Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ditbrugtmarked – dbm.dk - sælges

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ditbrugtmarked:

Synes dog det er en lidt mærkelig måde at fremhæve dit eget mangelfulde produkt på.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Hej med jer. Skype-Smile

Måske skulle vi lige skrue en anelse ned for tonen. Den er ved at blive lidt rigeligt skinger.

Trådstarter mener at have et godt tilbud og lægger som sådan ikke op til debat om programmering eller lignende. I sær ikke fra kolleger, der måske kunne have en interesse i at sælge lignende produkter.

På forhånd tak for jeres forståelse.

God søndag.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Måske man kan angive tingene lidt anerledes

Pris

1. Onlinebrugere 30.000

2. nyhedsbrevstilmeldte 60.000

3. Brand og domæner 75.000

4. Backend 85.000 (skal do påregne opgradering)

og så kunne du måske tilbyde følgende betalingsplan

1. Upfront 75.000

2. 1., 2., 3. md 30.000 i alt 90.000 over 3 mdr. for at se om antal tilmeldte på sitet og på nyhedsbreve og forbliver at vedblive at være kunder.

og de sidste 85.000 over 12 mdr. og derefter overdragelse af domæner.

Så kunne man forstille sig det vare mere spiseligt for interesserede og man havde en reel mulighed for at se om det også har den værdi, når der nu ikke ligger særskilt regnskab m.v.

Når nogle giver mange penge for koncept/domæner så er det fordi det underbygger deres egen idé, det er derfor svært at få høj pris uden dokumentation hvis ikke det lige er det man søger.

Må dog medgive at deisgnet godt kunne være mere interessant, men det er der jo råd for. Og tror hvis du smider 5-10K i dette og så sætter til salg igen, så er der større muligheder.

Og i øvrigt er jeg ikke sikker på at Amino er det rette sted at sælge sådan en vare, da mange kan/vil have den opfattelse at tingene kan gøres anerledes, herunder programmeringsmæssigt osv osv...

Indlægget er ikke skrevet for at nedgøre. men alene for at anskue mulighederne fra en anden vinkel.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hej Kurt

Jeg er ked af at mine kommentarer er faldet dig, for brystet jeg synes ellers at jeg var både fair og objektiv, men jeg må jo konstatere at det mener du ikke.

Jeg mener ellers at jeg ved en del om websites og webbranchen i almindelighed, jeg har ihvertfald været i den i en små 15 år og jeg har da været en involveret en i del køb og salg af sites, så jeg mener at jeg har et rimeligt billede af hvordan markedet ser ud, både på køb og salgssiden.

Det er selvfølgeligt ærgeligt at du ikke kan se det smarte i vores CloudSprout projekt. Men det er der heldigvis andre der kan, dem kan du evt. se interviews med på vores site hvis du vil blive klogere på produktet.
Det skal dog siges at CloudSprout tjener rimeligt gode penge, og vores sidste valuation var på 8 mil. (uden konsulent forretning), hvilket vi selv synes er alt for lidt, men nu må vi se, jeg tager til Silicon Valley d. 5 Juni med Innovation Denmark, og så må vi se om der er mulighed for et bedre resultat over there.

Vi er jo tydeligt nok uenige om hvad dit site er værd, men jeg vil bøje mig i støvet af respekt, hvis det lykkedes dig at få en kvart million for det. Held og lykke med dit salg og op med hovedet som jeg skrev tidligere hvis den helt rigtige kommer forbi så kan det da godt være at det kan lade sig gøre.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

John Nielsen:
I sær ikke fra kolleger, der måske kunne have en interesse i at sælge lignende produkter.

Der er ikke noget sammenfald imellem hvad CloudSprout sælger og DBM. CloudSprout er et CMS/Webshop rettet imod designere og DBM er en portal til brugt handel imellem private. Så der er ingen interesse konflikt.

Det indlæg jeg skrev var et forsøg på at dele min erfaring, til gavn for trådstarter så han kunne et mere realistisk billede af sit aktiv og hvor værdien ligger. Samtidigt var det også et hint til den uinformerede køber om at se nærmere på konsekvensen af teknologivalget, så man ikke køber katten i sækken.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 13:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Måske man kan angive tingene lidt anerledes

Pris

1. Onlinebrugere 30.000

2. nyhedsbrevstilmeldte 60.000

3. Brand og domæner 75.000

4. Backend 85.000 (skal do påregne opgradering)

og så kunne du måske tilbyde følgende betalingsplan

1. Upfront 75.000

2. 1., 2., 3. md 30.000 i alt 90.000 over 3 mdr. for at se om antal tilmeldte på sitet og på nyhedsbreve og forbliver at vedblive at være kunder.

og de sidste 85.000 over 12 mdr. og derefter overdragelse af domæner.

Hej Jan.

Det er da et udmærket forslag, og jeg er åben for seriøse tilbud.

Mvh.

Ditbrugtmarked

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig hverken design eller programmering man betaler for - det håber jeg i hvert falde ikke, da det umiddelbart ligner et system en nogenlunde kørende webprogrammør som jeg selv kan lave på 1-3 weekender - hvis der knokles igennem.

Det er ikke for at kritisere, eller hakke ned på siden overhovedet, men man kan som sælger nok ikke sige at "det har kostet 250.000 at få det lavet", da det er irrelevant - i hvert falde i min optik, og det er det fordi, at siden ikke er up-to-date. Siden i sin helhed er bygges op i tables hvilket siger lidt om hvor forældet siden er - programmeringsmæssigt.

Derfor vil jeg til dels give lundsby ret i at koden måske ikke er det man skal reklamere med ved et salg som dette, men derimod fremhæve at det er et fungerende site med besøgstal og annoncer i orden.

Jeg kan ikke rigtig sige at indtjeningen er i orden, da det falder lidt til jorden, når der ingen tal oplyses - fordi disse tal IKKE KAN oplyses, hvilket jeg derimod ser som en fatal fejl, da enhver køber vil se evidens for indtjening på siden i dets nuværende tilstand, således man kan få en vision om fremtiden, og derved vurdere om det er en side der er værd at betale eksempelvis 250.000 kroner for.

Personligt kan jeg godt se et stort potentiale i siden, da jeg allerede nu kan se ting der skal forbedres, og kan forbedres.

Jeg sammenligner siden med en brugt landejendom! Det kan blive rigtig fedt med noget knofedt.

Se det som konstruktivt kritik, og i fremtiden vil jeg anbefale at du laver separate regnskaber for dine projekter, så tvivlsspørgsmål som disse netop ikke opstår :)

Med Venlig Hilsen
Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Jeg synes det er svært at få øje på nogen værdi i programmeringen. Man ville være nødt til at starte forfra på en tidssvarende platform. Da den platform der bruges idag er håbløst forældet, ville det endda være usandsynligt at dele af den kan bruges enten direkte eller som inspiration. Der er simplethen sket for meget de sidste 10 år. Kan godt se det er lidt trist, men sådan er det desværre!

Kunderne, besøgende etc. kan bestemt havde værdi, men det afhænger af hvor mange penge der tjenes på dem, eller om man tror de vil kunne flyttes til et nyt koncept.

Men ingen det hele afhænger af køber, jeg skal ikke kunne udlukke at der findes en for hvilket dbm.dk er en kvart million værd. Men jeg ville tror at for de fleste ville vurderingen nok være noget lavere.

Angående programmeringen, så ved du det helt sikkert bedre, end jeg gør ;D
Og er det forældret, ja så har det selvfølgelig en stor indflydelse på prisen... Eller det kommer jo an på, om en evt køber bare er ude efter de besøgende + medlemmerne. For så beregnes prisen vel ud fra dette...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 13:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Eller det kommer jo an på, om en evt køber bare er ude efter de besøgende + medlemmerne. For så beregnes prisen vel ud fra dette...

Det er svært at prissætte besøgende, men regner man udelukkende på de registrerede brugere svarer en pris på kr. 250.000 til en stk. pris på 18,65

Så får man gratis:

  • 840 facebookfans
  • 5.000 annoncer
  • 65.000 besøgende pr. måned
  • Google PR 4/10

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 14:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Registrede brugere er dog et svært definerbart tal. På et af mine forums kunne jeg have 1.000 registrerede brugere, hvis jeg ikke fjernede fx dem som ikke var seriøse m.m.

Hvor mange som aktivt opretter annoncer fx i løbet af et år ville være meget interessant.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Maelstrom:

Hvor mange som aktivt opretter annoncer fx i løbet af et år ville være meget interessant.

Ja, det samme har jeg spurgt om, men det ser ikke ud til at vi får et svar, selvom det er en meget interessant oplysning.

Vi har fået oplyst, at der er 5.000 aktive annoncer. Hvor stor er omsætningshastigheden på disse annoncer? Hvor mange annoncer oprettes hvert år (eller eks. de seneste 3 måneder / 1 måned) på hjemmesiden?

Hvor mange forskellige brugere står for at oprette disse annoncer?

 

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)