Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorledes kan de det.... Hjælp Banken siger stop selvom de ikke har tabt penge.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej på Amino.

Jeg fik en Kassekredit i Sydbank til dækning af de udgifter der ville komme ved opstart af virksomhed på 1 mill. Troede jeg siden viste det sig at være en kassekredit på 500000 og et lån med fast afdrag på 500000. Fast afdrag var en betingelse sagde banken for at få Vækstkaution på projektet igennem vækstfonden.

Dette lån er nu afdraget ned til 340000 kr på 1. driftsår.

Problemet er at den konto der bruges til kassekreditten så kun er på 500000 til rådighed og det er for lidt, da projektet var lagt an på 1 mill, da kunderne indenfor Autobranchen køre med lbn. md+20 dg. i betalingsbetingelser, og derfor kan vi ikke sælge det vi gerne vil, for så rammer vi loftet for kreditten.

Banken sagde de ikke kunne udvidde arrangementet grundet vækstkautionen så vi kan ikke vokse og det nuværende salg er for småt til at bære omkostningerne.

Så kommer det pudsige at Banken har fuld dækning for deres tilgodehavende ved mit personlige sikkerhedsstillelse, derudover har de så Vækstkaution på 75% af et evt. tab og har fået deres penge som aftalt hver gang, for de trækker dem selv, og yderligere er der betalt rigtig mange penge i omkostninger ved deres mellemværende, også omkostninger til vækstkautionen, samt rigtig høje renter.

Nu har banken så meddelt at de opsiger arrangementet med 14 dg. varsel til fuld indfrielse og med bagud beregnede renter fra 20/12 2010 på 17,5%.

Så er det jeg tænker, er de bare ude på at lukke mit selskab, da de har Pantebrev i mit hus for pengene, Er der en bankansat som mangler et hus i byen og derfor dette skridt?

Hvordan kan de trække sig fra et arrangement med Vækstkaution? når de ikke kan udvidde det? og har jeg ret til at få de omkostninger retur jeg har betalt for arrangementet, ligesom hvis de opsiger et DK Kort? Hvordan kan de påberåbe sig sådanne rentesatser med bagud tilskrivning, fordi de pludselig trækker sig, når de reelt ikke har lidt et tab.

Vækstfonden må da have en mening om at de benytter en så useriøs Bank forbindelse. Som ikke står ved det de lover en nystartet virksomhed, selvom de forpligter sig ligeså meget som virksomheden ved deres underskrift.

Og endelig Hvor går jeg hen på kun 14dg. og finder en anden der vil låne mig den mill. jeg nu mangler for ikke at skulle gå konkurs, for det er reelt det som vil ske, og absolut ikke ønskværdigt for mig.

Har ledt efter en kompagnon, men ingen tør tage chancer indenfor Autoreservedelsbranchen.

Evt salg af virksomheden for 2,2 mill. ( meget billigt) kunder med køb for 2 mill sidste år medfølger, lige som 2 ansatte gerne vil med til ny ejer.

Please er der nogle som kan hjælpe?

Jeg har lagerværdi for 3 mill og andre friværdier i inventer og biler som er betalte og der ikke er taget pant i, dog skal nævnes at jeg skylder 1 mill på lageret.

Venligst john.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som en meget tragisk historie, men jeg savner vel den egentlige begrundelse for bankens opsigelse af engagementet.

De 14 dages opsigelse kan muligvis forhandles, hvis det kan godtgøres, at der er mulighed for en videreførelse/overtagelse af engagementet fra anden side.

Der skal følgelig ageres meget hurtigt og allerede mandag bør du have en køreplan for, hvordan du kan komme videre.

En mulighed for hurtig likviditet kunne være  en factoring-løsning, så du kan belåne dine debitorer, herudover kræver det flere oplysninger for at kunne fremkomme med forslag.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der burde være rigeligt med sikkerhed(varelager/debitorbelåning mv.).

Som Tonny skriver...du bør have en plan klar allerede på mandag...og om ikke

andet finde den rette bank i en fart.

Skriv lidt mere facts til mig på PM eller mail.

Jeg har muligvis et par investorer, der kunne have interesse.

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Endvidere bør du følgelig konsultere din revisor omkring dit regnskab og udfærdige de nødvendige budgetter, hvilket vil kunne hjælpe i forbindelse med et bankskifte/invester/kompagnon m.v.

Du skal måske også have fat i en advokat til at varetage den juridiske side, herunder din stilling nu og fremadrettet.

Tonny

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny.

Bankens begrundelse er at de ikke kan se at salget stiger, og derfor ikke tror på projektet,Men reelt kan det jo ikke stige da jeg ikke har midlerne til rådighed, for den af de 2 kontier som der kan trækkes på er ikke den hvor der er rådighedsbeløb på, så reelt er der tale om et lån og en kassekredit som kun er halvt så stor som jeg bad om. Så selvom jeg har 140000 kr op til den mill. ja så kan jeg ikke disponere over dem.

jeg ligger i forhandling med en af de største aktører indenfor branchen, men det går ikke altid så hurtigt som man kunne ønske sig, og når man presser på for en hurtig løsning, så falder prisen drastisk for virksomheden, og det er ej heller ønskeligt

Factoring er ikke så god en mulighed når man sælger for mindre end 8 mill. årligt da omkostningerne er for store ved det under det beløb. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ik realisere noget af dit varelager til indkøbspris?
På den måde kan du evt hurtigt komme af med banken, og så har du mere ro til, at få et overblik over, hvordan du griber det an i fremtiden?

Hva med factoring? Kan du ik belåne de fakturaer, som du har ude?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Hvad med virksomhedspant?

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Factoring er ikke den billigste løsning, men det er ikke helt korrekt, som du anfører med omsætningen.

Det kan godt lade sige gøre for mindre beløb, men det kræver lidt at "shoppe" rundt. Der kan altid handles lidt, herunder måske et lettere forhøjet fast månedlig provision m.v.

Har du fået udarbejdet budgetter, som kan støtte din egen opfattelse af, at det er likviditeten, som stopper din udvikling?

Jeg fornemmer lidt, at dialogen med banken er gået lidt i hårdknude, hvilket følgelig er et problem, men absolut ikke uløseligt.

Tonny

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. Har sendt dig en mail.

mvh John.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ivrige:

Hej på Amino.

Jeg fik en Kassekredit i Sydbank til dækning af de udgifter der ville komme ved opstart af virksomhed på 1 mill. Troede jeg siden viste det sig at være en kassekredit på 500000 og et lån med fast afdrag på 500000. Fast afdrag var en betingelse sagde banken for at få Vækstkaution på projektet igennem vækstfonden.

Dette lån er nu afdraget ned til 340000 kr på 1. driftsår.

Problemet er at den konto der bruges til kassekreditten så kun er på 500000 til rådighed og det er for lidt, da projektet var lagt an på 1 mill, da kunderne indenfor Autobranchen køre med lbn. md+20 dg. i betalingsbetingelser, og derfor kan vi ikke sælge det vi gerne vil, for så rammer vi loftet for kreditten.

Banken sagde de ikke kunne udvidde arrangementet grundet vækstkautionen så vi kan ikke vokse og det nuværende salg er for småt til at bære omkostningerne.

Så kommer det pudsige at Banken har fuld dækning for deres tilgodehavende ved mit personlige sikkerhedsstillelse, derudover har de så Vækstkaution på 75% af et evt. tab og har fået deres penge som aftalt hver gang, for de trækker dem selv, og yderligere er der betalt rigtig mange penge i omkostninger ved deres mellemværende, også omkostninger til vækstkautionen, samt rigtig høje renter.

Nu har banken så meddelt at de opsiger arrangementet med 14 dg. varsel til fuld indfrielse og med bagud beregnede renter fra 20/12 2010 på 17,5%.

Så er det jeg tænker, er de bare ude på at lukke mit selskab, da de har Pantebrev i mit hus for pengene, Er der en bankansat som mangler et hus i byen og derfor dette skridt?

Hvordan kan de trække sig fra et arrangement med Vækstkaution? når de ikke kan udvidde det? og har jeg ret til at få de omkostninger retur jeg har betalt for arrangementet, ligesom hvis de opsiger et DK Kort? Hvordan kan de påberåbe sig sådanne rentesatser med bagud tilskrivning, fordi de pludselig trækker sig, når de reelt ikke har lidt et tab.

Vækstfonden må da have en mening om at de benytter en så useriøs Bank forbindelse. Som ikke står ved det de lover en nystartet virksomhed, selvom de forpligter sig ligeså meget som virksomheden ved deres underskrift.

Og endelig Hvor går jeg hen på kun 14dg. og finder en anden der vil låne mig den mill. jeg nu mangler for ikke at skulle gå konkurs, for det er reelt det som vil ske, og absolut ikke ønskværdigt for mig.

Har ledt efter en kompagnon, men ingen tør tage chancer indenfor Autoreservedelsbranchen.

Evt salg af virksomheden for 2,2 mill. ( meget billigt) kunder med køb for 2 mill sidste år medfølger, lige som 2 ansatte gerne vil med til ny ejer.

Please er der nogle som kan hjælpe?

Jeg har lagerværdi for 3 mill og andre friværdier i inventer og biler som er betalte og der ikke er taget pant i, dog skal nævnes at jeg skylder 1 mill på lageret.

Venligst john.

 

Hej john

Har intet forstand på autoreservedele - men et lager på over 3 mill til en omsætning på 2 mill lyder meget STORT

De tal som du oplyser giver dig en egenkapital på 1-1,5 mill

Sælg en stor del af varelagert og prøv en anden bank

monse

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)