Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emmerys tæt på konkurs.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad lige og læste en erhvers artikel på ekstabladet: Gourmetbageren Emmerys tæt på konkurs

Der står at de har 23 butikker, og har en omsætning på næsten 100 millioner - lad os bare lege at omsætningen kun er 82,2 millioner - så omsætter hver butik i gennemsnit 300.000 kroner pr måned.

Jeg har været inde på Emmerys hjemmeside, der står at deres brød kun bliver lavet af økologisk mel, naturligt havsalt, og vand. Så, selv om økologisk mel og naturligt havsalt er en smule dyre end almindelig mel, og almindeligt køkkensalt, så siger et eller andet mig at der må være en super god avance på deres bagværker.

Er det normalt butikker med høje avancer + høj omsætning bare sådan kan gå konkurs - det lyder jo lidt skræmmende hvis er sandt.

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ganske normalt.

Hvis produktet er så dyrt at kunderne holder sig væk er det ret naturligt at de mangler indtægter der modsvarer deres udgifter.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du klar over hvor meget omsætning der skal til at drive en Emmerys?


Der er vildt mange udgifter i deres dyre locations, medarbejdere, ingredienser og jeg kunne blive ved. Troede de omsatte for langt mere end 300.000 om måneden :)

Men de har fået det hårdt, specielt i københavn er der åbnet mange nye store bagere og gourmet bagere, så alle så den vidst komme.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også huske huslejen sikkert ikke er helt lille og så er der lønninger til bagerne. En bager skal efterhånden have ret meget i løn - og det forstår man jo godt med de arbejdstider.

Min morfar er gammel bager og han siger, at skulle han tjene det samme på et rundstykke/kage i dag som han gjorde da han var bager for 20-30 år siden, så skulle et rundstykke koste 10 kr i dag og en tørkage 17-18 kr. - det ligger priserne jo langt fra på, så avancen på brødet er blevet laangt mindre og da mange køber deres brød i føtex, netto ol., er bagerne nød til at sætte priserne ned på det niveau, da de ellers ikke vil få solgt noget.

Så det er en branche, hvor det er svært at tjene penge.

Mvh 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Ja det er jo lidt skræmmende.

Men de kan jo have for dyre lokaler

For højtlønnede ansatte

For mange ansatte

For høj løn til ejerne

Osv. osv. Så det løber løbsk for dem.

Man ser tit at firmaer med store overskud/omsætning første år, falder af på den efterfølgende, og køber lidt for meget ind af maskiner osv. så året efter, bliver et meget dårligt år.

Men luksus kager og kræs, til ganen til ALT for høje priser, er vist ved at gå lidt af mode igen...ikke?

Og så tror jeg også de putter lidt mere i deres brød, end bare de tre ting du nævnte Stick out tongue Måske æg og bagepulver, lidt krømmel på toppen osv.

Men i Herning har vi også en kæmpe bager(kæde) som tror de kan forlange 25kr. for en halv liter sodavand.

Bare fordi de er en stor kæde, behøver de jo ikke også sætte priserne i vejret. Men nogen skal jo betale deres store flotte mercedes, og flotte firmabil, osv. osv.

Mvh

Michael Haahr

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:

Hej Michael.

Ja det er jo lidt skræmmende.

Men de kan jo have for dyre lokaler

For højtlønnede ansatte

For mange ansatte

For høj løn til ejerne

Osv. osv. Så det løber løbsk for dem.

Man ser tit at firmaer med store overskud/omsætning første år, falder af på den efterfølgende, og køber lidt for meget ind af maskiner osv. så året efter, bliver et meget dårligt år.

Men luksus kager og kræs, til ganen til ALT for høje priser, er vist ved at gå lidt af mode igen...ikke?

Og så tror jeg også de putter lidt mere i deres brød, end bare de tre ting du nævnte Stick out tongue Måske æg og bagepulver, lidt krømmel på toppen osv.

Men i Herning har vi også en kæmpe bager(kæde) som tror de kan forlange 25kr. for en halv liter sodavand.

Bare fordi de er en stor kæde, behøver de jo ikke også sætte priserne i vejret. Men nogen skal jo betale deres store flotte mercedes, og flotte firmabil, osv. osv.

Mvh

Michael Haahr

Jeg kunne ikke være mere uenig med dig...

I mine øjne er det store problem for Emmerys at der er for mange kunder der har været utilfredse med kvaliteten samt at de har fået voldsom konkurrence af Lagkagehuset. Og jeg kan love dig for at der er mange kunder i Lagkagehuset i den håndfuld "bagerier" jeg ser dagligt.

Din afsluttende bemærkning er da noget af en fordom...Ligesom din prisvurdering, her vælger jeg at tro mere på den tidligere bager som fortalte om hvordan priserne ville have været, hvis man havde fulgt udviklingen. Men der er selvfølgelig mange der spare og køber i netto og brugsens bageri (selvom jeg har været hos et par stykker hvor kvaliteten ikke var værd at skrive hjem om).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Min morfar er gammel bager og han siger, at skulle han tjene det samme på et rundstykke/kage i dag som han gjorde da han var bager for 20-30 år siden, så skulle et rundstykke koste 10 kr i dag og en tørkage 17-18 kr. - det ligger priserne jo langt fra på, så avancen på brødet er blevet laangt mindre og da mange køber deres brød i føtex, netto ol., er bagerne nød til at sætte priserne ned på det niveau, da de ellers ikke vil få solgt noget.

Så det er en branche, hvor det er svært at tjene penge.

Til sammenligning koster rundstykker 1-2 SEK i DanmarksStorebror-land Sverige :-)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Kristian Konradsen:

Min morfar er gammel bager og han siger, at skulle han tjene det samme på et rundstykke/kage i dag som han gjorde da han var bager for 20-30 år siden, så skulle et rundstykke koste 10 kr i dag og en tørkage 17-18 kr. - det ligger priserne jo langt fra på, så avancen på brødet er blevet laangt mindre og da mange køber deres brød i føtex, netto ol., er bagerne nød til at sætte priserne ned på det niveau, da de ellers ikke vil få solgt noget.

Så det er en branche, hvor det er svært at tjene penge.

Til sammenligning koster rundstykker 1-2 SEK i DanmarksStorebror-land Sverige :-)

Så jeg også lige de gjorde i føtex i århus her til morgen. Men det underbygger bare det jeg siger med, at bagerne har det svært pga føtex og de andre dagligvarehuse sælger brødet så billigt.

Tror bagerne på hjørnet lige overfor har svært ved at overbevise kunderne om, at de skal give 5-7 kr pr rundstykke, når det koster 1 kr på den anden side - så skal det virkelig være god kvalitet og det er det jo bare sjælden hos bagerne i dag.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
Tror bagerne på hjørnet lige overfor har svært ved at overbevise kunderne om, at de skal give 5-7 kr pr rundstykke, når det koster 1 kr på den anden side - så skal det virkelig være god kvalitet og det er det jo bare sjælden hos bagerne i dag.

Præcis... Jeg flyttede fra Lyngby til Malmö, og fik sgu et chok.. I Sverige er det både den alm bager, ICA, Willys osv, der har så lave priser..

Måden de fleste bagere i Sverige så overlever på er ved at have en cafe, som så tilgængel er dyr som i dk..Det virker sådan umiddelbart, som om deres bager-cafeer, tiltrækker ret mange mennesker - ihvertfald i Malmö :-)

Men fik sgu lidt et chok første gang, da jeg købte 20 rundstykker (da vi flyttede ind), og så blev det så hele den formue af 20 kr.. Troede sgu hun mente det kostede 20 kr stykket :O haha..

Men ja - der koster helt sikkert at nogle bagere må lukke, eller investere i nye forretningsområder :-)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)