Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisdumping hos "konkurrent"

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Mikkel de Mib.

Du glemmer lige at stemple Lone 71 som kriminel, som du gjorde mig ifm. en forespørgsel

for en kunde i sidste week-end, som brugte ordet dumping.

Du har en syg og absurd tankegang Mikkel De Mib.

Peter

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ahh, så du er gammelkommunist. Den havde jeg ikke lige set :)

Du mener altså at der kke skal være fri prisdannelse, og at dem der "tillader" sig at kæmpe i markedet med lavere priser skal kaldes "prisdumping".

Det var sgu da en sær holding at have. Hvis der er nogle her der har en syg tankegang, så er det da dig.

Der ER altså fri prisdannelse på det danske marked. At kalde det for "prisdumping" er en tudefjæs-holding, som er svært at tage alvorligt.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:

Du har en syg og absurd tankegang Mikkel De Mib.

Peter

 

Hey Peter

Du plejer da at være rimelig seriøs.
Mangler du nogen til at sige "glædelig jul" til dig?

Mikkel har en bastant udtryksform, men i det her tilfælde har han altså ret - for mig at se, i hvert fald.

Hans

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel jeg syntes du glemmer en vigtig faktor i din formel. Du laver selv en sammenligning hvor der leveres et SEO produkt, men af forskellig kvalitet. 

Her er du som spiller på markedet ikke tvungen til at tage stilling til prisen, da du allerede er etableret og har kunder. 

Problemet opstår vel først for alvor, når en konkurrent, der levere samme kvalitet som dig, pludselig kun tager 100 kr. for det du måske tager, lad os sige 1500 kr. for, og dermed begynder at tage kunder for dig.

Min pointe er, at hvis vi skal tale om prisdumping, må vi da som minimum skulle tale om produkter af samme standard / kvalitet, for debatten kan blive interessant.

Jeg syntes det er en spændende debat, men jeg tror ikke der er særlig mange der tænker over de konsekvenser det kan have for fremtiden. Her tænker jeg på forbrugernes tillid til at prisen..... jeg kunne forestille mig et marked hvor langt flere kunder jagter rabatter og ikke har tillid til værdien.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ved du hvad Hans.

Når Mikkel fuldstænding useriøs stempler mig som kriminel grundet en forespørgsel fra en

kunde..og så efter forklaring fra mig ikke en gang siger undskyld.....så har jeg fået nok.

Godt nok et Mikkel SEO-guru herinde..men alt kan han sgu ikke tillade sig.

 

Peter

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Mikkel jeg syntes du glemmer en vigtig faktor i din formel. Du laver selv en sammenligning hvor der leveres et SEO produkt, men af forskellig kvalitet. 

Her er du som spiller på markedet ikke tvungen til at tage stilling til prisen, da du allerede er etableret og har kunder. 

Problemet opstår vel først for alvor, når en konkurrent, der levere samme kvalitet som dig, pludselig kun tager 100 kr. for det du måske tager, lad os sige 1500 kr. for, og dermed begynder at tage kunder for dig.

Min pointe er, at hvis vi skal tale om prisdumping, må vi da som minimum skulle tale om produkter af samme standard / kvalitet, for debatten kan blive interessant.

Jeg syntes det er en spændende debat, men jeg tror ikke der er særlig mange der tænker over de konsekvenser det kan have for fremtiden. Her tænker jeg på forbrugernes tillid til at prisen..... jeg kunne forestille mig et marked hvor langt flere kunder jagter rabatter og ikke har tillid til værdien.

 

Hvad så der er fri pris dannelse og dette må han sig indrette sig efter, jeg tvivler der en med kvalitet der underbyder Mikkel, dog vis sker så vil Mikkel ikke kalde det pris dumping med de fri markedskræfter , der er Danmark og den vestlige verden og det må vi alle indrette os efter det.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Mikkel jeg syntes du glemmer en vigtig faktor i din formel. Du laver selv en sammenligning hvor der leveres et SEO produkt, men af forskellig kvalitet. 

Her er du som spiller på markedet ikke tvungen til at tage stilling til prisen, da du allerede er etableret og har kunder. 

Problemet opstår vel først for alvor, når en konkurrent, der levere samme kvalitet som dig, pludselig kun tager 100 kr. for det du måske tager, lad os sige 1500 kr. for, og dermed begynder at tage kunder for dig.

Min pointe er, at hvis vi skal tale om prisdumping, må vi da som minimum skulle tale om produkter af samme standard / kvalitet, for debatten kan blive interessant.

Det er jeg ikke enig i. For så er vi jo tilbage til, at der skal sidde en eller anden "centralkomite" og bestemme, hvilken kvalitet og pris alle varer skal have. Og den model tror jeg altså ikke på.

Hvis der skule komme en konkurrent i mit marked, som kan levere samme ydelse og kun vil have 100 kroner i timen for den, så er det blot en konkurrencesituation jeg må forholde mig til. Jeg kunne aldrig finde på at kalde det prisdumping.

Jeg kan så enten finde på gode argumenter for, hvorfor kunderne fortsat skal betale mange gange mere for min ydelse, selv gå ned i pris, eller finde mig et andet marked - eller hørne af markedet, hvor jeg kan lave den indtjening jeg ønsker.

Løsninger er altså IKKE, efter min mening, at der skal være nogle "højere magter" der forbyder mine konkurrenter at underbyde mine priser.

Og dem der aktivt forsøger, at forhindre at markedet kan fungere frit - f.eks. leverandører, der kræver at forhandlere sælger til bestemte priser, de handler ulovligt. Det er faktisk et område, hvor der i den senere tid er uddelt meget store bøder.

At nogle så føler sig stødt over det faktum, at det er ulovligt at forhindre de frie markedskræfter i at virke, det kan jeg ikke tage så alvorligt. Hvis man vil argumentere mod fri prisdannelse, så må man også kunne tage de huk der kommer Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Peter - og i den tråd kan de fleste sikkert sagtens finde ud af at læse at jeg på ingen måde beskylder dig for at være kriminel, men derimod at det virker temmelig underligt, at du angriber fri prisdannelse med ordet "prisdumping" og at det er ulovligt at modarbejde den fri prisdannelse på markedet - uanset hvem det så er der gør det.

Hvis der er nogle her der forsøger at krybe udenom er det altså dig, Peter. Jeg er fuldlkommen klar i min holding til, at der SKAL være fri prisdannelse på markedet og at dem der forsøger at modgå det og kalder det prisdumping handler imod lovens intentioner.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så lad os iøvrigt lige få på plads hvad "prisdumping" faktisk er - for det er det modsatte af det, som Peter øjensynligt argumenterer for at det er.

Prisdumping kan være ulovligt i forhold til konkurrenceloven, så det er skam en alvorlig anklage at komme med!

Men prisdumping er IKKE når en mindre, eller ny spiller i et marked går ind med nogle meget lave priser. Prisdumping er, når en dominerende spiller i et marked går ind og dumper priserne til et niveau som ingen andre kan være med på alene for at få alle de andre konkurrenter presset ud af markedet - altså, reelt set et forsøg på at forhindre eller bremse de frie markedskrafter i at virke.

Så når nogle her på Amino kalder små konkurrenters forsøg på at mænge sig ind i markedet med meget lave priser for prisdumping så er netop DET en meget alvorlig - og helt urigtig, anklage om noget kriminelt.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)