Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af inaktivt firma

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at starte op med eget cvr-nummer. For at få diverse aftaler på plads kræves det nemlig at jeg har cvr-nummeret.

Men jeg regner med, at der går en rum tid før jeg starter op med kunder og salg, så hvad skal jeg gøre med momsregnskab og andre spændende ting, når firmaet ikke er aktivt?

Findes der er en opstartsordning ift. SKAT?

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Moms skal ikke betales før en omsætning på 50.000 kr :). Du kan alternativt indberette 0 kvartalsvis.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Moms skal ikke betales før en omsætning på 50.000 kr :). Du kan alternativt indberette 0 kvartalsvis.

Er du helt sikker på det?

Jeg ved at det ikke er et krav, at man bliver momsregistreret før man har en forventet omsætning på 50.000 kr., men man er da vel ikke fritaget for moms for de første 50.000 kr. (hvert år)?

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Det svært at skrive på iPhone og amino. Kan råde alle til at skrive det på den brugerundersøgelse. Men jo om året. http://www.ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/2/skal-min-virksomhed-momsregistreres
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man som nystartet ikke forventer en omsætning over 50.000 kr. i en fortløbende periode på 12 måneder er man ikke pligtig til at lade sig momsregistrere. I det øjeblik at man forventer at omsætningen i en 12 måneders periode når 50.000 er man pligtig til at lade sig momsregistrere. Kun hvis du er momsregistreret må du opkræve moms, som du så skal indbetale. Men det giver også ret til at løfte momsen på de fleste erhvervsmæssige omkostninger med moms. Men der er ingen årlig bundgrænse for de første 50.000 uden moms.

Prøv at gå ind under "Regnskab" og i Lars Gosvigs artikelserie kan du finde en om CVR numre. Den er rigtig god. Med hensyn til en lang række andre ting som nystartet er du velkommen til at bestille tre gratis guides på min hjemmeside www.v-bf.dk

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ProSupport.dk:

Er du helt sikker på det?

Det er korrekt. Hvis du vælger at lade dig frivilligt registrere for moms skal du bare huske at indberette et 0  indtil du har omsætning. Hvis du ikke indberetter et 0 risikerer du en automatisk "dummebøde" fra SKAT på 600 (el. 800?).

Hvis du er momsregistreret tæller det fra første kr. Du er således ikke fritaget for de første 50.000, ligesom det IKKE er tale om et årligt fradrag.

Husk at hvis du lader dig frivilligt registrere gælder dette for mindst 2 år.

 /Henrik

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Hvis man som nystartet ikke forventer en omsætning over 50.000 kr. i en fortløbende periode på 12 måneder er man ikke pligtig til at lade sig momsregistrere. I det øjeblik at man forventer at omsætningen i en 12 måneders periode når 50.000 er man pligtig til at lade sig momsregistrere. Kun hvis du er momsregistreret må du opkræve moms, som du så skal indbetale. Men det giver også ret til at løfte momsen på de fleste erhvervsmæssige omkostninger med moms. Men der er ingen årlig bundgrænse for de første 50.000 uden moms.

Prøv at gå ind under "Regnskab" og i Lars Gosvigs artikelserie kan du finde en om CVR numre. Den er rigtig god. Med hensyn til en lang række andre ting som nystartet er du velkommen til at bestille tre gratis guides på min hjemmeside www.v-bf.dk

mvh
Michael

 

 

Kan ikke se hvorfor du skal give mig en stjerne.

Vi siger nøjagtigt det samme, du vil så gerne bare skrive det i paragraf sprog.
Du bør kende din modtager, det lige nøjagtigt ikke denne type formulering der brug for !

God jul, skal nok lade være med at give gengæld med stjernerne ;)

Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ProSupport.dk:

Next.man:
Moms skal ikke betales før en omsætning på 50.000 kr :). Du kan alternativt indberette 0 kvartalsvis.

Er du helt sikker på det?

Jeg ved at det ikke er et krav, at man bliver momsregistreret før man har en forventet omsætning på 50.000 kr., men man er da vel ikke fritaget for moms for de første 50.000 kr. (hvert år)?

 

Så vidt jeg ved, skal du naturligvis betale moms af de fakturaer, som du indkræver moms for (uanset om det er over eller under 50.000,-)
Men du skriver at firmaet vil være inaktivt den første periode. Her skal du naturligvis ikke betale moms, da der ikke er nogen indtægt at betale moms af. Men det er vigtigt at du nul-angiver hvert kvartal indtil du begynder at fakturere.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Kan ikke se hvorfor du skal give mig en stjerne.

Vi siger nøjagtigt det samme, du vil så gerne bare skrive det i paragraf sprog.
Du bør kende din modtager, det lige nøjagtigt ikke denne type formulering der brug for !

God jul, skal nok lade være med at give gengæld med stjernerne ;)

Jeg har ikke uddelt nogle stjerner, så det må stå for en andens regning.

mvh
Michael

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Next.man:

Kan ikke se hvorfor du skal give mig en stjerne.

Vi siger nøjagtigt det samme, du vil så gerne bare skrive det i paragraf sprog.
Du bør kende din modtager, det lige nøjagtigt ikke denne type formulering der brug for !

God jul, skal nok lade være med at give gengæld med stjernerne ;)

Jeg har ikke uddelt nogle stjerner, så det må stå for en andens regning.

 

mvh
Michael

 

Helt i orden, så skal du ikke have skyld for det :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)