Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på webintegrator og multimediedesigner?

Side 10 ud af 12 (112 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:
Lundsby, lad nu være med at tro du er den sidste "supermand" tilbage på jorden...

Der er massere af folk hvis viden og erfaring, som jeg har enorm respekt for og ydmygt lærer af. Men jeg kan godt se at du nok må konstanterer at du ikke er en af dem! Men sådan er livet, vi starter alle et sted.

Men du har heller ikke rigtigt bidraget med noget konstruktivt til emnet, det eneste du har gjort er at brokke dig over min holdning til emnet og kritiseret min facon. Hvis du har noget klogt at sige, om hvorfor uddannelsen ikke er spild af tid (som ikke har været sagt før) så synes du skulle gøre det!

Ellers vil jeg stærkt anbefale dig at læse det hele efter igen, så du kan blive sikker i din sag. For som sagt så handler det her meget mere om din fremtid end min!

Tro mig det er meget bedre at få tæskene på Amino, end i den virkelige verden!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Arendtsen:

Wi:
Det du siger er at HTML, CSS, PHP og MySQL ikke er værd at lære - fordi hvis man lære det!! Så er man godt nok ude og skide, og har spildt sit liv hele perioden igennem.

Det tror jeg faktisk ikke han gør. Tager jeg fejl så korrigere mig endelig.
Men det jeg tror Lundsby siger er at man skal passe på med at at når man har lært HTML, CSS, PHP og MySQL så kan man bare lave hjemmesider.
Og det er en sandhed med modifikationer. Så har man grundviden. Men du har ikke det ekstra viden som gør een i stand til at lave lidt mere kompliceret sider.
Og det er det jeg personligt ser som problemet. Jeg syntes det er en glimmerende måde at komme i gang på.
Men jeg ser det også kun som en uddannelse der kan lave en ret basal side. (Ja naturligvis findes der nogle der bare har flair for det og som er i stand til at gøre det alligevel. Men jeg tror ikke det er hovedparten af det.) 

Spørgsmålet er også hvad en basal side er? Når du siger basale sider, så forstår jeg ikke hvad du mener med en basal side. Det skal ikke betragtes negativt, men hvad er det i mener en web-integrator max kan lave ved endt uddannelse?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
For som sagt så handler det her meget mere om din fremtid end min!

Det gør du det fanme igen! Hva' er det du tror, der er så godt ved dig? Er du finansielt sikret for 10 milliarder kroner siden du er så skide sikker på din egen fremtid, og så skide bekymrede for andres? Det er netop én af de skide arrogante udtalelser du kommer med.

Mig bekendt har ej heller RASMUS nævnt at han vil være web-integrator, så hvor er det du finder retten til at kommentere HANS fremtid henne?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wi

Det var smart, fed argumentation du giver overhovedet ingen oplysninger om dig selv, og så siger du at jeg ikke kan debattere med dig, fordi jeg ikke kender dig, Bravo! Det er en ren vinder!

Du falder ikke engang for fristelsen til at skrive noget om dig selv og dine erfaringer, så jeg ville havde en chance for at vide.

Det faktisk en rigtigt smart strategi hvis man ikke noget imponerende cv, så holde man det bare skjult, mens man siger du ved ikke hvad jeg ved og hvor jeg har været :-)

Men jeg tror nu folk ser igennem den relativt hurtigt, tror du ikke at de fleste tænker, hvis han har nogle konkrete erfaringer eller noget viden så havde han nok delt det!

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:
Spørgsmålet er også hvad en basal side er? Når du siger basale sider, så forstår jeg ikke hvad du mener med en basal side. Det skal ikke betragtes negativt, men hvad er det i mener en web-integrator max kan lave ved endt uddannelse?

For mig er en basal side noget der svarer en wordpress eller joomla side.
Eller en webshop uden alt for mange muligheder end at putte i en kurv og så betale.
Jo jeg er klar over der findes temmelig avanceret joomla og wordpress sider, men jeg er så også overbevist om der har siddet en programmør først og gjort noget ved kildekoden eller modulerne.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Handler det ikke mest af alt om hvordan man ser uddannelsen? Studentereksamen er også en fuldstændig ubrugelig uddannelse hvis man stopper der. (Apropos)

Jeg kender ikke selv noget til web-integrator uddannelsen, men jeg kan forstå at det er en lav-niveau uddannelse indenfor webudvikling. I sig selv er den måske ikke så anvendelig (antagelse) men hvis man bruger den til at komme ind på datamatiker uddannelsen fx så har man jo allerede sparet 1 år og 3 måneder (sammenlignet med fx en STX eller HTX eksamen).

Jeg selv tog en STX og fortsatte på Software Ingeniør uddannelsen (hvor jeg pt. er igang med kandidaten). Udover det matematik jeg lærte i gymnasiet har jeg ikke umiddelbart haft brug for noget af det jeg lærte igennem gymnasiet. Måske en mere målrettet uddannelse rettet imod faget havde været en fordel?

Lundsby, du argumenterer for at uddannelsen er ubrugelig (i sig selv), men som jeg læser nogle af de andre indlæg er de ikke som sådan uenige med dig. Forskellen i jeres argumentation (som jeg læser det) er om man stopper efter web-integrator uddannelsen eller læser videre.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Hej Wi

Det var smart, fed argumentation du giver overhovedet ingen oplysninger om dig selv, og så siger du at jeg ikke kan debattere med dig, fordi jeg ikke kender dig, Bravo! Det er en ren vinder!

Du falder ikke engang for fristelsen til at skrive noget om dig selv og dine erfaringer, så jeg ville havde en chance for at vide.

Det faktisk en rigtigt smart strategi hvis man ikke noget imponerende cv, så holde man det bare skjult, mens man siger du ved ikke hvad jeg ved og hvor jeg har været :-)

Men jeg tror nu folk ser igennem den relativt hurtigt, tror du ikke at de fleste tænker, hvis han har nogle konkrete erfaringer eller noget viden så havde han nok delt det!

Argumentation? Jeg argumentere ikke. Jeg fortæller dig at du ikke kan sige en skid om mig som du har gjort, da du ikke aner hvem jeg er. Det er ikke et argument, men et statement. Du har intet at sige om mig personligt, du har ingen idé at komme med om mig personligt - derfor kan du ej heller udtale dig som du gjorde.

Du virker mest af alt som en opmærksomhedssøgende forretningsejer, som keder sig liiige lovligt meget. Havde du nu været så skide kløgtig som du gav udtryk for, så havde du måske droppet at skrive i den her tråd, og brugt de timer på din virksomhed, og tjent endnu mere end du giver udtryk for - men du har vel travlt med at se dig i spejlet, og undgå kryptonit

Du prøver på at blive personlig, men faktum er at jeg sidder her bag skærmen og smiler ad dig, ikke med dig, men ad dig, fordi du ingen anelse har om hvem du snakker med og derfor giver dine personlige kommentarer ingen mening.

Jeg orker i hvert falde som én ikke at diskutere med dig mere, da folk vist har opdaget at du ikke rigtig har noget konkret at sige - du taler udenom konstant, og holder kun fokus på det DU vil sige, og det DU vil ud med.

Fortsæt det gode arbejde med din virksomhed (og NEJ! Det var ikke ironisk, da jeg synes konceptet er godt).

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Arendtsen:

Wi:
Spørgsmålet er også hvad en basal side er? Når du siger basale sider, så forstår jeg ikke hvad du mener med en basal side. Det skal ikke betragtes negativt, men hvad er det i mener en web-integrator max kan lave ved endt uddannelse?

For mig er en basal side noget der svarer en wordpress eller joomla side.
Eller en webshop uden alt for mange muligheder end at putte i en kurv og så betale.
Jo jeg er klar over der findes temmelig avanceret joomla og wordpress sider, men jeg er så også overbevist om der har siddet en programmør først og gjort noget ved kildekoden eller modulerne.

Okay fair nok.

Hvad er en avanceret side som du mener en web-integrator IKKE ville kunne lave. Med det mener jeg naturligvis indenfor rammerne html, css, php, mysql og javascript.

Det er blot for at få en forståelse af hvor i står, når i siger ubrugeligt, dumt, spild af liv, etc. etc.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Rasmus:
Lundsby, lad nu være med at tro du er den sidste "supermand" tilbage på jorden...

Der er massere af folk hvis viden og erfaring, som jeg har enorm respekt for og ydmygt lærer af. Men jeg kan godt se at du nok må konstanterer at du ikke er en af dem! Men sådan er livet, vi starter alle et sted.

Men du har heller ikke rigtigt bidraget med noget konstruktivt til emnet, det eneste du har gjort er at brokke dig over min holdning til emnet og kritiseret min facon. Hvis du har noget klogt at sige, om hvorfor uddannelsen ikke er spild af tid (som ikke har været sagt før) så synes du skulle gøre det!

Ellers vil jeg stærkt anbefale dig at læse det hele efter igen, så du kan blive sikker i din sag. For som sagt så handler det her meget mere om din fremtid end min!

Tro mig det er meget bedre at få tæskene på Amino, end i den virkelige verden!

 

Og tro mig, DU skal slet ikke bekymre dig om min fremtid, den er vist som den skal være, sidst jeg tjekkede i hvert fald... Bekymrer du dig hellere om din egen...;-)

Hvordan du kan skrive som du gør er stadig mig en gåde, du aner ikke hvem jeg er, hvilke erfaringer og kompetencer jeg er i besiddelse af, og dog alligevel skriver du nedladende til og om mig... Tsk tsk, du må godt nok være faldet i en grim gryde som lille...

Hvad er det som gør dig så meget bedre end os andre...?

Jeg henvendte mig på tråden, fordi du skrev tilsvinende og nedladende til en anden amino og om hans valg i livet, i stedet for at guide ham på en konstruktiv måde, thats it! Men det er nok noget jeg har helt tilbage fra folkeskolen, der hjalp jeg osse altid de "mindre" og de "ikke så stærke", når de ældre var efter dem...;-)

Anyway, faktum er at du synes dig selv meget bedre end alle os andre, og JEG mener du er helt ved siden af, for du har absolut ikke noget at have det i, thats it! Og kan vi så lade den ligge der, så vi ik skal spilde hele aftenen her på sitet....

Dbh. Rasmus

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad folk kan kommer helt an på hvor meget de selv sætter sig ind i det udover det de bliver undervist i, præcis som morten madsen også nævner (går desuden på grundforløbet med ham) f.eks er vi lige pt. igang med grundforløbsprøve, og det vi skal er bare at lave en simpel webshop, der skal være en nyhedsbrev funktion, men den behøver kun tilføje til db... behøver ikke kunne afmelde.. og behøver ikke have mulighed for at sende nyhedsbrev ud..
og selve shoppen skal man bare opsætte i html/css ingen krav til en masse med databaser, søge funktionen behøver heller ikke virker, der skal være mulighed for at oprette og slette nyheder og evt. redigere..
kravene er ikke store for mig, men for mange andre er det et stort problem, men jeg har også sat mig rigtig meget ind i det ved siden af skolen..
jeg har både lavet så søg søger i min database med produkter, jeg har lavet så man kan udsende nyhedsbrev.. har lavet så man kan tilføje produkter med billede og beskrivelse osv. og har lavet så man kan tilføje varer til sin kurv, og gå til kurven og se priser for det enkelte, plus se samlet beløb.. altså jeg har lavet meget mere end kravene, og jeg kan, fordi jeg har sat mig ind i det, UDOVER skolen.. så igen kommer det meget an på hvor engageret man er i sin uddannelse, hvor meget man egentlig har lyst til at lære, for nej, selve uddannelsen er på ingen måde nok hvis du spørger mig, men den er en god hjælp for dem der skal starte, men kræver meget selvstudie..
og hovedforløbs eksamen i år har jeg hørt var at lave en fuldt funktionsdygtig webshop..
så jeg tror helt ærligt at hovedforløbet bliver en smule kedelig for mig, da det jo nærmest er det jeg har gjort til min grundforløbsprøve...
og JA jeg ved godt jeg sikkert kunne gøre mange ting nemmere og sådan, men det er noget man lærer med tiden når man prøver ting af...

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Side 10 ud af 12 (112 indlæg)