Ved ikke om jeg kommer med svarene til jeres spørgsmål, men kommer bare med mine kommentarer. Og en bil der kan køre på vand er egentligt ikke noget nyt. Du kan få strøm ud af vand! det amerikanske forsvar har brugt metal-air batterier de sidste 40-50 år. Jeg tror med sikkerhed at vi højst sandsynligt indenfor kort tid ser en bil der kan køre 1000 km baseret på dels lithium og dels metal-air batterier. så mulighederne er der. Alternativt kan vi jo så krydre debatten med det faktum at en bil kunne drives af a-kraft i form af en minireaktor, den vil stort set kunne køre en hel menneskealder. Dette sagt for stille tingene lidt i perspektiv. Ingen teknologier uden en eller anden form for problemer. men lad os se hvad fremtiden bringer. størstedelen af bilisterne er egentligt fuldstændigt ligeglade med hvordan bilen virker og hvad den kører på, -bare det virker. tilbage er så en lille skare mennesker som os der har en holdning for eller imod. Jeg er for, men der er lidt vej endnu før vi kun ser elbiler, eller brintbiler, eller solbiler, eller ??????? mulighederne er mange og på et tidspunkt vinder den ene eller den anden teknologi over den anden i effektivitet, økonomi, sikkerhed eller slet og ret forbrugernes valg. Bare tænk tilbage på dengang VHS vandt slaget over BETA, den ene teknologi var ikke meget anderledes end den anden, men der blev bare solgt flest VHS maskiner, så i sidste ende er det forbrugerne der valgte standarden. Hilsen Søren |
Søren Møn:Jeg er for, men der er lidt vej endnu før vi kun ser elbiler, eller brintbiler, eller solbiler, eller ??????? mulighederne er mange og på et tidspunkt vinder den ene eller den anden teknologi over den anden i effektivitet, økonomi, sikkerhed eller slet og ret forbrugernes valg. Bare tænk tilbage på dengang VHS vandt slaget over BETA, den ene teknologi var ikke meget anderledes end den anden, men der blev bare solgt flest VHS maskiner, så i sidste ende er det forbrugerne der valgte standarden
Kan kun give dig ret i at det er forbrugerne som sætter standarden, men vil lige vende tilbage til mit udgangs punkt, så er det ikke de danske forbrugere som vælger i sidste ende, derimod et samlet kompleks af forbrugere, fabrikkerne samt lovgivningen, som kommer til at spille en stor rolle, for det skal lige siges at ikke alle er lige glade for batterierne som der skal i billerne da det er miljøgiftigt affald.
Derfor er fabrikkerne hele tiden på jagt efter det der er bedre end det der er på markedet pt. Og for at vende tilbage til det med at danmark er testmarked for elbils markedet, er det jo en god strategi at teste markedet og opbygningen af service stationer i et lille begrænset markedet, istedet for at gøre det i f.eks Frankrig.