Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 4 ud af 22 (212 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dullweber:

I dine indlæg giver du udtryk for at have indgående kendskaber til stort set alt indenfor MLM/NM (og det er ikke ment nedværdigende). Indtil det modsatte er bevist, så tror jeg på det. Så hvis du kan fortælle mig, hvor jeg mister mine penge og hvor jeg tjener på andre (i det set selskab som jeg arbejder sammen med), så har du min fulde respekt.

Jeg kan og vil til hver en tid bevise dig, også her på amino, at jeg (og hele mit team) ikke mister så meget som en krone og at jeg (og mit team)  ikke tjener en øre på salget.

Jeg forventer egentlig ikke et svar fra dig, da det jo vil betyde at du:

a) har sat dig ind i vores koncept

b) at du giver mig ret i at der findes MLM/NM selskaber og at der findes MLM/NM selskaber

Hej Michael

Fint, hvis Life Plus  ikke har et sign-up-fee, men det opfatter jeg i det store billede som en detalje, omend det er lidt mere sympatisk. Mine kritikpunkter omkring vennehvervning gælder stadig, ligeledes dubiøse anprisninger som referencer til videnskab, dvs. dokumenterede lægelige effekter ved at anvende produktet. 

Både "a" og "b" er tilpas luftige, men da jeg hverken har set dig eller andre Life Plus folk pushe produktet som det nye vidundermiddel, så må du gerne få et "b".  

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Øh. 

Kender ikke awarden. Frivillige dommere (jeg kan melde mig selv). Kan ikke se hvem der ellers er blevet 'vurderet' i kategorien. Betaling for deltagelse. Mulighed for at købe ekstra pokaler. Kan ikke finde andre virksomheder, der har vundet denne pris.

Det er ganske enkelt uinteressant. Priser er ikke så spændendende som videnskabelig dokumentation, der er publiceret i et anerkendt videnskabeligt tidsskrift. Anti-age creme kan være ganske glimrerende, men ingen kan dokumentere nogen langsigtet effekt.

Jeg kan godt se at alt er uinteressant for dig, men heldigvis er mennesker forskellige...

http://www.stevieawards.com/

Men fordi du ikke kender awarden så kommer du med endnu en håndfuld udtalelser...søg dog på google. Det er ikke mere end et par sekunders søgning der giver dig de svar. Det har taget mig max 5 min og finde ud af at Proctor & Gamble har vundet i en af Stevie kategorierne tidligere. Derudover har Bayer og Pfizer været med i andre kategorier men vandt ikke.

Anerkendt videnskabeligt tidsskrift...skal det så være et du kender, før det er godtaget? Og hvilke er der, Science Magazine....illustreret Videnskab...

http://www.npicenter.com/article/Research/-Nu-Skin-LifeGen-Present-Aging-Research-at-Conference.aspx

Ikke noget anderkendt tidsskrift, men et link der var lige til at finde.

I øvrigt meget imponerende at du kan være ekspert i anti-aging cremer også...

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:
Jesper hver gang der kommer et nyt produkt eller firma til et land eller  i et lokal samfund, skal der reklame til. Det gælder i alle brancher. Hvis du siger man ikke må snakke med venner og heller ikke må reklamere for noget nyt, hvordan skal man så få sit budskab ud. ?

Som alle andre. Forskellen her er, at man bruger sine nære forbindelser til at sælge noget og tager forretningen ind i privatlivet.

Fint, hvis dit team er glade og tilfredse ligesom du selv.

Tråden starter med et spørgsmål om en ung (antager jeg) håbefuld person skal indgå i et MLM-samarbejde og det fraråder jeg. Jeg ser ikke de succes'er som altid påstås. Det er ligegyldigt at moderfirmaet er ratet A hos D&B (naturligvis, for de har faste indtægter, lave produktionsomkostninger, gratis arbejdskraft, variable omkostninger).

Når man gennemgår produktet, så er det overpris i forhold til hvad der leveres, men det er naturligvis et relativt begreb. Sundhedsmæssigt er BerryEN, Joma osv. ikke sundere end alt muligt andet. Tag en pose frosne blåbær og blend dem med en banan og noget juice, så er det meget bedre og billigere. Men flasken er naturligvis finere, så det koster også noget.

Forhandlere hverver på muligheden for at tjene mange penge, men jeg finder det åbenlyst man ville investere 10-20.000 på at lave en professionel hjemmeside, hvis det gik godt og man private som målgruppe. I det hele taget er der altid meget mere fokus på at finde nye forhandlere i forhold til at finde købere af produktet. Denne kritik har så gjort at flere lader personen 'vælge' om de kun vil prøve produktet eller også tjene penge.

Detaljerne er konsekvent skjult og uigennemskuelige. Der skal en "forretningspræsentation" eller personligt møde til - altså et personligt salg til den håbefulde nye forhandler. Vi ved at den slags virker, hvilket også er årsagen til at dørsalg generelt er ulovligt, medfører fortrydelsesret osv.

Dertil kommer fortjeneste på at købe modervirksomhedens salgsmateriale, træninger osv.

Jeg kan godt give Michael den indrømmelse, at der (naturligvis) er forskel på virksomheder og personer, men det ændrer ikke grundlæggende på mine kritikpunkter.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Mine kritikpunkter omkring vennehvervning gælder stadig, ligeledes dubiøse anprisninger som referencer til videnskab, dvs. dokumenterede lægelige effekter ved at anvende produktet

 

Hej Jesper

Her har vi så hver vores mening,formentlig baseret på egne erfaringer/oplevelser. Det synes jeg er helt i orden og det respekterer  og akcepterer jeg fuldud.

Jesper:
men da jeg hverken har set dig eller andre Life Plus folk pushe produktet som det nye vidundermiddel, så må du gerne få et "b".  

 

Det åbner vejen igen til en åben og saglig dialog igen.

Og nej, vi pusher ikke produkterne og markedsføringen. Mon der er en grund til det?

Dbh.

Michael

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Anerkendt videnskabeligt tidsskrift...skal det så være et du kender, før det er godtaget? Og hvilke er der, Science Magazine....illustreret Videnskab...

http://www.npicenter.com/article/Research/-Nu-Skin-LifeGen-Present-Aging-Research-at-Conference.aspx

Ikke noget anderkendt tidsskrift, men et link der var lige til at finde.

I øvrigt meget imponerende at du kan være ekspert i anti-aging cremer også..

Hvad jeg efterlyser er en videnskabelig artikel (dvs. undersøgelse), der har undersøgt effekterne og som er blevet peer-reviewed (af andre forskere) og efterfølgende publiceret i et anerkendt tidsskrift (som altså har været forbi en redaktion).

Sådan foregår det i videnskab og det har den belejelige fordel for mig, at jeg ikke behøver være ekspert i anti-aging cremer også. Hvis førende forskere inden for et felt er enige om hvad der er fakta, så er det for mig fakta indtil jeg hører noget nyt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

 

Hvad jeg efterlyser er en videnskabelig artikel (dvs. undersøgelse), der har undersøgt effekterne og som er blevet peer-reviewed (af andre forskere) og efterfølgende publiceret i et anerkendt tidsskrift (som altså har været forbi en redaktion).

Sådan foregår det i videnskab og det har den belejelige fordel for mig, at jeg ikke behøver være ekspert i anti-aging cremer også. Hvis førende forskere inden for et felt er enige om hvad der er fakta, så er det for mig fakta indtil jeg hører noget nyt.

Har du videnskabelige artikler om alle de produkter du bruger derhjemme?

Jeg har ikke haft samme behov som dig, så jeg kan desværre ikke sende dig et link. Men Science har skrevet en artikel forud for lanceringen af ageLOC. Jeg kunne sikkert godt bruge en masse krudt på at finde frem til den, men igen så kan det være svært at se formålet.

Og ligegyldigt hvad det er for et produkt, kan det jo godt virke uden at der skal være forskere der har udtalt sig.

Jeg har hørt fra en alternativ behandler, at man ofte kalder Lester Packer for antioxidantens far, kan man så antage at han er en anerkendt ekspert?

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Når man gennemgår produktet, så er det overpris i forhold til hvad der leveres, men det er naturligvis et relativt begreb. Sundhedsmæssigt er BerryEN, Joma osv. ikke sundere end alt muligt andet. Tag

Måske men kan du sige mig et andet produkt som indeholder netop 10 g kollagen hydrolysate.

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk/produkter/aktiv/#aktiv-12

En af mange beviser  http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11071580 

Mht flasken som du snakker om så findes der heller ikke nogen anden drik med så mange forskællige bær og frugter og med så høj Orac værdi. Som samtid er en energidrik uden hvid sukker. Hvis du syndes 22.5 kr er høj hvorfor kan man så sælge øl til 20-40 kr eller vin til 25-2000 kr som bare er lidt vindrue saft . Parfume til flere tusind kroner og man kunne blive ved.

Jesper:
Forhandlere hverver på muligheden for at tjene mange penge, men jeg finder det åbenlyst man ville investere 10-20.000 på at lave en professionel hjemmeside, hvis

Jeg ved ikke lige hvad du mener med det er åbenlyst at bruge 10-2000 kr. på en hjemmeside. Men hvis du mener at min hjemmeside er det vær så kan jeg fortælle at den er en del af pakken og koster ikke bare noget da ligner 10-20 tusind. Hvis du mener det er åbenlyst at man bør bruge 10-20 tusind på en hjemmeside så så har du misforstået hele ideen med mlm. Det skal være kopirbart og det er det ikke hvis alle skal lave deres ejen hjemmeside til disse beløb.

Vi er enige om at man ikke skal bruge nære venner. Men sjovt nok så kender jeg en som mangler job, så var han på et  4 ugers job forløb hvor de fortalte, man skulle bruge sit netværk til at finde job. Så får man en ven til at snakke med sin chef  om at ansætte en.  Hvis han så bliver ansat og han ikke kan det der blliver forventet så er vennen i et dårlig lys.

Der var nogle spørgsmål du sprang over ?

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Har du videnskabelige artikler om alle de produkter du bruger derhjemme?

Nej, det har jeg ikke. 

Men jeg er ret sikker på der ligger videnskabelig dokumentation til grund for det aktive stof, der findes i Panodiler og Zovier osv. Jeg er også ret sikker på at alle cremer grundlæggende ikke har nogen langtidsvirkning, men der kan være forskel på deres konsistens og duft. 

Martin Slot:
Men Science har skrevet en artikel forud for lanceringen af ageLOC. Jeg kunne sikkert godt bruge en masse krudt på at finde frem til den, men igen så kan det være svært at se formålet.

Hvis man har videnskabelig dokumentation for en virkning, er det naturligvis det bedste man kan lægge frem. SB12 påstår at have videnskabelig dokumentation for en effekt udover et tyggegummi - jeg har ikke checket, men det har de formentlig.

Cactus (anti-tømmermænd middel) påstår vist ikke at have nogen videnskabelig dokumentation, så her er det blot et sprøgsmål om tro.

Martin Slot:
Og ligegyldigt hvad det er for et produkt, kan det jo godt virke uden at der skal være forskere der har udtalt sig.

Naturligvis kan man få blød hud af en creme, men hvorfor så ikke vælge den billigste?

Martin Slot:
Jeg har hørt fra en alternativ behandler, at man ofte kalder Lester Packer for antioxidantens far, kan man så antage at han er en anerkendt ekspert?

Nu lavede jeg lige en hurtig google-søgning og hans navn optræder sammen med NuSkin osv. Så var der en reference til University of California (Berkeley)  men videre googling gav kun resultater i deres undergraduate journal. Det ser så ud til, at han rent faktisk er professor på Berkeley, men vi mangler jo så bare nogle videnskabelige peer-reviewed artikler, der så også skal kædes sammen med NuSkins produkter.

Problemet er, med andre ord, at Google finder hans navn mere relevant i forbindelse med links til NuSkin end til Berkeley. Det er godt nok en overfladisk vurdering, men jeg håber du kan se hvor jeg vil hen.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 04:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:
Måske men kan du sige mig et andet produkt som indeholder netop 10 g kollagen hydrolysate.

Fint, hvis man har problemer som:

Clinical studies suggest that the ingestion of 10 g PCH daily reduces pain in patients with osteoarthritis of the knee or hip; blood concentration of hydroxyproline is increased.

Og så findes der måske endda lægemidler, der kan anvendes i stedet. 

Keld_J:
og med så høj Orac værdi.

However, there exists no physiological proof in vivo that this theory is valid. Consequently, the ORAC method, derived only in test tube experiments, cannot currently be applied to human biology.

Keld_J:
 Hvis du syndes 22.5 kr er høj hvorfor kan man så sælge øl til 20-40 kr eller vin til 25-2000 kr som bare er lidt vindrue saft . Parfume til flere tusind kroner og man kunne blive ved.

Lad os lige slå fast at kr.  22,50 ikke er prisen for en BerryEn. Jeg har købt øl til 120+ kroner flasken (33 cl) pga. smagen/oplevelsen/historien, vin er ikke min mig, perfume betaler man netop for en (speciel) duft, der intet har med objektive kvaliteter at gøre. Alt dette er fair nok, for disse produkter udgiver sig jo ikke for andet end dét de er. Derudover er ingen af dem på abonnement og ingen bartender har nogensinde bedt mig om at videresælge en bajar til mine venner mod provision.

Keld_J:
Hvis du mener det er åbenlyst at man bør bruge 10-20 tusind på en hjemmeside så så har du misforstået hele ideen med mlm. Det skal være kopirbart og det er det ikke hvis alle skal lave deres ejen hjemmeside til disse beløb.

For mig er det åbenlyst, at man vil investere i at købe noget bedre markedsføring, hvis man har fat i noget rigtigt. Men fair nok: Jeg 'køber' konceptet er, at det skal være duplikerbart. Er vi enige om at der for mange/alle M LM-organisationer er restriktioner om, at man ikke må lave sin egen shop?

Keld_J:
Men sjovt nok så kender jeg en som mangler job, så var han på et  4 ugers job forløb hvor de fortalte, man skulle bruge sit netværk til at finde job. Så får man en ven til at snakke med sin chef  om at ansætte en.  Hvis han så bliver ansat og han ikke kan det der blliver forventet så er vennen i et dårlig lys.

Ja, det er jeg enig i man skal, men situationen er ikke sammenlignenlig.

Keld_J:
Der var nogle spørgsmål du sprang over ?

Hvilke? Hvis det er den med 'træneren', så opfattede jeg dét som et retorisk spørgsmål, der egentlig underbygger min pointe. Måske kan jeg vinde et marathon og måske kan jeg leve af MLM.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 14:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Antioxidanter har delt forskning på nogen områder det er rigtig, men så kan man bare spise kød for det virker sikker ikke at spise grønt. http://da.wikipedia.org/wiki/Antioxidant

Nu er det firmaet der hedder BerryEn , flasken hedder B.EN. Men når du siger 22,5 kr ikke er prisen så skal du have dine skole penge tilbage. En kasse koster 540 kr a 24 stk. = 22,5 kr.

Da du ikke har smagen/oplevelsen/historien af B.EN kan du jo ikke sammenligne. Jeg har smagt øl til + 50kr som smagte a h... til . Men jeg skal hilse dig og sige så siger jeg det til vennerne, så de ikke laver den samme fejl.

Har ikke hørt om et lægemiddel, men hvis der er så er det jo bare at bruge det. Sund kost det er måske ikke lige dig, snup du bare en pille, der er kun få bivirkninger. Samfundet har aldrig brugt så mange penge på lægemiddeler, men vi har aldrig været så syge som vi er nu.

''Aktiv'' er ikke et lægemiddel men 100% naturlig . Men jeg mener hvis man spiser sundt og giver kroppen de rigtige byggesten, vitaminer, miniraler m.m.. som findes i naturen har jeg gjort hvad jeg kan på den front. Så kommer motion og alle de andre sundheds råd.

Så bliver du ved med at snakke om salg til venner med fortjeneste. For det første er det ikke ulovlig for det andet så har du sikkert solgt en bil eller noget andet til din omgangskreds.  Om det er med eller uden fortjeneste er fuldstændig lige meget. Du har sikket også en plastik dims i skabet fra Tupperware.  Hvis jeg har en ven som vil købe et produkt, så mener du jeg skal sige til ham at han skal gå til en anden forhandler. 

Jeg slutter samtalen her Jesper fordi den ikke føre nogen steder hen. Du bliver ved med at have opfattelse af at din verden er den perfekte og den illution skal du have lov til at have. Paradise

Ha en fantastisk dag.

Keld

 

Side 4 ud af 22 (212 indlæg)