Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop med eller uden CVR

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere!

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på.

Jeg er en fyr på 22, som har overvejet at starte mit lille eget webshop i længere tid, og vil jeg gøre det til en realitet. Jeg har arbejdet med salg siden jeg var 15, blev udlært som sælger med specialle indenfor forbruger elektronik i Elgiganten for nogle år siden. Jeg brænder virkelig for at sælge, er vidst også ret god til det:) Er idag fuldtidsansat som salg & rådgiver i TDC, og det vil jeg fortsat gøre med mindre webshoppen bliver den helt store succes.

 

Jeg har det sidste årstid undersøgt diverse markeder, fundet forhandlere både i Danmark & i udlandet. Hvilken branche det er, bestilt prøver og set hvordan forløbet med handel udenfor EU foregår med told levering og alt den slags.

 

Jeg har fundet en rigtig god ide til en webshop, jeg har fundet hvilke vare det er og har også fundet forhandlerne som skal levere dem til mig.

 

Oprettelse af webshop har jeg fundet en meget nem& simpel løsning på i første omgang, hvor jeg har oprettet en demo shop på nettet for at se hvor nemt det egentlig er.

 

Der hvor jeg fuldstændig står af er om jeg kan oprette en webshop, uden at CVR registrere mig.?Jeg har undersøgt at man først er momspligtig efter en omsætning på 50.000kr. Vil det sige jeg ikke skal betale moms hvis jeg har omsat for under 50.000kr, men skal bare indbette b -skat. Altså omsætning-omkostninger= lønen

Jeg har også bare tænkt at cvr registeret lige fra starten af, men er nervøs for hvordan det hele foregår og jeg laver kludder i det hele. Man kan cvr registrere sig igennem en hjemmeside, og efterfølgende står man for resten med indbette og alt det eller sender de selv de ting de vil vide og den slags. Og om der skal laves om på mit skattekort og den slags. Det kunne være rart at se hvordan det går , før man gør en masse.

 

Men håber nogen kan hjælpe mig..

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan finde rigtig mange oplysninger her: http://www.startvaekst.dk/

Det er en god ide, at få et CVR-nummer - du kan få svært ved at købe ind, hvis du ikke er en 'rigtig' virksomhed. Umiddelbart synes jeg også, at du skal lade dig momsregistrere - det er en nødvendighed, hvis du på et tidspunkt skal importere varer, og du kan trække momsen fra på de ting/udstyr du køber i opstartsfasen.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København N
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Fra  enkelt-webdesign.dk Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja, 50.000 er grænsen. Og husk du kan selvfølgelig heller ikke trække moms FRA når ´du ikke betaler moms.

Jeg synes du skal momsregistrere dig fra start. Man starter vel ikke en virksmohed for ikke at tjene penge og for ikke at omsætte mere end 50.000? Derudover så er du igang (skal du jo på et eller andet tidspunkt alligevel) og du skal nok lære det løbende.Du kender sikkert en i dit netværk der kan hjælpe dig med momsregnskabet ( 4 gange årligt - næste gang 10. august (for april-mja-juni-kvartal)). Derudover udstråler et CVR-nr en vis proffessionalisme.

Skat er først næste år til juli. Tænk ikke på det nu!

Skat informerer løbende på mail  - det gjorde de til mig.

Endelig ´kan du få masser af hjælp herinde.

mvh

Jan

SEO-venligt CMS.

Se vores juni tilbud her: www.enkelt-webdesign.dk

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ozso,

Du kan ikke blive godkendt af PBS, hvis din webshop ikke bliver CVR-registeret! Ogsa stilet PBS sandsynligvis ogsa at du skal stille en bankgaranti pa ex. DKK 25.000,- eller DKK 50.000,-

Med venlig hilsen

Kim H. T

www.mwc.com.vn

tkhau@mwc.vn

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som før sagt ikke blive godkendt af PBS hvis du ikke har dit CVR 

Men tænk lige på de muligheder du går glip af ved af have en CVR Nr. Gå på en iværksætter kursus de er rigtig gode og findes i næsten alle lide størrer byer :) 

 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de hurtige svar!

 

Det virkelig dejligt at folk vil hjælpe en! Jeg vil gerne starte med et cvr -nummer- men hvis ikke jeg ikke gør det så skal jeg ikke betale moms? Er det sådan det er??Altså op til de 50.000kr

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ozso,

Jeg slutter mig til de andre, det er en rigig god idé at få et CVR-nummer fra starten af. Hvis du har en digital signatur er det også utroligt let at oprette. Bare husk at sætte dig ind i hvornår fristerne er for indbetaling af moms osv. Det er ikke svært, men hvis du ikke gør det til tiden koster det 800kr. i gebyr - det lærte jeg på den hårde måde :(

 

Nu er jeg ikke sikker på det her, men jeg mener også at huske at du skal opkræve moms hvis du sælger til forbrugere. Dvs. hvis din webshop henvender sig til Hr. og Fru Jensen, så skal du momsregistreres alligevel.

 

Jeg vil også anbefale dig at tage kontakt til dit lokale Skattecenter. Overraskende nok har de været utroligt hjælpsomme og søde. I mit tilfælde var jeg på en intro-aften for iværksættere (som afholdes ca. hver 3. måned) og efterfølgende til et personligt møde. Her fik jeg besvaret alle mine spørgsmål om moms og skat, og fik endda tips til hvordan jeg bedst kunne udnytte mine fradrag! Wow, endelig føler man at man får noget for skattekronerne ;)

 

Anyway, held og lykke med det. Og husk, det er ofte bedre bare at sparke skidtet i gang og så lære hen ad vejen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere

 

Min tvivl omkring CVR registrering er nu afklaret. Det er både en god ide, smart og mere professionelt at  have et CVR register eftersom kunderne bliver mere trygge.

 

Hvordan foregår det med ordrene man får ind , og efter man har fået dem sendt til kunden . Kræver skat man skal tage en kopi af hvert enkelt ordre og sender dem til dem eller indberetter man talene ???

 

Nu tænker jeg på hvis man har odre nummer 1,2,3,4,5,6, 7 osv og 3 og 5 har fortydt købet , så tror told og skat vel at man laver dem sort eller lign. Har læst skattesnyd slet ikke kan betale sig, vil ikke begå fejl inden jeg rydder mig ud i alt det her.

 

Med hensyn til jeg har fundet leverandør i Kina til et bestemt produkt, de sender det til mig med DHL, hvor fakturen står på , og alle de gange jeg har forsøgt kommet told, moms, afgift den slags  automatisk på som skulle betales ved levering. Er det en ok måde, der fabrikken ikke giver andre muligheder eller skal jeg gøre det på en anden måde?? Og kan jeg trække momsen fra??

 

Mange hilsner den forvirede!!

 

I har givet mig modet til at sætte gang i toget!!

 

Amino er verdens klasse!!!

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke noget til det du spørger om, så jeg vil atter anbefale at du spørger eksperterne - nemlig SKAT selv. Find dit lokale skattecenter og ring og forklar at du vil starte firme og gerne vil have et møde med en som har forstand på reglerne ved køb fra udlandet.

Hvis du vil være helt sikker kan du endda betale et lille beløb (300kr. ca.) for at få dem til at give dig et "bindende svar". Dvs. at det, du får forklaret får du på skrift med garanti. Skulle uheldet senere være ude, så kan Skat ikke komme efter dig fordi du har det bindende svar fra dem.

 

Det er også en kæmpe-fordel at have folk i sit netværk som man kan spørge om sådan noget. Amino er en god ting, men der er nu ikke en bedre livline end "Ring til en ven" ;)

Jeg selv er med i JCI som er for unge erhvervsaktive mennesker mellem 18-40. Der er som regel en bred repræsentation af faggrupper i hver afdeling og der er en rigtig god ånd af hjælpsomhed, da det er positive mennesker som vil frem i verden og hjælper hinanden med at nå det.

Så hvis du ikke har et netværk du bruger allerede ville jeg klart anbefale at prøve JCI.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være nogen derude som har svar på det:)

 

Mit netværk er ikke så stor igen, jeg har selv forsøgt mig til alæt, undersøgt alt prøvet mig frem. Og nu vil jeg i gang.. :)Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)