Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har 1.5 mio

Side 2 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Så sy skidtet ind i madrassen, eller del dem i to bunker og smid dem i to forskellige banker

Yes og så må vi håber at banken ikke lukker eller pengene bliver ædt af inflationen

Alternativ så tror jeg at det kan være godt at købe Svejtser Franc. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Deler du dem i to, vil jeg mene at det er dækket af den danske stat, med mindre det er blevet lavet om.
Inflation æder lidt, men lige nu er det småpenge i mine øjne.
CHF er lige så farligt som alt andet i mine øjne, de har aldrig være dyrere.

De bedste hilsner

Martin

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener det er DKK 300.000 per bank. CHF er dyr men den kan sagtens blive dyrere. Time will show....

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener det er 100.000 Euro.
Jo da, alt kan blive dyrere, men alt kan også falde :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Euro 100.000, det var jeg ikke klar over, dejligt! 

Martin Thorborg:
Jo da, alt kan blive dyrere, men alt kan også falde :-)

Det har du jo ret i :-)  det er jo som bekendt svært at spå, især om fremtiden, men mange af de core values som svejtser har syntes jeg er gode (arbejde hårdt, gør tingene ordentlig, disciplin osv.) derfor tror jeg at CHF kan blive en flugt valuta hvis det hele går af helvede til. 

Økonomi er dog ikke et fag vi havde på Skive Tekniske Skole da jeg blev maskinesnedker så ovenstående er blot min mening baseret på jysk bonde fornuft.

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok starte med at lade dem stå nogle måneder og tænke lidt over det. Sørge for de er fordelt i flere banker (måske tre eller fire), så du kommer under dækningsgrænsen på 750.000.

Afhængig af hvor du bor, om du bor i hus/lejlighed, om du har familie, dine/jeres fritidsinteresser, o.s.v. - kunne du overveje et sommerhus, de er faldende i pris og endnu mere efter sommeren - så kan du formentlig få et god sommerhus for omkring 500-600.000 betalt kontant - og i øvrigt  lade resten blive i banken.

Så har du/familien et fristed der er betalt, og dermed kun kan give fornøjelse og afslapning.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:25
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide med sommerhus, men vent for guds skyld, de bliver billigere...

De bedste hilsner

Martin

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Guld kunne også være en mulighed. Guld er steget 400% over de sidste 10 år og der er ikke lige udsigt til at det falder. Oliepriserne er eksploderet i samme periode, men i forhold til guld, ligger den næsten flad, så man kan købe ca samme mængde olie for samme mængde guld i dag som for 10 eller 20 år siden, og uanset om dollaren skulle crashe og tage andre med sig eller ej, mister guld aldrig en høj værdi.

Dette er også bare min jyske bonde fornuft som Peter kalder det, selvom vi dog havde økonomi på Hammerum landbrugsskole :) . Men umiddelbart ville jeg tro enhver form for kontanter eller valuta er langt mere usikkert i øjeblikket?

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Guld kunne også være en mulighed. Guld er steget 400% over de sidste 10 år og der er ikke lige udsigt til at det falder. Oliepriserne er eksploderet i samme periode, men i forhold til guld, ligger den næsten flad, så man kan købe ca samme mængde olie for samme mængde guld i dag som for 10 eller 20 år siden, og uanset om dollaren skulle crashe og tage andre med sig eller ej, mister guld aldrig en høj værdi.

Dette er også bare min jyske bonde fornuft som Peter kalder det, selvom vi dog havde økonomi på Hammerum landbrugsskole :) . Men umiddelbart ville jeg tro enhver form for kontanter eller valuta er langt mere usikkert i øjeblikket?

Sjovt, sad selv og tænkte på hvornår guld kom som forslag hele vejen gennem tråden. Men ville personligt holde mig fra guld, i 1980 kostedet det 800$ for ca. 28 gram (1 ounce), idag koster det 1540$, det en stor stigning, men omvendt svarer 800$ i 1980 ca. til 2000$ idag. 

Som de andre siger så lad dem blive i banken, medmindre du har noget gæld der kan betales af. Hvis du ikke har et hus, så ville jeg måske overveje at købe det, ved godt det som investering ikke er super smart, men omvendt så hvis det er drømmehuset, og du dermed kan øge livskvaliteten for dig og din familie synes jeg også det er værd at have med i overvejelserne. 

- Alt andet lige, så vil det også give jer et bedre fundament i fremtiden at bo "gratis". Flere penge hver måned, og øget livskvalitet.(Teoretisk set). 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gem dem til du ved, hvad du virkelig brænder for, og hvad dine drømme er, og så har du en god katalysator til at få det til at ske.

Hej med dig :-)

Side 2 ud af 9 (90 indlæg)