Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vores politikere idoter ?

Side 9 ud af 14 (133 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni,

Du har ikke påvist nogen sammenhæng mellem tilskud/økonomi og antallet af børnefødsler. De store årgange, der går på pension nu, er f.eks. født omkring 2. Verdenskrig hvor alle var fattige. Du kan naturligvis have en holdning om at der skal udbetales støtte alligevel, som jeg går ud fra John J har.

Din racisme-vinkel til mit indlæg er langt over stregen.

Hvad angår dit synspunkt omkring de kollektive aftaler osv, så deler jeg ikke disse. Vi har stadig den 3. længste dagpengeperiode i OECD og forkortelsen har været foreslået af et hav af økonomer og kommissioner.

http://www.business.dk/oekonomi/oecd-danmark-vil-koere-i-oekonomisk-slaebespor-i-aarevis

Hulahoppigen,

Der bruges 22 mia årligt på forskellige erhvervsstøtteordninger. Hvad angår rådgivningsdelen synes jeg dette er en naturlig ting, men direkte tilskud og forsørgelse fra det offentlige ser jeg som en modsætning til iværksætteri. Jeg ved godt det er meget old school :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Det er nu ikke mig der påstår noget jeg forklarer sig hvorfor børnepenge checken er indført i en række vestlige lande og der er hobevis af forskning og materiale på området som også er brugt som argumentation undervejs i de lande hvor de bruger den slags tiltag - Så det er meget enkelt at finde dokumentation og teori bag da det jo har været brugt i årevis.

Jeg har ikke skrevet en linje om noget som helst om racisme i dit indlæg - jeg har skrevet noget om at der åbenbart er nogen i forligskredsen som vægter at ramme integrationen negativt - det er de faktuelle forhold for konsekvenserne af de ændringer der laves.

Forkortelsen af dagpenge perioden kunne fint erstattes af andre tiltag som var mere gulerodsagtige - tillid er noget som er svært og måle men vi lever i et land med en meget høj grad af tillid, såvel institutionelt som til arbejdsmarkedet - Det er den tillid det er farligt at rykke på og ved at skærer både på fradrag for fagforeningkontigenter og dagpenge periode så rykker man altså via de afledte effekter ved tilliden - Tilliden er fundamentet for vores flexicurity model og derfor er det farligt. Når det er sagt så skal der selvfølgelig gøres noget for at forhindre folk på dagpenge i mere end 1½ år hvor det begynder at blive kritisk men tilliden er bare farlig og fjerne og det vil uanset hvad få den konsekvens af fagbevægelserne står inden for de næste par år og forlanger bedre jobsikring - og hvem kommer til at hænge på den regning tror du?

Jeg giver ikke utroligt meget for OECD, der tænker altid meget ensartet og indtil en vis global finanskrise så var deres briller i hver fald slet farvede af deres fortolkning af økonomisk politik - men de seneste par år må vel nok dokumentere at der er behov for at tænke i nogle andre baner og stod det til OECD så var hele den danske model med alt hvad det tilhører jo lukket forlængst.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske jeg skulle uddybe, for ikke at blive misforstået.
Ja, vi skal spare og selv om denne regering er tilhænger af den omvendte "Robin Hood" model, frem for en mere ligelig fordeling på hele befolkningen, så kan man gøre andet end at spare.

Jeg forstiller mig en model, der kunne sætte mere gang i væksten. Hvis nye iværksætter f.eks. kunne få lov til at starte op, uden at betale moms i et år, men til gengæld bruge momspengen til at geninvestere i deres nye firma. Slip for multimedieskaten, osv. Det var det jeg mente med frit lejde.
En anden ting, der er så mange regler der skal overholdes. Har man et arbejde i forvejen, og opstarter en virkomhed sideløbende, er det mindre kompliseret end hvis man er ledig. De færeste kan jo leve af deres virksomhed fra dag et.

Men måske ideen er utopi og blot ønsketænkning...

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Midtjylland
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

SU-lån er også en underlig størrelse. 80% af de tilfælde jeg støder på, hvor unge har taget studielån, er fordi de a) har været for dovne til at arbejde eller b) levet over evne. Igen, det er mit klare indtryk, at de fleste tager SU-lån fordi det er latterligt let, og det samme gælder tilbagebetalingen.

Jeg har aldrig haft, og kommer aldrig til at få ondt af studerende. De har det i forvejen alt, alt for godt sammenlignet med, hvad stort set alle andre studerende i hele verden har af vilkår. Og bemærk venligst: Jeg er selv studerende og vil være det de næste fem år frem i tiden.

Og igen: Når uddannelser går spildt, så er det fordi folk vælger uddannelser, der ikke er behov for. Den luksus har man ikke, hvis man selv betaler sin uddannelse - og selv skal betale det lån man har taget, for at uddanne sig. Det skaber en helt anden (og i mine øjne bedre) dynamik.

Som eksempel: Jeg var for et par uger siden i USA hos min onkel, hvor en af hans venner kom på besøg. Vennen var uddannet pilot, men havde mistet sit job på den lokale flyveplads på grund af krisen. Han var istedet med det samme gået igang med at uddanne sig som mandlig sygeplejerske, fordi behovet for dem er rigtig stort. Når tiderne skifter, kan han så gå tilbage til sit drømmejob, hvis han ikke har lyst til at forblive sygeplejerske.

Det er fandeme råt, og det er lige præcis den mentalitet vi har brug for, her i landet.

 

Lige præcis ! Vi har været alt for forkælede - alt for længe !

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:

Måske jeg skulle uddybe, for ikke at blive misforstået.
Ja, vi skal spare og selv om denne regering er tilhænger af den omvendte "Robin Hood" model, frem for en mere ligelig fordeling på hele befolkningen, så kan man gøre andet end at spare.

Jeg tror vist lige, at du skal sætte dig ind i tingene, før du påstår noget, som er direkte forkert!

FAKTA:

Udvalgte besparelser i perioden 2011-2013 set i procent af den samlede regning på 24 milliarder kroner.

Udviklingsbistand til 2,3 mia. kr. = 9,6 procent

Loft over børnecheck til 2 mia. kr. = 8,3 procent

Kunstig befrugtning til 0,6 mia. kr. = 2,5 procent

Faglige kontingenter og arbejdsgiverbidrag til 4 mia. kr. = 16,7 procent

Afkortning af dagpengeperioden til 1,8 milliarder kr. = 7,5 procent

Udskydelse af forhøjelse af topskattegrænsen til 5,1 mia. kr. = 21,25 procent


Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/article/30786384/


Dette er fakta. Der er ikke så maget at komme efter. Det ER dem med høj indkomst, som kommer til, at betale mest - IGEN.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en kedelig tone du lægger ud med.
Hvad er det du ikke er enig med mig i? Er det "Robin Hood" udtagelsen?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hulahoppigen:

Det var da en kedelig tone du lægger ud med.
Hvad er det du ikke er enig med mig i? Er det "Robin Hood" udtagelsen?

Kan ik se, at jeg skrev noget i en kedelig tone, gjorde bare opmærksom på, at det du skrev var direkte forkert... Hvilket iøvrigt er det samme, som alle andre siger, men det viser bare, at folk ik har sat sig ind i spareplanen...

Det er de rige, som kommer til at betale det meste af gildet igen! Og når der nu skal være nedskæringer, så må det vel være mest fair, at alle bidrager i en væsentlig grad. Om man har lidt eller meget...

Og hvorfor bliver folk ved med at sige, at de denne regering giver fordele til de rige? Er det måske ik os de rige, som giver samfundet muligheder for den levestandard, som der har været pt?
Hvor er DK henne uden Mærsk, Novo Nordisk, Vestas, Danske Bank osv.? Det er skisme da dem, som spytter penge i kassen, og man kan bare ik blive ved med at straffe dem, når udlandet lokker med flere og flere fordele...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, men så kan det være jeg opfattede din sætning forkert. Syntes bare at din start-udtagelse virkede lidt aggressiv.
Jeg er slet ikke enig med dig. Kan da godt se at regeringe lavede nogle kompromiere som gjore fordelingen lidt mere jævn end oprindelig tænkt, men syntes stadig der er ting at komme efter og hvor fordelingen er skæv. Nå man vælger at tage bestemte grupper og forringe deres mulighed, imens andre slipper fri, så vil det altid føles uretfærdig.
Hvis du kigger på din egen liste, så er det ikke de højlønnede der dominere den. Ja, store firmarer tjener penge til landet, men det ville de ikke kunne gøre uden deres medarbejdere. Så der bliver løftet i samlet flok. Og når nu vi snakker nedskæringer, hvorfor så ikke bruge skatteprocenten til tage fra alle. Den ville da give en mere retfærdig fordeling...

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen, hvem mener du er gået smertefrit igennem det her?

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, den var svær. ;-)
Dem der ikke tilhøre en af grupperne. Og omvendt, så er der jo dem der rammes af flere af grupperne, som er uheldige.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 9 ud af 14 (133 indlæg)