Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag jer i agt! En svindler i blandt os!

Side 10 ud af 17 (162 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jacob R:

Jeg vil synes det var bedre at jeg fik lov at forklare at f.eks en sen betaling skyldes personlige forhold (f.eks dødsfald i familien) - i en tråd der IKKE stempler nogen som svindler (hvilket er hele min pointe), i stedet for at jeg pludselig fandt mig selv hængt ud i en tråd med overskriften "SVINDLER!!!"

At foretage en venlig forespørgsel herinde, før end man direkte stempler nogen som bedrager, ville måske udrede nogle misforståelser. Og hvis det ikke gør, kan de andre amino'er jo selv vurdere om de føler sig trygge ved at handle med den ene eller den anden.

Alternativet er vel bare at forbyde alle indlæg der mistænkeliggør nogen, medmindre de er dømt

Jamen hvorfor skal du forklare dig i et offentligt forum, når det er en privat sag?
Uanset hvordan vi vender og drejer det, så vil det altid være negativt at man står som "dårlig betaler" i et offentligt forum. Så kan man komme med sine gode forklaringer, men tvivlen vil altid være der og det er ikke rimeligt.

Dertil kan jeg love dig for at mange ikke vil kunne holde en sober tone og de vil være anklagende og ubehagelige.
Det har jeg set tonsvis af gange på Amino, dengang vi tillod den slags. Og det der typisk skete var at parterne fandt ud af at det hele var en misforståelse og så ville de have det hele slettet og så kunne vi bruge tid på det og bagefter tage support fra de rare mennesker der havde hjulpet til i debatten, som nu var sure over at deres gode råd var slettet.
Den anden udgang på det var at vi fik breve fra Advokater, der ville have penge fra Amino, da de mente at deres klienter ulovligt var blevet hængt ud og de derfor ville have erstatning for injurier.

Hvis alting var sort og hvidt, så ville det være en god ide, men sådan er verden ikke. Jeg har mange gange hørt den samme historie fra to sider og tro mig, det er svært at se at det er den samme historie, Folk har hver deres moralsæt og hver deres øjne der kigger på sagen og meget få evner at sætte sig i den andens sted og så opstår de dumme situationer.

Så jeg tror vi skal være glade for at man ikke på Amino kan hænge hinanden ud, for det vil kun føre til ballade, ufred og meget lidt konstruktiv hjælp og debatten er gået præcis som jeg regnede med og jeg håber nu at alle kan se at der er en god årsag til at reglerne er som de er.

Dbh Martin

 

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 18:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Martin

Jeg vil lige starte med at sige at jeg (som de fleste andre sikkert) absolut ikke synes nogen skal hænges ud, men samtidig meget gerne vil have et praj, hvis det kan forhindre at nogen bliver snydt.

Quote:

"Jamen hvorfor skal du forklare dig i et offentligt forum, når det er en privat sag?"

Af samme grund som man kan se de forskellige brugeres karakter på f.eks Ebay, selv om man ikke har handlet med dem personligt - Hvis man vælger at benytte en service på et forum, i stedet for at gøre det privat, så vil jeg mene at man samtidig forpligter sig over for det forum/community.

Som det er lige pt. er det jo tilladt at oprette en tråd med tilbud om salg af forskellige ting på Amino, så det giver vel god mening at brugerne må følge op på disse tilbud herinde. Alternativt er det jo kun sælgeren der er beskyttet af reglerne, da han kan annoncere varer non-stop, men kunderne har ikke mulighed for at komme med feedback (medmindre det er positivt).

En positiv gevinst ved at man skal stå til ansvar for et forum er at folk ofte bliver meget omhyggelige med at undgå uklarheder. Hvis man ser på de professionelle Ebayers, så er der billeder og beskrivelser af alle detaljer og eventuelle skrammer og ridser af produkterne i deres annoncer, således at kunden er 110% klar over hvad han køber - simpelthen for at undgå bøvl og negativ feedback.

Man kunne f.eks godt have et "Amino2Amino" sub-forum herinde, hvor folk kunne blive Cpr-godkendt e.lign og så ellers kunne handle løs med hinanden og følgende modtage og give feedback efter (forhåbentligt) veloverståede handler.

MEN jeg taler mod bedrevidende her - I har prøvet det før og når det indebære så meget besvær som du nævner, så forstår jeg godt at i har lavet reglerne som i har, selvom det så indebære at en evt. svindler er bedre beskyttet af reglerne end den der er blevet snydt.

Mvh

/Jacob

 

 

 

 

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med MT omkring dit foreslag jacob kan ikke se hvorfor man skal tage sådan en diskution offentligt, det er pinligt for begge parter hvis der er tale om en misforståelse, og det ville klart være bedre at tage problemet i en lukket dialog...

 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 08:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorborg,

Som nogle nævner, er det under en mistanke, at manden bliver anholdt, men at han ikke er dømt, gør ham automatisk uskyldig.

Det er ikke Aminos arbejde at dømme personer eller firmaer, men Aminos arbejde, at afvente resultatet af en eventuel dommer kendelse.

Jeg indrømmer blankt, at jeg selv ønsker at vide hvem manden er, men ikke har det ringeste kendskab til anklageren. Er han en konkurrent? Er han troværdig? Er det en personlig sag mellem dem begge?

Der er mange spørgsmål og mener Amino må vente og finde ord fra en eventuel retssag og derfra dømme, udelukke, reklamere o.s.v.

Jeg er indforstået med, at Amino har et ansvar, men mener den er baseret på loven.

Selv har jeg til tider lyst til, at udhænge folk eller firmaer, men er ikke selv dommer og kan ikke tilbyde retskendelser. Dertil har jeg en advokat, som kan råde og vejlede mig i min gøren.

Dertil kan nævnes, at hvis advokaten mener det forsvarligt, kan Amino annoncøren af dette angreb fortælle, at han har anlagt sag mod en person eller firma, som er Amino bruger. Derfra kan vi jo selv drage os en mening eller kontribuere med viden, som kan have vigtighed i den enkelte sag.

Vedkommendes historie har intet at gøre med den nuværende sag, det er et emne for Ekstra Bladet.

Antonio

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

SÅ du ville syntes det var fint, at når man søgte på dit navn på Google, så stod der at du betalte dine varer for sent?
Det kunne jo være at din mor var død og at du derfor ikke havde fået orden på det og nu til evig tid var du mistænkeliggjort og fik problemer med at købe varer?

Det er lige præcis dét - Hvornår er man en svindler og hvornår er man ikke?
Vi har da masser af kunder som ikke betaler deres regninger til tiden - og nogen som slet ikke betaler, fordi de fx går konkurs - er det svindel? Det synes jeg ikke - men der er garanteret nogen som vil synes det, hvis de er nystartede og ikke rigtigt har prøvet det før.

Hvem skal så være dommer over, hvornår man er "nok" svindler til at blive hængt ud på nettet?

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 10:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man f.eks føler sig snydt af sin lokale mekanikker, så bør man ikke styrte ind til computeren beskylde vedkommende for bedrageri på Amino (hvor berettiget det end måtte være) - Det er noget rod og unfair overfor den der bliver hængt ud, specielt hvis vedkommende ikke er på Amino og kan tale sin sag.

Men, jeg vil mene at hvis man opretter en profil herinde og sætter en vare tilsalg igennem Amino, så er det en lidt anden sag.

Hvis jeg f.eks lavede en tråd der lød: "5 tons Matador Mix sælges, 20.000,- ex moms, leveres til døren overalt i DK inden for 1 uge" - Og Amino-John skriver at han vil gerne vil købe, så ville jeg synes det var ganske fair at hvis John 3 uger efter betaling endnu ikke havde modtaget varen, at han så fulgte op på handlen herinde. Ikke ved at skrive "SVINDLER" men simpelthen ved at spørge ind til handlen - Hvis John f.eks stadig ikke har fået svar fra mig efter 4 uger, så må de andre Aminoer så selv vurdere hvor troværdig en sælger jeg er.

 

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob R:

Hvis jeg f.eks lavede en tråd der lød: "5 tons Matador Mix sælges, 20.000,- ex moms, leveres til døren overalt i DK inden for 1 uge" - Og Amino-John skriver at han vil gerne vil købe, så ville jeg synes det var ganske fair at hvis John 3 uger efter betaling endnu ikke havde modtaget varen, at han så fulgte op på handlen herinde. Ikke ved at skrive "SVINDLER" men simpelthen ved at spørge ind til handlen - Hvis John f.eks stadig ikke har fået svar fra mig efter 4 uger, så må de andre Aminoer så selv vurdere hvor troværdig en sælger jeg er.

Nu er Amino jo ikke en handelsplatform, og det er ovenstående scenarie der giver en masse fnidder og uønsket støj på vejen for Amino, hvorfor det ikke er en gangbar løsning.

Der findes et hav af muligheder for at man kan sikre sig at varen er tilstede inden eller samtidig med at man betaler, og når vi snakker i dette miniput land hvor man fra Kbh er i Aalborg på mindre end 5 timer, så er det kun ens egen dumhed der er skyld i man mister penge ved en forudbetaling.

Istedet for at have muligheder for at udstille andre, så skulle man istedet have mulighed for at lære og lave forretning, så dem der ikke kan finde ud af det, kan lære det på en mere positiv måde end ved at miste penge.

Ovenstående er møntet på den form for forudbetaling folk foretager til folk de ikke kender og som ikke har en eller anden form for business trackrecord.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

[

Antonio Forteza:

Vedkommendes historie har intet at gøre med den nuværende sag, det er et emne for Ekstra Bladet.

Jeg har ikke offentligt udbasuneret min histore, så den kender du ikke meget til...

Jeg er blevet snydt, jeg er vred og i den forstand ikke troværdig kan man vel mene... Men jeg har oprettet tråden for at advare andre mod denne person så andre ikke ender i samme situation som jeg selv, og jeg mener jeg har rigeligt med grundlag dertil, personen blev anholdt og sigtet inden jeg forlod stedet, og det er ikke noget politiet gør med mindre der virkelig er grundlag for det.

På grund af at den omtalte person har en række sager i sin fortid vælger politiet at gå ind i sagen og behandle den som en politisag ellers havde der været tale om en civilsag, det at politiet vælger at anholde ham og bruge ressourcer på sagen mener jeg da i allerstørste grad peger på at der nok er noget om det..

Desuden så er det her et tilbud til de Amino brugere der handler varepartier om at sortere et brodent kar fra deres samarbejdsliste, så hvis man er imod det, så står det en frit for at lukke øjnene og hoppe videre til næste tråd..

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 14:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne også godt tænkte mig en PB, tak :-)

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 14:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig skal han afsløres offentligt. Så har han også en mulighed for at forklare sig. En offentlig afsløring er i alles interesse og det giver mulighed for at konstruktiv vurdering af en mulig samarbejdspartner.

At man fortæller sin egen version og oplevelse af en sag har intet med injurier at gøre, så det skal man ikke være bekymret for. Injurier sager bliver desuden meget sjældent til noget, så det skal man heller ikke bekymre sig om.

Folk burde gro et par nosser i stedet for at sidde og tude om injurier. Så snart ordet "advokat" bliver nævnt så pisser folk i bukserne og det er fandeme til at brække sig over.

 

xxx

Side 10 ud af 17 (162 indlæg)