Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste der er træt af...

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund:

Jeg har normalt ikke noget imod reklamer på websites. Websites som jeg benytter laver en service for mig - og det vil jeg normalt gerne bidrage til.

Men Amino, da det er i overkanten.

Jeg har ikke brug for de ekstra fordele ved plus medlemskab, og derfor er pengene for mig ikke givet godt ud ved sådan et køb.

Jeg er nød til at bruge en ad-blocker her på Amino, fordi reklamerne er så storslemme. Jeg har som default adblock slået fra, men slår til på de websites som er storslemme.

Så jeg beklager jeg ikke bidrager til "kagen" herinde, jeg ville gerne - men mængden af reklamer "tvinger" mig til at benytte ad-block.

 

 

Hvad for en adblocker bruger du? For jeg kan huske fra sidst der var Adblocker Noobbrugere fik Amino blokeret for en del af dem :)

 

http://ekstrabladet.dk/ - Bruger FULL BG reklamer tit
http://fyens.dk/ - Bruger FULL BG reklamer tit
http://gulgratis.dk/ - Bruger FULL BG reklamer tit
http://bt.dk/ - Bruger FULL BG reklamer tit
http://dba.dk/ - Bruger FULL BG reklamer tit


Boykot i bare alle de store sider i bruger dagligt og lav jeres egne reklamefrie sider :) Go for it!

 

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg har lige slået det op i ordbogen, for man kan naturligvis komme til at bruge et ord forkert, men jeg mener nu at have brugt det helt korrekt - de skriver i ordbogen "begær efter at eje eller få mere af noget, fx penge" - og jeg går da ud fra i får penge for reklamerne, så motivet for at smide endnu flere reklamer på siden, må da være at få flere penge. Jeg vil dog egentlig ikke gå ind i økonomiske diskussioner, da jeg ikke kender noget til jeres udgifter - jeg kan blot konstatere at jeg synes reklamen er irriterende og det vil helt sikkert mindske mine besøg på siden (ihvertfald når denne dialog er ovre).

Min pointe er at i straffer de forkerte ved at "svine" med reklamerne, som jeg mener det er blevet gjort med epn reklamen. Husk at brugerne er jeres største aktiv, det er os der gør Amino til "stedet" for iværksætteri online - hvis man gør det besværligt for os at bruge siden, så finder vi et alternativ - og vi er jo iværksættere, så mon ikke du risikerer at der er en der lige pludselig mener han kan lave en tilsvarende side med mindre reklamer og stadig ikke miste penge? Det bliver der ihvertfald til sidst, hvis man bliver ved med at fylde reklamer ind.

Jeg synes det er fint der er reklamer på siden - men der bør være mere indhold end reklamer. Tænk hvis de sendte mere reklame end faktisk indhold i TV?

Mvh Kristian

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Øllegaard:
de skriver i ordbogen "begær efter at eje eller få mere af noget, fx penge" - og jeg går da ud fra i får penge for reklamerne, så motivet for at smide endnu flere reklamer på siden, må da være at få flere penge.

Top 3 Grunde til den reklame er der:

Udgifter
Udgifter
Udgifter

Kristian Øllegaard:
Min pointe er at i straffer de forkerte ved at "svine" med reklamerne, som jeg mener det er blevet gjort med epn reklamen.

Reklamer er ikke en straf, Det er en nødvendighed for at du kan læse og skrive i amino debatten GRATIS!?!?!?!

 

Kristian Øllegaard:
hvis man gør det besværligt for os at bruge siden, så finder vi et alternativ - og vi er jo iværksættere, så mon ikke du risikerer at der er en der lige pludselig mener han kan lave en tilsvarende side med mindre reklamer og stadig ikke miste penge?

Martin T har sagt at hver uge kommer der flere og flere brugere til og flere og flere sidevisninger så det går ikke nedaf på det punkt?

Jeg Husker også at Martin T Har udtalt at han ser gerne at der kommer et alternativ til Amino, Folk skal være velkommen.

Kristian Øllegaard:
Jeg synes det er fint der er reklamer på siden - men der bør være mere indhold end reklamer. Tænk hvis de sendte mere reklame end faktisk indhold i TV?

Så der er flere reklamer på amino end indlæg ? i do no think so :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men jeg er dertil også uendelig kold over for dem der klager over reklamerne.
De kan enten betale med deres penge eller deres opmærksomhed og længere er den ikke.

 

Det er vi for så vidt enige om.... Dem der klager over reklamer generelt bør man nok ikke tage alt for seriøst. Men man bør måske alligevel lytte til den kritik der rejses i forhold til visse reklamer.

 

Martin Thorborg:
Den eneste grund til at jeg går lidt i detaljer med udgifterne, er at mange folk tror at et website som Amino koster 9 kr. om måneden at holde kørende ;-)

 

Og den eneste grund til f.eks. undertegnede går lidt i detaljer med epn.dk-reklamen er at mange tror regnestykket ser således ud: jo flere og jo større reklamer = flere penge i kassen.

 

Pointen er jo ikke at I skal have færre reklamer, eller helt fjerne dem. Pointen er bare at I, med epn.dk-reklamen, er på (kvalme)grænsen for hvad man kan slippe afsted med på et forum. Med andre ord skal man vist være mere end almindeligt uopmærksom hvis man ikke kan se (bl.a. på brugernes reaktioner) at epn.dk-reklamen har en negativ indflydelse på forummet...

 

Du har så tidligere bedt om forslag til andre måder at øge omsætningen på.... Der fik du nogle ganske udemærkede forslag.... Men er der kommet nogen som helst respons på de forslag? Nej, ikke en skid.... og det undrer mig ærligt talt, at en af "Danmarks førende e-købmænd" tilsyneladende er pisseligeglad med hans "kunder" - og konsekvent afskriver deres kritik som klynk. Med andre ord får Amino nok ualmindeligt svært ved at vokse fremover, hvis det er den holdning man har til at drive et forum - der i øvrigt lever af de ikke-betalende brugere.... For lad os være ærlige - hvad henter I årligt på plus-abonnementer? Omkring det samme I henter på en uge via reklamer?

 

For mig handler det ikke om at forhindre Amino i at tjene penge på reklamer - tværtimod!

 

 

Hvis jeg i øvrigt lige skal opsummere de råd jeg selv gav, så er det noget i denne stil:

 

A) Indfør betaling efter behov... Hvorfor kan man f.eks. ikke købe muligheden for bedre udnyttelse af sin signatur, som et selvstændigt produkt?

B) Udnyt jeres "real estate" bedre - hvorfor er der f.eks. ikke bannerreklamer på siderne med personlige beskeder?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Øllegaard:

Hej Martin,

Jeg har lige slået det op i ordbogen, for man kan naturligvis komme til at bruge et ord forkert, men jeg mener nu at have brugt det helt korrekt - de skriver i ordbogen "begær efter at eje eller få mere af noget, fx penge" - og jeg går da ud fra i får penge for reklamerne, så motivet for at smide endnu flere reklamer på siden, må da være at få flere penge. Jeg vil dog egentlig ikke gå ind i økonomiske diskussioner, da jeg ikke kender noget til jeres udgifter - jeg kan blot konstatere at jeg synes reklamen er irriterende og det vil helt sikkert mindske mine besøg på siden (ihvertfald når denne dialog er ovre).

Min pointe er at i straffer de forkerte ved at "svine" med reklamerne, som jeg mener det er blevet gjort med epn reklamen. Husk at brugerne er jeres største aktiv, det er os der gør Amino til "stedet" for iværksætteri online - hvis man gør det besværligt for os at bruge siden, så finder vi et alternativ - og vi er jo iværksættere, så mon ikke du risikerer at der er en der lige pludselig mener han kan lave en tilsvarende side med mindre reklamer og stadig ikke miste penge? Det bliver der ihvertfald til sidst, hvis man bliver ved med at fylde reklamer ind.

Jeg synes det er fint der er reklamer på siden - men der bør være mere indhold end reklamer. Tænk hvis de sendte mere reklame end faktisk indhold i TV?

Mvh Kristian

Kristian, der er ingen der vil straffe nogen.
Reklamerne er der for at vi kan tjene penge og det samme gælder Plus Medlemsskabet.
For uden penge, så er der ingen Amino.

Det er altid let at give folk råd, når man ikke selv står med udfordringerne.
Men hvis du kan anvise en hvordan vi kan tjene det samme, på en anden måde, så sig til.

Jeg har dog arbejdet med online medier i snart 15 år og jeg kender ikke til noget mere effektivt.

Mht. at lave en konkurrent, så er det forsøgt mange gange og jeg hilse det velkommen. Og det kan også fint være at de kan lave det gratis og reklamefrit i starten. Men på et tidspunkt kommer udgifterne og så skal der penge ind og så kommer der reklamer og brugerbetaling ;-)

Og mht. indhold, så vil jeg nok mene at der er meget mere indhold end reklame og det er vi meget taknemmelige for.

Dbh Martin

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke forstå hvorfor  folk bliver ved med træde i det...

Alt er okay, måske kan amino nøjes ændre /fjerne baggrundsreklamen. Jeg er da sikker på epn.dk ikke vil være glad for denne diskussion

 ¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Midtjylland
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Og så er den ged vist barberet !

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Antallet af reklamer, og omfanget af disse stiger proportionalt med de nye funktioner her på Amino.

Det er i og for sig rimeligt nok, men Amino:

Hvor mange bruger virkeligt "Events", "Freelancer, "Tryk" osv? Kan det virkeligt forsvares, at disse services som (jeg tror) kun bliver benyttet af minoriteten af Aminoerne, skal koste majoriteten så meget forringelse af jeres forum?

Hvis jeg har antaget det forkert, og de services bliver brugt af majoriteten af brugerne, så er det en god investering, og kan sagtens forsvares med en forringelse af jeres forum.

 

 

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Kristian, der er ingen der vil straffe nogen.
Reklamerne er der for at vi kan tjene penge og det samme gælder Plus Medlemsskabet.
For uden penge, så er der ingen Amino.

Det er altid let at give folk råd, når man ikke selv står med udfordringerne.
Men hvis du kan anvise en hvordan vi kan tjene det samme, på en anden måde, så sig til.

Jeg har dog arbejdet med online medier i snart 15 år og jeg kender ikke til noget mere effektivt.

Mht. at lave en konkurrent, så er det forsøgt mange gange og jeg hilse det velkommen. Og det kan også fint være at de kan lave det gratis og reklamefrit i starten. Men på et tidspunkt kommer udgifterne og så skal der penge ind og så kommer der reklamer og brugerbetaling ;-)

Og mht. indhold, så vil jeg nok mene at der er meget mere indhold end reklame og det er vi meget taknemmelige for.

Dbh Martin

Jeg synes bestemt du har lavet en masse spændende ting, Martin - og det er da også derfor jeg bruger Amino - men engang imellem laver vi vel alle nogle ting, der kan gøres bedre - det er derfor jeg prøver at komme med hint, ligesom de andre i denne tråd.

Reklamer er fint, men de skal ikke fylde for meget. Se det er screenshot, hvor jeg har erstattet alle reklamerne med en hvid baggrund og sammenlignet med den normale version. Det er helt konkret så meget reklamerne fylder på min skærm og helt konkret hvor meget indhold jeg kan se når jeg åbner www.amino.dk.

http://img695.imageshack.us/img695/9983/aminon.jpg

Jeg synes endelig i skal beholde nogle af reklamerne, så i kan få skidtet til at køre rundt - men alt med måde ;)

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Martin Thorborg:
Men jeg er dertil også uendelig kold over for dem der klager over reklamerne.
De kan enten betale med deres penge eller deres opmærksomhed og længere er den ikke.

Det er vi for så vidt enige om.... Dem der klager over reklamer generelt bør man nok ikke tage alt for seriøst. Men man bør måske alligevel lytte til den kritik der rejses i forhold til visse reklamer.

Martin Thorborg:
Den eneste grund til at jeg går lidt i detaljer med udgifterne, er at mange folk tror at et website som Amino koster 9 kr. om måneden at holde kørende ;-)

Og den eneste grund til f.eks. undertegnede går lidt i detaljer med epn.dk-reklamen er at mange tror regnestykket ser således ud: jo flere og jo større reklamer = flere penge i kassen.

Pointen er jo ikke at I skal have færre reklamer, eller helt fjerne dem. Pointen er bare at I, med epn.dk-reklamen, er på (kvalme)grænsen for hvad man kan slippe afsted med på et forum. Med andre ord skal man vist være mere end almindeligt uopmærksom hvis man ikke kan se (bl.a. på brugernes reaktioner) at epn.dk-reklamen har en negativ indflydelse på forummet...

Du har så tidligere bedt om forslag til andre måder at øge omsætningen på.... Der fik du nogle ganske udemærkede forslag.... Men er der kommet nogen som helst respons på de forslag? Nej, ikke en skid.... og det undrer mig ærligt talt, at en af "Danmarks førende e-købmænd" tilsyneladende er pisseligeglad med hans "kunder" - og konsekvent afskriver deres kritik som klynk. Med andre ord får Amino nok ualmindeligt svært ved at vokse fremover, hvis det er den holdning man har til at drive et forum - der i øvrigt lever af de ikke-betalende brugere.... For lad os være ærlige - hvad henter I årligt på plus-abonnementer? Omkring det samme I henter på en uge via reklamer?

For mig handler det ikke om at forhindre Amino i at tjene penge på reklamer - tværtimod!

Hvis jeg i øvrigt lige skal opsummere de råd jeg selv gav, så er det noget i denne stil:

A) Indfør betaling efter behov... Hvorfor kan man f.eks. ikke købe muligheden for bedre udnyttelse af sin signatur, som et selvstændigt produkt?

B) Udnyt jeres "real estate" bedre - hvorfor er der f.eks. ikke bannerreklamer på siderne med personlige beskeder?




Amino er et produkt af alle jer brugere og det viser nok med alt tydelighed at vi lytter til endog rigtigt meget.
Hver gang vi laver nye produkter, så spørger vi hvordan i gerne vil have dem og retter dem efterfølgende til efterhånden som der kommer nye forslag så jo, vi lytter!

Mht. dine forslag, så er jeg glad for at du prøver at hjælpe!
At lave særskilt betaling for det ene og det andet mener jeg bare ikke er vejen at gå for os. Det vil kræve mere administration og det vil være sværere at kommunikere. Dertil vil jeg være bange for at nogle af dem der køber Plus for 995 kr. vil nøjes med et mindre produkt og det har vi ikke råd til pt.

Mht. at smide reklamer på beskedsiden, så tvivler jeg på at mange vil klikke på dem mens de skriver eller svarer på beskeder og de vil derfor have en meget lille værdi for vores annoncører. Dertil vil det være under 1.000 sidevisninger om dagen og derfor ikke betyde det store.
Men det er da værd at overveje.

Problemet med langt de fleste forslag der kommer til mere omsætning, er at de enten kræver en masse arbejde som vi ikke har hænder til, giver alt for lidt i kassen, eller vil gøre vores omsætning mindre og det bringer os ikke så meget videre.

Så nej, jeg er ikke pisse ligeglad med vores kunder, jeg tænker på dem 12 timer om dagen og prøver at navigere skibet på bedste vis.

Dbh Martin

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)