Jeg har i mange år praktiseret at have identiske varer under forskellige navne, til forskellig pris. Det er der andre end jeg der gør, så jeg nøjes med at smile når pris kontra kvalitet tesen kommer frem.
Generelt er det jo sådan, at en pris har bedst at at være sat til hvad markedet kan bære, når først det basale regnestykke er gjort.
Hvis jeg skulle rådgive Lone71 mere konkret, så skal hun naturligvis i den konkurrencesituation se på sine egne omkostninger. At købe ark af retrotapet, virker ikke fornuftigt. Hvorfor ikke hjemkøbe hele ruller og selv sælge ark, som et supplement? I købstæderne i Danmark findes der stadig gamle farvehandlere der har disse tapeter i kælderen. Det er oplagt til nogle lørdagsture ud i det blå.
Herudover er der tidsforbruget. Sættekassen som er afbilledet indeholder ikke mange forskellige størrelser. Et skærebrædt til papir, og samtlige stykker burde ikke tage mere end ½ time.
Så er der den kreative proces, - den vil være individuel. Men en masterplan omkring farvers placering i forhold til hinanden kunne udarbejdes og printes ud. Alt over tre timers tidsforbrug er for meget når man ikke er et kendt navn.
Så omkostningerne må minimeres, og der er altså noget at tage af på alle fronter.
Lav en hjemmeside mere, og sælg nogle billigere sættekasser m.v. - det giver ikke bare erfaring men også penge. Så kan Lone71 hjemmesiden beholde de bedste eksemplarer til en særlig eksklusiv pris.
Det er da et koncept der skal prøves af i konkurrencens navn.
Michael