt

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
og selvfølgelig en nylig intro til ACN som nok bare vil undlade at kommentere nærmere).

Big Smile

Martin Slot:

Men Ekstra Bladet havde for år siden muligheden for at skrive en rigtig positiv historie, men de havde vist håbet på en negativ historie så de undlod at skrive artiklen. Så jeg tvivler stærkt på EB kunne finde på noget når det er positivt *s*.

Det har du ret i. Men deres læserskare er heller ikke til positive historier, de vil forarges så de kan skrive deres fæle kommentarer på Nationen. Så alt i alt, er det måske positivt, at den historie ikke kom i Ekstra Bladet.

Selvfølgelig vil det være et forsøg på blåstempling, og det har jeg heller ikke noget imod. Det synes jeg faktisk I trænger til.  Men som nævnt, ville et par dokumenterede succeshistorier gøre underværker i den forbindelse. Om ikke andet så for min holdning til branchen. Ikke at den betyder så meget i det samlede billede :o)

Jeg er klar over at man ikke kan forklare det hele med en kort tekst. Og jeg er helt med på, at et personligt møde vil kunne give et meget bedre grundlag for at træffe det rette valg. Problemet med det møde er bare, at indholdet vil være meget forskelligt fra distributør til distributør. Der vil være nogle seriøse, der nøgternt og selvfølgelig begejstret vil fortælle om mulighederne, og forhåbentlig også risikoen.

Og så er der den anden gruppe der, lad os bare sige oversælger mulighederne. Jeg tror nok jeg har skrevet det i en tidligere tråd, men jeg er kun stødt på den sidste slags ude i den virkelige verden. Den ene var en ACN repræsentant der rent faktisk fik mig overtalt til at tage med til et hvervemøde, og da du selv har været til den slags ved du nok hvad jeg mener :o)

Jeg kunne selvfølgelig bare holde mig væk fra disse tråde, da jeg som udgangspunkt ikke er på vej ind i MLM, og derfor ikke har alverden positivt at bedrage med. Men jeg er meget nysgerrig, og ser også mange spændende muligheder i konceptet. Cremer og energidrikke, er dog ikke noget jeg interesserer mig for. Så for god ordens skyld skal jeg måske sige, at jeg ikke skriver fordi jeg bare skal af med noget negativitet. Men jeg synes jeg har en sund skepsis, som jeg meget gerne vil have nogen til at mane i jorden. Det er ikke lykkedes endnu, men vi nærmer os da hinanden en lille smule :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korntved:
Men det er faktisk en interessant meningsudveksling - for ord kan jo gradbøjes..

Der er vi i hvert fald enige. Nu er jeg lidt i tvivl om du begynder med alle versalerne for at provokere en lille smule, eller for at slå fast at det er en effektiv udtryksmåde. Jeg går ud fra det er det sidste, for jeg føler mig ikke provokeret :o)

Jeg har ikke set nogen herinde ligefrem love millioner, og jeg skrev også at der ikke kommer konkrete tal på bordet. Men du har helt sikkert også set alle promovideoerne, og sandsynligvis også en hel del flere end mig. Og i disse videoer er det jo lige præcis de dyre biler, rejserne til eksotiske lande, krydstogter i luksusklassen og en masse mennesker der tydeligvis ikke har en eneste bekymring i livet, men lever livet på første klasse. Og alt sammen bare fordi de er blevet forhandlere af <Indsæt selv navn her>.  

Som nævnt i en tidligere tråd, er det ikke produkter eller det hårde arbejde der bliver brugt tid på. Det sidste ville i øvrigt også være dumt. Men lige præcis det luksusliv man som distributør lige pludselig har råd til .Disse videoer er lavet af ualmindeligt professionelle mennesker, der ved nøjagtig hvilke knapper der skal trykkes på. Nu bevæger jeg mig ud i flere vilde gætterier, men jeg er sikker på at de ved at der er en kæmpe gruppe mennesker der drømmer om det gode liv, og ved at de ikke har en kinamands chance for at opnå det. I denne kæmpe gruppe er der sandsynligvis rigtig mange der lever for lånte penge, og bare venter på at de får deres chance for succes. Og den chance hedder i dag Lotto for 2-300 kr. om ugen. De mennesker der tror på det mirakel, og det er helt vildt mange, er for det meste også lette at manipulere med. Og for mig at se er det det der er målet med den markedsføring. Og dem der står bag, er sandsynligvis forholdsvis ligeglade hvordan det går det enkelte menneske der hopper på, for der er masser andre at tage af. Og får du tilpas mange ind der køber denne startpakke og det månedlige antal produkter, så er der tjent en god skilling. Og der vil uundgåeligt være enkelte der får succes, men det kunne være sjovt med nogle konkrete tal. Og lad os bare sige at succes er en der på MLM, tjener mere end han gjorde i sit tidligere job.

Man kan så sige at de videoer og den form for hvervning er dygtigt. Det er det også, men jeg synes også det er noget andet. Men for at bevare den gåde ånd tråden foregår i, vil jeg lade være med at skrive hvad :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Jeg er klar over at man ikke kan forklare det hele med en kort tekst. Og jeg er helt med på, at et personligt møde vil kunne give et meget bedre grundlag for at træffe det rette valg. Problemet med det møde er bare, at indholdet vil være meget forskelligt fra distributør til distributør. Der vil være nogle seriøse, der nøgternt og selvfølgelig begejstret vil fortælle om mulighederne, og forhåbentlig også risikoen.

Og så er der den anden gruppe der, lad os bare sige oversælger mulighederne. Jeg tror nok jeg har skrevet det i en tidligere tråd, men jeg er kun stødt på den sidste slags ude i den virkelige verden. Den ene var en ACN repræsentant der rent faktisk fik mig overtalt til at tage med til et hvervemøde, og da du selv har været til den slags ved du nok hvad jeg mener :o)

Jeg kunne selvfølgelig bare holde mig væk fra disse tråde, da jeg som udgangspunkt ikke er på vej ind i MLM, og derfor ikke har alverden positivt at bedrage med. Men jeg er meget nysgerrig, og ser også mange spændende muligheder i konceptet. Cremer og energidrikke, er dog ikke noget jeg interesserer mig for. Så for god ordens skyld skal jeg måske sige, at jeg ikke skriver fordi jeg bare skal af med noget negativitet. Men jeg synes jeg har en sund skepsis, som jeg meget gerne vil have nogen til at mane i jorden. Det er ikke lykkedes endnu, men vi nærmer os da hinanden en lille smule :o)

Hej igen

Jeg syntes skam det er helt i orden du er med i disse tråde. Inge problemer der.Det er helt fint at du kommer med et par standpunkter omkring succeshistorier, læsestof osv. Der var bl.a. en pige herinde for nylig der ville skrive om Scandic et eller andet. Husker ikke præcis hvad og hvem det var, men jeg spurgte hende om det ikke ville være mere på sin plads at tage flere selskaber med og gå lidt dybere til værks. Intet svar.

ACN er og bliver ikke noget for mig og metoden er meget anderledes end hvad jeg kender til. Og det virker klart som om det er drømme der sælges her. Istedet for at lytte til de drømme som personen overfor dig har! Jeg vil tjene kassen og er villig til at arbejde meget for det, modsat andre som måske sætter 10.000 som mål om måneden om x antal måneder og som kun vil afsætte 10 timer ugentligt på det.

Hvervemøder er med skræddersyet drømme, hvorimod 1-1 eller telefon/internet er baseret på dig. Og her handler det kort sagt om har du et behov og nogle ønsker som du ikke får dækket i din nuværende situation.

Mange mænd har som udgangspunkt samme holdning som dig...cremer, helsekost og energidrikke næh det vil jeg ikke arbejde med... Har både hørt den ned i mit net og opad i min upline. Og det er selvfølgelig også helt i orden, men det man ikke giver sig selv i denne situation er adgang til den fulde information.

Hvis du virkelig gerne ville af med din skepsis, så ville jeg da foreslå et møde med en af succeshistorierne. Ikke et stort hvervemøde, men blot dig på den ene side og så enten 1 eller 2 på den anden side, alt efter om jeg skulle deltage (hvilket selvfølgelig ville være mest normalt).

 

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

ja ja MLM kræver arbejde som alt andet, arbejde og som Lasse skriver hvis produktet er godt nok, så er det op til en selv.

det er det også, hvis du starter selvstændig, som vinduespudser, der er ikke nogle hurtig vej

heller ikke for dem der springer rund, til div MLM firmaer, eller er i flere ad gangen, fordi hvis nu det lige var det, og det firma der blev det næste store ( og tro mig den er der mange af i danmark )

og tilykke til Hamburger, godt gået med zinzino. det var lige min fisk

forsat god uge mvh karsten ( og ja jeg arbejder stadig med Agel ) i mit tempo, der passer til mig :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til MLM bliver lagt så meget for had, er at de overbeviste gør rigtigt meget for at få flere med på vognen.

Det er lidt ligesom Jehova's Vidner, der også må lægge ryg til meget fordi de stemmer dørklokker!

(Da jeg så Lasses indlæg om at MLM ikke var for tøser (Et rigtigt godt indlæg iøvrigt), fik jeg lyst til at skrive et indlæg der skulle hedde "IT kandidat uddannelserne er ikke for dumrianer", men jeg kom fra det. Hvis jeg havde modtaget bare 5% af indtægter på dem, jeg kunne overtale til at tage en længere varende videregående IT uddannelse, så var indlægget skrevet nu :-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Jeg har ikke set nogen herinde ligefrem love millioner, og jeg skrev også at der ikke kommer konkrete tal på bordet. Men du har helt sikkert også set alle promovideoerne, og sandsynligvis også en hel del flere end mig. Og i disse videoer er det jo lige præcis de dyre biler, rejserne til eksotiske lande, krydstogter i luksusklassen og en masse mennesker der tydeligvis ikke har en eneste bekymring i livet, men lever livet på første klasse. Og alt sammen bare fordi de er blevet forhandlere af <Indsæt selv navn her>.  

Det har for så vidt ikke noget at gøre at "bare" fordi nu er repræsentant for <indsæt selv firma her> så udløser det pr. automatik det søde liv - det siger sig selv.

Men uanset hvad man måtte vægte som vigtigt her i livet - så ved jeg ihvertfald at en vigtig faktor er at have det sjovt  - med sjove, positive mennesker. Og vil vove den påstand at hvis du rundspørger den menige dansker på hvad de vil bruge penge på - hvis eks. de vandt i LOTTO imorgen - så er svaret: "Ud at rejse!" og/eller "en ny bil!". Samtidig tyder alt på at skattelettelser ikke trækker nær så meget som mere fri.

Ergo kombineres mulighederne for at "forsøde" livet med... rejser, biler, FRIHED - netop derfor rigtig mange tiltrækkes af - ikke kun Network Marketing - men osse det at være selvstændig; at være sin egen - selv bestemme og disponere.

Succes er ofte forklædt som hårdt arbejde - og frugten af ens arbejde er eks. muligheden for at rejse, men PRIMÆRT at have det sjovt!

Jeg har haft rigtig mange skægge oplevelser ifm mit engagement i branchen, men har samtidig fuldt konkluderet at der er ikke meget fis ved at rejse alene - man skal være flere afsted - jo sjovere er det - af samme grund man ønsker at samarbejde med folk man i forvejen har det sjovt med - eller opsøger mulige partnere som man ved vil bibringe sjov og ballade ;-)

Lad os nu barbere den ged en gang for alle: INTET opnåes i MLM uden hårdt arbejde,  INTET - men som alt andet, så kræver en kontinuerlig indsat vitamin-indsprøjtninger, ergo årsagen til incentives som rejser og meget andet. Alle virksomheder har brug for - og benytter en eller anden form for "vitamin-indsprøjtnings"-redskab - og i mange tilfælde skal der så utroligt lidt til at skubbe ny energi ind / højne arbejdsmoralen.

For glæde skaber resultater på bundlinien. Always.

Lasse Burholt

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 8 ud af 9 (87 indlæg)