Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vores politikere idoter ?

Side 11 ud af 14 (133 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En halvering af dagpengeperioden må da udløse en halvering af præmien til denne forsikring.

Nu har vi i mange år betalt til arbejdsløshedsforsikringen, og nu hvor der er mange der får brug for deres forsikring, så bliver betingelserne lavet om, så de kun får halv dækning, af det de har betalt til i så mange år.


Med en forsikringspræmie på omkring 5000 kr. om året, så må man da forvente at når man kommer i den situation, at man får brug for sin forsikring, at de betaler.
Så hvis de vil sætte dækningen ned med 50 %, må de også sænke deres præmier tilsvarende ellers må da være en sag for forbrugerklagenævnet.

 

Selvfølgelig skal alle være med til at spare, men lige her er der tale om en frivillig forsikring, og vi er nogle der som en ekstra sikring har betalt til i rigtig mange år.

Mvh. KJS

KJS Ejendomsservice
Alt indenfor vedligeholdelse af bygninger, grønne områder og legepladser.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller
Som tiderne er nu, er det arbejdsgivernes markede, det har du fulstændig ret i. Udviklingen har jo været en lang kædereaktion. I 80,erne da jeg var i tekstilbrancen blev produktionen flyttet udenlands og mange brancer er siden fulgt efter. Det samme er ved at ske med it-arbejdet og hvad er der så tilbage her? Altså konstant færre arbejdspladser her til landet. Samtidig er vores forbrug steget og folk har vænnet sig til en høj levestandart. Jeg tro ikke spareløsningen er eneste løsning for os. Hvis vi vil bevarer vores levestandart, som den er nu, må vi finde på noget andet. Så arbejdsgiver skal altså til at tænke lidt længere idag, hvis de ikke vil hægtes af. Det var derfor jeg skrev et forslag som jeg gjorde, i de først to , af mine indlæg i denne tråd.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:

Som tiderne er nu, er det arbejdsgivernes markede, det har du fulstændig ret i.

Det har det altid været... Arbejderen troede bare, at han/hun havde magten, men nu er det ved at gå op for folk, at de ik er så vigtige, som de selv går og tror...

Hulahoppigen:

Samtidig er vores forbrug steget og folk har vænnet sig til en høj levestandart. Jeg tro ikke spareløsningen er eneste løsning for os. Hvis vi vil bevarer vores levestandart, som den er nu, må vi finde på noget andet. Så arbejdsgiver skal altså til at tænke lidt længere idag, hvis de ikke vil hægtes af. Det var derfor jeg skrev et forslag som jeg gjorde, i de først to , af mine indlæg i denne tråd.

Folk er blevet dovne og forvente... Og så har alt alt alt alt alt alt alt for mange mennesker levet over evne de sidste 20 år... Men hvor der lånes, der kommer også en tilbagebetaling... Og det er den, som man ser nu, og som gør rigtig ondt, fordi man nu KUN kan have en bil i hustanden, og der KUN kan rejses en gang om året, og KUN kan købes 2 dyre designer tasker...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
og som gør rigtig ondt, fordi man nu KUN kan have en bil i hustanden, og der KUN kan rejses en gang om året, og KUN kan købes 2 dyre designer tasker...

Og mens dette indlæg blev skrevet døde hundrevis af børn over hele jorden af sygdomme og sult, som kunne været undgået, hvis alle disse mennesker, med hjertet på rette sted, i modsætning til de ækle kapitalister, havde brugt bare en lille smule af deres penge , på at hjælpe andre end dem selv.

Men den form for solidaritet , ser vi ikke . Det handler kun om mig og min friværdi

More money, more problems

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Og mens dette indlæg blev skrevet døde hundrevis af børn over hele jorden af sygdomme og sult, som kunne været undgået, hvis alle disse mennesker, med hjertet på rette sted, i modsætning til de ækle kapitalister, havde brugt bare en lille smule af deres penge , på at hjælpe andre end dem selv.

Men den form for solidaritet , ser vi ikke . Det handler kun om mig og min friværdi

More money, more problems

Det er jo en helt anden diskution... Man kan ik redde Afrika... Afrika er nødtil at gå igennem samme industrielle udvikling, som resten af verden har været igennem. Uden denne udvikling, så kan du poste unlimited money i Afrika, men problemerne vil stadig være der, og det er jo basale problemer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Jimi Hove:

Og mens dette indlæg blev skrevet døde hundrevis af børn over hele jorden af sygdomme og sult, som kunne været undgået, hvis alle disse mennesker, med hjertet på rette sted, i modsætning til de ækle kapitalister, havde brugt bare en lille smule af deres penge , på at hjælpe andre end dem selv.

Men den form for solidaritet , ser vi ikke . Det handler kun om mig og min friværdi

More money, more problems

 

Det er jo en helt anden diskution... Man kan ik redde Afrika... Afrika er nødtil at gå igennem samme industrielle udvikling, som resten af verden har været igennem. Uden denne udvikling, så kan du poste unlimited money i Afrika, men problemerne vil stadig være der, og det er jo basale problemer...

Hvorfor er de nødt til at duplikere/simulere den udvikling vi har været igennem? Nu har vi været der - kan vi ikke hjælpe dem med at skyde genvej?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hvorfor er de nødt til at duplikere/simulere den udvikling vi har været igennem? Nu har vi været der - kan vi ikke hjælpe dem med at skyde genvej?

Det er jo ik teknologien, som de mangler, men know how og den menneskelige udvikling... Hvordan vil du skyde genvej der?
Alle forsøg viser gang på gang, at de er nødtil at tage et trin på trappen af gangen, og ik bare kan springe fra bunden og op på 3. etage...

Men kender du genvejen, så fyr da endelig løs, da ingen andre har fundet den endnu...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk at den mest ualmindeligt ringe beslutning i den her pakke er jagten på forældre som får handicappede børn.

Er du selvstændig og tjener lad os sige 30.000 om måneden og får du så et handicappet barn og bliver nødt til at gå hjemme med barnet så kan du fremover max blive fritkøbt for 19.000 kr om måneden - uantastet at handicap loven ellers er meget tydelig at alle ekstraomkostningerne dækkes af staten.

Det medfører desværre også den konsekvens at flere vil være tvunget til at sende deres handicappede børn ud på insitutioner og i aflastning i langt højere grad - og det er jo fuldstændigt forrykt for der koster der op imod 5-10 gange så meget om måneden.

Må virkelig være nogle politikere med en dårlig smag i  munden som går efter handicappede på den måde - og for hvad? nogle håndører i det store regnskab.

Men det jo bare endnu et af de punkter hvor man ikke tænker på de langsigtede afledte konsekvenser men i stedet laver nu nogle her og beregninger - som mest af alt svarer til at tisse i modvind.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hulahoppigen:

Nu er det sådan Simon, at ikke alle er født med de samme evner, guldske i munden osv. Taknemlighed er en god ting, men det er tolerance også, og at nogen føler sig bedere end andre, må stå for deres egen regning.

Det ændrer bare ikke på, at folk altså skal sige tak, når de får andres penge. Alt andet er i mit hoved grænseløst provokerende og dårlig stil. Jeg har lidt svært ved at se, hvordan du kan koble tolerance/intolerance på mit indlæg, men min grundlæggende holdning er at der skal være plads til alle. Alle er født med forskellige kvaliteter og talenter, som efter bedste evne skal plejes og blomstre, så der kan tjenes en allerhelvedes masse penge, som igen giver en masse skatteindtægter til resten af samfundets velstand og underholdning.

Der mangler jævnfør EU's konvergenskrav 24 milliarder kroner i kassen. Dem kan man ikke brainstorme sig ud af. Dem skal man spare. Og som det så nydeligt er påpeget lidt længere oppe, er det stadigvæk dem med de højeste indkomster, der kommer til at bære det tungeste læs. Både sådan generelt og i forhold til de her konkrete spareinitiativer.

Personligt føler jeg mig både priviligeret og velstillet, men det betyder altså ikke, at jeg føler mig så meget bedre end andre mennesker. Den kliche er altså ved at være tyndslidt, og der er sjældent noget som helst fundament for de 'beskyldninger'.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon.
Syntes du deler folk lidt op i A og B hold og at det ene hold skal være taknemlig over for det andet. Det er et meget sort/hvidt billede du fremstiller.
Jeg ved ikke hvem du har mødt på din vej, som får dig til at genralisere sådan... Men livet indeholder altså også mange grånuancer. F.eks. bliver børn taget sig af, til de kan klare sig selv og de er jo heller ikke særlig produktive i den periode de vokser op og hvad med de handicappet og dem der har knoklet hele livet, for at vi kan have det så godt, som vi har i dag? Samfundet er en uhomogen masse og høre du til dem der tjener godt, så forventes det også, at du hjælpe til, til dem der ikke er så heldige.

Jeg har aldrig påstået, at vi ikke skal spare, blot kommet med et forslag om at fokusere noget mere på nytænkning, for at skabe nye arbejdspladser. I steden for at satse på en ting, syntes jeg reageringen skulle have spredt tingene lidt mere jævnt ud og have tænkt breddere. Og det der med, at det er de rige der kommer til at betale gildet, skal i lidt længere ud på landet med. Den holder altså ikke vand.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 11 ud af 14 (133 indlæg)