Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt mere AdSense

Side 11 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg så lige at der er lidt forvirring angående at fortælle hvor meget du tjener, dette er ikke længere forbudt ifølge adsense TOS''en.

"Google Confidential Information" includes without limitation: (a) all Google software, technology, programming, specifications, materials, guidelines and documentation relating to the Program; (b) click-through rates or other statistics relating to Site performance in the Program provided to You by Google; and (c) any other information designated in writing by Google as "Confidential" or an equivalent designation. However, You may accurately disclose the amount of Google’s gross payments to You pursuant to the Program."

Altså må det tjente beløb gerne offentliggøres med akkurate tal.

I mit tilfælde: ca.$1300/månede.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal også lægge mærke til at Google har ret til at ændre deres TOS når de har lyst til det og således sagtens kunne på at lave dem om til den gamle version igen - uden varsel. Jeg føler mig derfor på ingen måde på sikker grund ved at diskutere sådanne tal i et offentligt forum - for når først det ligger her er det ude, og vil også være tilgængeligt hvis Google ændrer reglerne igen.
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er selvfølgeligt rigtigt, jeg satser dog på at de ikke gør det :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Med det nivau som min månedlige check har, har jeg IKKE lyst til at lave et sådan sats :)
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forholder mig bare til de regler der et pt. med det er jo set før mange gange før at google ændrer deres TOS uden at fortælle nogen det. Måske hvis jeg nu havde været i en brance der gav lidt mere per. klik ville jeg også gå med både livrem og seler :)

Jeg kunne dog aldrig finde på bevidst at overtræde TOS''en - Vi har vidst alle set for mange klynke indlæg fra folk der har fået et brev fra google mht. en lukket konto :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

> Måske hvis jeg nu havde været i en brance der gav lidt mere per. klik ville

99% af de sites jeg arbejder med, som kører AdSense, er faktisk IKKE i høj-CPC områder. Det er faktisk en af mine "hemmelige" fiduser: Der er mange flere kroner i summen af alle de "små ting" end der er i "de store" - og så er de meget lettere at få fat i :)

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin eller andre, der kunne have et svar på hånden.
 
Jeg sidder igang med et nyt projekt ved siden af mine virksomheder. Derfor har jeg god tid til at give det vind i sejlene og skal ikke hive nogen penge ud af det i lang tid. I sin kerne er det egentlig bare en hjemmeside med det formål at bringe mange besøgende til. Så mange som muligt.
I den forbindelse lyder AdSense jo som det perfekte redskab. Og jeg ved godt, at man ikke kan tale om sine indtægter på det og at forskellige sider giver forskellige klikrater og sådan alt afhængig af konteksten.
Men er der noget flydende overblik over, hvornår det begynder at se fornuftigt ud i forhold til besøgerantal. Snakker vi 2.000, 5.000, 10.000 eller 30.000 besøgende om dagen. Eller mere.

Det var bare for lige at vide. Er der faktisk mulighed for at gøre en god forretning ud af det?
 
Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
Athenas
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

> Er der faktisk mulighed for at gøre en god forretning ud af det?

Til det kan jeg svare et rungende JA! Men som med så meget andet forretning kræver det viden, hårdt arbejde og så lidt held.
 
Din indtjening er afhængig af følgende variabler:
  • Hvilke tekster der er på dine sider, og dermed hvilke annoncer der matches og vises
  • Hvor prominent disse annoncer er placeret på dine sider og i øvrigt hvad du gør for at (naturligt) stimulere folks klik-lyst
  • Hvor mange der klikker på annoncer i forhold til sidevisninger (Click Through Rate - CTR)
  • Hvor meget annoncørerne er villige til at betale pr. klik
  • Hvilke annoncer brugerne klikker på (øverste annoncer giver normalt mere end de nederste)
  • Din "status" hos Google (dette er lidt kompliceret men der findes flere detaljer her der kan påvirke din indtjening)

Det er defor meget svært at sige hvor mange sidevisninger der skal til for at indtjeningen er god (og hvad er det så i øvrigt?). Med nogle sites kan du hæve en rimelig månedsløn med bare 1000 sidevisninger om dagen, med andre sites skal der 10.000 til at nå det samme.

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan kun give Mikkel deMib helt ret, det kommer virkeligt an på sitet.

Du kan sagtens komme ud for at 10.000 unikke brugere om dagen ikke er nok til at lave andet end en god potion lommepenge, men det kan så heldigvis kombineres med andet end Adsense, f.eks, CPA og CPM reklamer.
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret begge. Ja, havde næsten regnet ud, at der ville være stor forskel fra side til side, men alligevel nogle betryggende tal fra begge parter. Brian har du nogle eksempler, hvor jeg kan læse op på CPA og CPM?

Men det virker som om, det bestemt er værd at gå videre med. Så er det bare at arbejde med udviklingen af konceptet, så der også mere eller mindre bevidst kommer fokus på reklamerne og bannerne.
 
Er der ellers nogen af jer, der har gode råd til eksponering af nye sites på nettet (mere generelle, da mange jo er tilknyttet de enkelte markeder). Bare om der er nogle råd til netop de første måneder og senere, så siden kommer ud til folk på nettet enten gratis eller billigt pr. besøgende.
 
Igen tak for svarene.
 
Med de venligste hilsener
Søren
 
Side 11 ud af 13 (121 indlæg)