Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pointshop.dk I Kontant Iaften! Se det ! :)

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel:

Der er mange andre firmaer som sender endnu flere spammails!!

Jeg har personligt snakket med en som siden 08, har modtaget over 6000 spammails, hvoraf MikkelsenMedia og Pointshop eftersigende kun skulle være mændene bag en meget lille procentdel af det.

Kontant har kun skrabet i overfladen. Der kommer mere!

Din egen side vind-konkurrencer.dk er eksempelvis en af dem Wink

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Olesen (Feder):

Nu havde jeg lige skrevet det helt lange indlæg med punkter for at det er forbrugeren der er dumme og ikke Pointshop.dk. Det indlæg har jeg dog slettet da jeg sikkert ville blive flamet helt vildt af andre her på sitet.

Jeg vil i stedet bare skrive dette indlæg og sige: Forbruger!, læs dog betingelserne!

Nu er jeg ved at være utrolig træt af alle dem som føler sig snydt og bedraget når de selv er skyld i det. "Buuhuu jeg modtager nyhedsbreve fra sygtmangegodetilbud.dk, dem har jeg ikke givet lov til at sende mails til mig." - Jo, det havde du netop, da du deltog i konkurrencen om .... What ever!

Nå men, i må have en forsat god aften.

Jeg er helt enig med dig.
Forbrugerne der tilmelder sig disse ting bør tage sig sammen og læse betingelserne. De trykker jo selv "ja jeg har læst og accepterer betingelserne" som er MEGET LET tilgængelige på de fleste sites. Også den kampagne der blev omtalt i programmet.

Dog er accept-delen nødt til at blive ændret, hvis man vil følge markedsføringsloven. I paragraf 6, stk. 2 står der, at indeholdet i de mails der sendes skal være af lign. art af det kunden har købt eller fået, samt at de skal have haft mulighed for at frabede sig det i forbindelse med afgivelsen af mail-adressen.

Dog vil jeg mene, at det er ret firkantet sat op. Jeg er absolut ikke jura-ekspert, men hvad nu hvis vi så på hvad de har givet tilladelse til i stedet for hvad de mener de ikke har givet tilladelse til? Når de trykker "Ja, jeg har læst og accepterer betingelserne" (hvor hvis man trykker, man meget hurtigt kan læse hvad man blive tilmeldt af nyhedsbreve. Det står jo ikke skjult). Så tilkendegiver de jo, at de gerne vil modtage mails fra en række virksomheder. Og at disse virksomheder så sender dem mails, kan vel ikke være helt ude i hampen. De har jo tilladelse til det.

Og som andre siger, det er ikke Pointshop der sender dem mails. Så der må vel være noget andet end markedsføringslovens paragraf 6, stk. 2 der gælder i det her. Det handler jo ikke om at Pointshop skal sende dem mails efter købet, men at betingelserne for købet er, at de modtager mails fra andre virksomheder, hvilket de aktivt skal give tilladelse til.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørk Hermansen:
Jeg er helt enig med dig.
Forbrugerne der tilmelder sig disse ting bør tage sig sammen og læse betingelserne. De trykker jo selv "ja jeg har læst og accepterer betingelserne" som er MEGET LET tilgængelige på de fleste sites. Også den kampagne der blev omtalt i programmet.

Forbrugere er dumme, så derfor er der nogen til at beskytte dem. Og det ændre jo så ikke på at når betingelserne er ulovlige, om man har læst dem eller ej?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

http://riverhill.dk/ har også en ret god andel :)

Fuldstændig korrekt.

Martin Kortegaard:

Din egen side vind-konkurrencer.dk er eksempelvis en af dem Wink

No no no ..
Min side er bare noget jeg for sjovt sidder og leger med. Intet seriøst.

Ingen mails herfra! ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel:

No no no ..
Min side er bare noget jeg for sjovt sidder og leger med. Intet seriøst.

Ingen mails herfra! ;-)

Kig på de Kampagner du har inde. DEt er ligepræcis de kampagner der er snakke om. Kampagner som kun går ud på at sende spam mails til deltagerne &/eller blive ringet om af firmaer der vil sælge noget. :)

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

Forbrugere er dumme, så derfor er der nogen til at beskytte dem. Og det ændre jo så ikke på at når betingelserne er ulovlige, om man har læst dem eller ej?

Blot fordi forbrugerombudsmanden mener noget er ulovligt, er det ikke ensbetydende med, at det rent faktisk er ulovligt. Det er først ulovligt når det er kommet for en domstol og en dommer har truffet en afgørelse om at det er ulovligt. Og som sagt, så mener jeg at der må gælde andre regler her (også), eftersom det ikke er PointShop hvor købet er foretaget, der udsender e-mails. Paragraf 6 omhandler jo den virksomhed hvor købet af en vare eller serviceydelse er fundet sted.
(Så vidt jeg har forstået) 

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:

Mikkel:

No no no ..
Min side er bare noget jeg for sjovt sidder og leger med. Intet seriøst.

Ingen mails herfra! ;-)

Kig på de Kampagner du har inde. DEt er ligepræcis de kampagner der er snakke om. Kampagner som kun går ud på at sende spam mails til deltagerne &/eller blive ringet om af firmaer der vil sælge noget. :)

Glad for at du kunne se det når Mikkel ikke selv kunne Smile

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørk Hermansen:

BruunMedia:

Forbrugere er dumme, så derfor er der nogen til at beskytte dem. Og det ændre jo så ikke på at når betingelserne er ulovlige, om man har læst dem eller ej?

Blot fordi forbrugerombudsmanden mener noget er ulovligt, er det ikke ensbetydende med, at det rent faktisk er ulovligt. Det er først ulovligt når det er kommet for en domstol og en dommer har truffet en afgørelse om at det er ulovligt. Og som sagt, så mener jeg at der må gælde andre regler her (også), eftersom det ikke er PointShop hvor købet er foretaget, der udsender e-mails. Paragraf 6 omhandler jo den virksomhed købet af vare eller serviceydelse er fundet sted.
(Så vidt jeg har forstået) 

Så sandt som det er skrevet.

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

Mikkel:

No no no ..
Min side er bare noget jeg for sjovt sidder og leger med. Intet seriøst.

Ingen mails herfra! ;-)

Kig på de Kampagner du har inde. DEt er ligepræcis de kampagner der er snakke om. Kampagner som kun går ud på at sende spam mails til deltagerne &/eller blive ringet om af firmaer der vil sælge noget. :)

Rigtigt nok. Men nu er det kun en "lege projekt", og et eller andet skulle jeg smide op på siden. Nu er det jo sådan, at jeg stadig kun går i skole og ikke vælter i penge, så jeg selv kan sponsorer nogle konkurrencer. Gid jeg kunne!

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)