Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

80% af mine sider er faldet 3-4 sider i Google..

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hey,

Nu har jeg faktisk ikke set SÅ mange tråde om dette på Amino - men lidt har jeg dog. Jeg ejer en del niche-sider.. Kanon kvalitet, mange kvalitets-backlinks (inlinks), SEO-optimerede til bristepunktet, 1-2 google adsense annoncer på hver side - intet ulovligt.

Sådanne sider har mange.

Jeg ejer vel gerne 100 af disse sider, og de giver mig en kanon indtjening.. Indtil for 1 uge siden hvor ca. 80% af mine sider droppede fra side 1 - rangeret 1-6 - til utrolige side 5-6..

Min indtjening er passende faldet med 60%, da nogle af de bedre sider stadig lægger i top - så jeg klare mig - indtil videre :D

Dette er ikke kun sket for mig og MINE niche-sider men tusindvis af andre mennesker jorden rundt som ejer disse - og indtil videre tyder det lidt på at google har ændret algoritmen for "exact match domains" - især fordi alle mine hjemmesider har seperate IP'er og er forskellige bygget op - ikke nok med det, så linker de ikke til hinanden - og alligevel bliver de alle slået i bund..

Det kan ikke være Google Dance.. Det nægter jeg at tro på. Især fordi der er gået så lang tid og de stadig ligger nummer chok - men også fordi at nogle af disse sider er op mod 2 år gamle.

Der er mange der oplever det samme på engelske forums, men jeg høre ikke så mange der oplever det på danske forums... Måske 2-3 stykker.. Er der ingen andre der har oplevet drastiske fald på det sidste? :-)

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wi og alle andre Aminoer,

Jeg oplev en KÆMPE stor fald af min nye website (ca 1,5 mdr gammelt) www.3ginternt.dk. Den er godt nok optimeret og der var kun fremskridt med alle mine keywords, jeg arbejdede med. Lige pludslig forsvinder siden fra Google indeks sidste uge, men om et par timer er den tilbage i indekset, men røget helt ned i den bageste ende af Googles søgeresultater. Årsagerne er ukendte, og sådan noget kraftig fald har jeg aldrig oplevet før. Jeg kan se kun én grund til det, at Google ændrede algorytme og begynder at slå hård på alt, der ligner formidler sider (linkkataloger, affiliate sites, artikeldatabase). Der er flere danske artikeldatabase, der blev enten nedgraderet eller fjernet helt fra Googles indeks i den sidste tid.Tongue Tied

Hvis er der nogen, der er bedre opdateret på området, vil jeg være meget taknemlig for oplysninger.Wink

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

én ting er sikker der sker hvertfald et eller andet.. Kender flere der har oplevet det samme

(Følger lige tråden)

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan komme med eksempler på sider der er faldet meget?

Det er meget relevant at se hvilke ting der går igen på de sider er nedgraderet.

Mvh. Ken

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Hej

Er der nogen der kan komme med eksempler på sider der er faldet meget?

Det er meget relevant at se hvilke ting der går igen på de sider er nedgraderet.

Mvh. Ken

Altså.. Nu vil jeg ikke opgive siderne, men de fleste har været 100% exact match domæner.. altså hvis jeg eksempelvis vil ranke for "seje kaffemaskiner online", så hedder domænet "seje-kaffemaskiner-online.dk"..

Mine sidder har IKKE mindre end PR2 - nogle har endda PR4, og er stadig faldet markant.. Nogle af siderne har 5000 backlinks fra måske 800-1000 forskellige sider - og stod KANONT stærke - eller.. det gjorde de jo så ikke ;-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wi

Kunne du vise et link til et par typiske sider?

Så er tingene meget mere konkrete og tydelige.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Wii

Jeg har tidligere arbejdet en hel del med niche sites og dengang jeg gjorde var det ikke ligefrem kvalitet der var hovedtemaet :). Det vigtigste var hurtig søgemaskineoptimering og vi brugte linkwheels, spinnerartikler, købte links osv osv.

Sådan er nichebranchen meget ofte og måske google bare er blevet bedre til at spotte disse ting. Måske det ikke kun er exact match domæner den slår ned på, men måske det er en større algoritmisk ændring der ser på linkmønsteret til nichesites som meget ofte er meget ens.

Det er kun gætværk, og jeg glæder mig til at høre de store eksperteres vurdering.

Det skal med det samme siges at tiden med nichesites, linkspam m.m. er helt ovre for mit vedkommende. Det gav nogle gode erfaringer, men det er utilfredstillende at arbejde med i længden.

/Thomas Frost 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme skete også for mig der den 22 oktober der gik en af mine sider fra 800 besøgende om dagen til 100 besøgende om dagen og der er ikke rigtig sket nogen ændring sidden.

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)