Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac vs pc?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har nu gået i et stykke tid og tænkt på, om det er på tide at prøve noget nyt.
Jeg bruger lige pt. pc til skole mm, men føler at det vil være for besværligt at skifte til mac.

Hvad er dine erfaringer med mac? ;-)
Glæder mig til at høre fra dig

Mvh

Marcus

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter en uge var jeg guldt funktionsdygtig på en mac. Programmere en del, og special tegnene er anderledes i forhold til et almindelig pc keyboard. Det er en vanesag, og nu er det i fingerne. Er i øvrigt virkelig glad for mit skift, det køre helt fantastisk!

 

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok lidt et religions spørgsmål tror jeg. Hvilken bil er bedst en VW eller en Opel? Hvis du kun skal bruge den til skole, tror jeg at en Mac er udemærket, men du skal nok regne med at bruge lidt tid på at omstille dig.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv iPhone & iPad, og er sikker på at jeg inden længe skifter til en MAC. Det kører umiddelbart bare meget bedre, og så gør det jo ikke noget at edet er kønt at se på. De indvendige komponeneter er næsten de samme som på en PC. Og du kan jo altid lave dualboot, så du også har Windows 7 på den

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber en mac for at få det fede hardware og så installerer du selvfølgelig windows henover :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede selv ud med PC og der var ikke noget bedre. Så fik jeg tilbud om en macbook pro og en iphone...Nu bruger jeg min mac som primære maskine (er ved at teste den) og til mit .net udvikling har jeg en virtuel maskine med Parallels hvor jeg køre Windows programmerne på min mac som var de lavet til det.

En mac er klippestabil og der skal rigtigt meget til før den skal genstartes. Med min macbook så er jeg kørende sekunder efter at jeg har åbnet låget. Med en Windows kunne der sagtens gå 5 min.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altså nu er en Mac jo "bare" en dyr pc, når du køber den bliver den shipped med et rigtigt godt unix system, men du kan opnå mere eller mindre det samme ved at købe en billig pc og selv installere et unix-os på den, f.eks. Linux.

Det du får ved at købe en Mac er høj kvalitets hardware med et skræddersyet system ovenpå. Det svarer lidt til forskellen på at købe en Volvo og en Kia ... der er ikke rigtig nogen der er i tvivl om at Apple's hardware er bedre end de fleste andre færdigsamlede pc'ere (og dem som ér uenige skyldes som regel uvidenhed).

Hvis jeg var dig ville jeg købe en brugt apple i den blå avis og prøve og køre med den et par måneder, og hvis du kan lide det kan du jo gå ud og bruge pengene på en ny alternativt kan du sælge den brugte igen, det er nok det bedste råd jeg kan give dig :)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et rigtig godt svar Mikkel!

Der er mange der har tendens til at stille det således op:

PC [Windows] vs. Mac [Mac OS]

Det er bare ikke helt fair da PC er hardware, men derudover ikke har et fast operativsystem (som Windows). Hvis du kan håndtere det får du MEGET mere computer ved at køre en Linux-distribution på din PC.

Det skal naturligvis siges at du også kan installere Linux på en Mac, men så bryder du med Apples mening med levere en pakkeløsning. Det er rigtigt at man i mange tilfælde får Windows med ved PC-køb, men det har mere end at gøre med Microsofts dominans end PCens natur.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt lige en artikel om det, godt nok på norsk, men det går vel an.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal da gerne dele mine erfaringer. Jeg har alle dage været windows-fanatiker - indtil den dag, jeg alligevel skulle have ny, og en af mine kammerarter overtalte mig til at købe en mac i en brandert. Så stod jeg der, med min nye macbook pro til 15k, og anede ikke hvad jeg skulle gøre.

Jeg har haft den i ~2 år nu, og er kommet med på bølgen: Once you go MAC, you never go back! Jeg er ovenud lykkelig over den! Den er bare så meget smartere end alt andet, jeg har prøvet.

Jeg er (også) i gang med et (hovedsaligt C, Java og C# baseret) studie på AAU, hvor jeg kun bruger min mac. Jeg har ingen problemer med noget af det. Til C# delen er jeg dog nødt til at køre en virtuel maskine med Windows, men min MAC er så kraftig at det ikke er noget problem. Med Parallels flyder de to styresystemer bare helt sammen. 

Så min erfaring er, at en mac kan det samme og mere end en PC. Og så er den pænere (hæ hæ). Hvis du alligevel har råd, så go for it og købe en mac. Er du afhængig af nogle Windows programmer, så installer en virtuel windows på din MAC og kør programmerne derigennem. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)