Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Heeeeelt grøn i egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter en del år som almindelig ansat i herretøj, er det på tide at stå på egne ben. Jeg har leverandørerne, butikken, forhåbentlig banken og en kompagnon med kontakterne i orden.

Sagen er jo bare at jeg ganske enkelt ikke kan vente med at starte, da butikken er noget nær det mest perfekte overhovedet og den er til straks overtagelse. Med andre ord, vi SKAL ha den butik.

Men, men, men! Jeg har trods erfaring med regnskab og papirarbejdet på kontoret, aldrig været selvstændig, det har min kompagnon, men hvor starter jeg? Der skal jo oprettes Aps, der skal oprettes løn-halløj, bestilles Dankort-terminal, skrives under de rigtige steder, ansættes en revisor til at holde os i ørene, købes poser med logo, betales moms og skat og.....

Hjælp?

Det skal lige siges at tidshorisonten er kort. Vi håber på at få julehandlen med og det er ikke muligt for mig at tage et etableringskursus.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, at din kommune har tilbud til iværksættere om rådgivning. De kan dog ikke hjælpe dig med de konkrete ting, men kan måske guide dig i en retning.

Du bør i første omgang få styr på papirarbejdet, da I starter op i partnerskab (ApS med 2 ejere). Det kan en advokat eller revisor hjælpe jer med. Der skal skrives en kontrakt imellem parterne, så alt er på det rene - hvis nu der skulle opstå tvister...

Almindeligt papirarbejde, lønoprettelser, mv. kan I få en bogholder til at ordne for jer. Hvis I har det rarest med en som kommer forbi jer og henter bilag, så skal du finde en i lokalområdet. Hvis du hellere vil spare penge, så kig evt. på mit firma for en partner indenfor bogholderi (og anden økonomisk rådgivning) 123Regnskab.dk.

NETS (de hed PBS, indtil for nyligt) kan hjælpe jer med dankortterminal.

Plastposer kan du finde forskellige leverandører af på nettet. Men findes der ikke en leverandørkæde, som du bliver en del af? I så fald kan de nok hjælpe med poser.

I har rigtig travlt, hvis I skal nå at blive klar til julehandlen. Men intet er jo umuligt.

Big Smile

 

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Min holdning er at sund fornuft, og det at tænke over hvilket udbytte kunden har, af de handlinger og investeringer du foretage dig, holder langt hen ad vejen. Eksempelvis det at have poser med logo på: Giver det dig et mersalg? Gør det at kunderne vælger dig frem for konkurrenten?

Mit forslag er, prioriter din todo liste ud fra det kunden har størst udbytte af. Hvis du ikke når de ting nederst på listen inden julesalget, har det så reelt en betyding for din omsætning

Hvis der er en mentorordning i nærheden af hvor du bor, kan jeg kun anbefale dig at prøve det. Der sidder mange mentorer som gerne, gratis, vil hjælpe iværksættere.   

Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle sammen.

På de fådage fra jeg oprettede indlægget til nu, har vi fået en masse ordnet. Det er væltet ind med link, for det er åbenbart sådan, at når man kontakter bare en af de links I har givet, så åbnes dørene bare. Så nu har vi stort set det hele klar til banken, en masse små detaljer er på plads, der er mange endnu, men der er lys for enden af tunnelen.

Så indtil videre, mange tak skal I have!

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med det! der skal knokles hvis julehandlen skal med.

Men det er helt sikker ikke umuligt!

Mvh Tobias.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)