Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emmerys tæt på konkurs.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Hej Michael,

12 timer dagligt á 30 dage pr. måned giver 360 timer.
Hvis du antager, at der er 2 mand på arbejde, så får du 720 timer. pr. måned.

Hvis de skal have 150 kr. i timen, så får du 108.000 kr. pr. måned.
Der skal så lægges lidt oveni til feriepenge, ATP, barsel, forsikring, mv. (jeg kalkulerer med 40% oveni), så får du 151.200 kr. i samlet lønomkostning pr. måned.

Husleje kan være alt fra 10.000 kr. til 80.000 kr.

Omkostning til indkøb af varer har jeg ingen anelse om - jeg har aldrig været i en emmery's, og kender ikke deres varesortiment.

Ofte ser man dog avancer på 30-50% i sådanne brancher.

Hvis omsætningen er 100 mio. kr. fordelt på 23 butikker, så omsætter hver butik i gennemsnit for 362.318 kr. pr. måned.

En avance til at dække faste omkostninger bliver dermed imellem 108.695 kr. (ved avance på 30%) og 181.159 kr. (ved avance på 50%).

Et decideret regnskab kunne derfor se sådan ud:

Omsætning = 362.318 kr.
- variable omkostninger = -181.159 kr.
Dækningsbidrag = 181.159 kr.

Faste omkostninger:
- Lønninger = -151.200 kr.
- Husleje = -50.000 kr.
- diverse = ??? 

Resultat før renter = ca. -20.000 kr., heraf ikke taget højde for markedsføring, samt en række andre diverse omkostninger.

Omkostninger til løn har jeg taget 100% fra dine egne oplysninger, da jeg ikke ved, hvornår emmery's holder åbent, og ej heller ved, hvor mange personer der er på arbejde.

Husleje er også et gæt, da jeg ikke kender til arealer, samt placering.

Diverse omkostninger er alt lige fra indkæb af maskiner, markedsføring, vedligeholdelse af inventar og butiksfacade, udsmykning, hjemmeside, markedsføring, mv. Der kan altså ligge et anseeligt beløb på denne konto hver måned.

 

Tak for dine udregninger.

Jeg kender heller ikke til alle de forskellige oplysninger, skrev bare nogle halv tilfældige oplysninger som nok ikke er helt forkerte. Ved heller ikke hvor lang tid en Emmerys har åbent, nok ikke 12 timer, men der foregår jo også noget i baggrunden, en bager der er på natarbejde, som også er med til at trække løn gennemsnittet opad, for en almindelig ekspedient får jo ikke 150 i timen, så jeg sjuser lidt løst, men alligevel rimligt, synes jeg.

 

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg boede i Danmark, handlede jeg i starten lidt ind i Emmerys.
Jeg kunne godt lide deres brød og koncept.
Men kunderservicen var så dårlig, at jeg opgave dem.
Det var typisk unge snobbede piger, som ikke talte pænt til kunderne.
Jeg oplevede endda engang at købe et rugbrød til godt 40 kr. og da jeg bad om at få det skåret ud, så var svaret "Sådan en maskine har vi ikke, så nej". Så sluttede mine indkøb i Emmery's for altid.

Om det er derfor det er gået dårligt ved jeg ikke, men at give 3 dobbelt op for brød og så får dårligere service end i Quickly, hvor de uden et kny skar mit brød op, det duer ikke..

Dbh

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Da jeg boede i Danmark, handlede jeg i starten lidt ind i Emmerys.
Jeg kunne godt lide deres brød og koncept.
Men kunderservicen var så dårlig, at jeg opgave dem.
Det var typisk unge snobbede piger, som ikke talte pænt til kunderne.
Jeg oplevede endda engang at købe et rugbrød til godt 40 kr. og da jeg bad om at få det skåret ud, så var svaret "Sådan en maskine har vi ikke, så nej". Så sluttede mine indkøb i Emmery's for altid.

Om det er derfor det er gået dårligt ved jeg ikke, men at give 3 dobbelt op for brød og så får dårligere service end i Quickly, hvor de uden et kny skar mit brød op, det duer ikke..

God pointe! :-)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

350.000 i mdr omsætning er ikke specielt meget når de vel er minimum 1 bager om natten samt 1-2 ekspedienter i løbet af dagen.

Deres lokationer er jo også nogle af de dyreste

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)