Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla, eller......?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:
JOomla har så mange faldgruber i forhold til seo og søgemaskiner, så selv erfarne seo-folk må "holde tungen lige i munden" når de arbejder med det cms system.

Det har jeg så en forventning om at de gør, uanset om de arbejde på en simpel HTML opgave eller en kompliceret CMS løsning ;-)

MVH

Thomas

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen :)

Mange mange tak for alle Jeres gode råd, og kommentarer.

Jeg beklager at jeg først skriver nu, men min lille søn på 15 dage krævede lige lidt af min tid :)

Det lyder som om at størstedelen af Jer, anbefaler wordpress . Jeg har lige et spørgsmål mere i den forbindelse.

Er disse programmer nogle der SKAL installeres på computeren? Eller ligger de blot på nettet, så man reelt set kan prøve det af, uden at skulle bekymre sig om computerens diskplads ol. :)

Endnu engang tak for Jeres svar :)

/Daniel
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Tillykke med sønnike :-)

Wordpress ligger på dit webhotel på nettet, så der er ikke noget, der skal installeres på din egen computer. Det betyder så også, at du kan arbejde på din side, uanset hvilken computer du sidder på eller hvor i verden du er - så længe du har en internetforbinelse er du kørende :-)

MVH

Thomas

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke hvad du skal bruge det til, men eftersom du efterlyser et DIY projekt og lader til at være i en online læreproces så vil jeg give de fleste andre her ret i at det er Wordpress du skal forsøge dig med. Det er det nemmeste og hurtigste at gå til for nybegyndere.

  1. Find en god wordpress host (jeg kan anbefale Dreamhost - som også har en one-click installer af Wordpress).
  2. Køb et domæne (hvis du ikke allerede har et) og peg det mod hostens navneservere (husk at oprette domænet på hosten først så den kan 'modtage' pegningen)
  3. Installer en designskabelon du synes om (helst en SE optimeret en af slagsen hvis du vil noget på søgemaskinerne)
  4. Installer ønsket sprogpakke 
  5. Skriv løs 

Wordpress kan være en virus svamp dels pga. arkitektur og dels pga. en meget bred masse af plugin udviklere der ikke alle ved hvad de laver - og ditto er der en masse Wordpress bloggere der tror de er verdensmestre fordi de har fået banket en Wordpress installation op. 

DE ER MEGET VIGTIGT AT DU KUN INSTALLERER PLUGINS DER ER BREDT ANERKENDTE INDENFOR COMMUNITIET.

Skal måske lige nævne at plugins er små moduler der udvider funktionaliteten på din hjemmeside - det kan også være du slet ikke har brug for plugins. De fleste der leger med Wordpress kan dog ikke holde fingrene fra sig selv. 

God vind med projektet!

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

...flot nummereret punktformattering Amino!Yes

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Miltoft:
- Nyheder (Feeds)
- Wepshop
- Debat
- Evt. blog
- Evt. forum

Okay - dette bemærkede jeg så først bagefter (flot). 

Selvom jeg holder meget af Wordpress vil jeg personlæigt ikke anbefale systemet som platform for en webshop - med mindre at du integrerer det med et third party shop plugin - her er nogle muligheder:

vendder.com
foxycart.com
cashie.biz
fastspring.com
getdpd.com

En anden ting som de færreste iøvrigt overvejer inden de går online er om de har behov for flere sprog. et af de bedste open source systemer jeg kender til at håndtere dette er Silverstripe

I det hele taget vil jeg nok nærmere anbefale Silverstripe med den omfattende funktionalitet du efterlyser. 

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Nygaard Pedersen:

Nu skriver du ikke hvad du skal bruge det til, men eftersom du efterlyser et DIY projekt og lader til at være i en online læreproces så vil jeg give de fleste andre her ret i at det er Wordpress du skal forsøge dig med. Det er det nemmeste og hurtigste at gå til for nybegyndere.

  1. Find en god wordpress host (jeg kan anbefale Dreamhost - som også har en one-click installer af Wordpress).
  2. Køb et domæne (hvis du ikke allerede har et) og peg det mod hostens navneservere (husk at oprette domænet på hosten først så den kan 'modtage' pegningen)
  3. Installer en designskabelon du synes om (helst en SE optimeret en af slagsen hvis du vil noget på søgemaskinerne)
  4. Installer ønsket sprogpakke 
  5. Skriv løs 

Wordpress kan være en virus svamp dels pga. arkitektur og dels pga. en meget bred masse af plugin udviklere der ikke alle ved hvad de laver - og ditto er der en masse Wordpress bloggere der tror de er verdensmestre fordi de har fået banket en Wordpress installation op. 

DE ER MEGET VIGTIGT AT DU KUN INSTALLERER PLUGINS DER ER BREDT ANERKENDTE INDENFOR COMMUNITIET.

Skal måske lige nævne at plugins er små moduler der udvider funktionaliteten på din hjemmeside - det kan også være du slet ikke har brug for plugins. De fleste der leger med Wordpress kan dog ikke holde fingrene fra sig selv. 

God vind med projektet!

Hvis OP gerne vil have søgemaskinetrafik, er der lidt at hente ved at hoste i Danmark isf. USA. Mange tilbyder nu 1-click-install af Wordpress, fx UnoEuro, Surftown og Meebox. Sidstnævnte får tit varme ord med på vejen her på Amino, og jeg bruger dem også selv.

Hvad angår sikring af Wordpress, kan man komme langt med at lukke ned for standard-konti og ip-beskytte wp-admin-folderen. Læs evt. mere her: Sikring af Wordpress.

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Hvis OP gerne vil have søgemaskinetrafik, er der lidt at hente ved at hoste i Danmark isf. USA.

Har arbejdet ret intensivt med SEO i en del år og jeg er meget interesseret i at se konkrete bevisbyrder for at dette rent faktisk er tilfældet. Folk der påpeger dette bygger det ofte på ret vage formodninger baseret på Googles øgede brug af geotargeting, men i realiteten oplever jeg at effekten er så lav at den nærmest er ikke eksisterende - men er som sagt meget åben for andres erfaringer. 

Som sagt ville jeg holde mig fra Wordpress alene hvis man ønsker shop funktionalitet. Hvis man alligevel af andre årsager vælger Wordpress er der en række tiltag man bør overveje for at sikre installationen hvor du nævner nogle af de essentielle. Du vil sikkert også give mig ret i at når man som Miltoft tydeligvis er ny til det hele online så er det måske ikke lige chmodding af ens webfoldere og div andre sikkerhedsforanstaltninger som er det fedeste sted at starte...? 

Korrektion til Silverstripe link ovenfor - sorry!

Tillykke med fødselsdagen iøvrigt Kasper! :-)

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mads Nygaard Pedersen

Du har ret. Man vælter sig ikke i gode, transparente test-cases med tilgængelige datasets. Jeg har selv tidligere hostet i UK og DE, og jeg har set klare forbedringer, efter jeg er flyttet til DK. Dog skal det siges, at det også kan skyldes diverse andre ændringer, jeg foretog i samme hug: optimering af loadtider primært.

Hvad angår shopfunktionalitet, så er vi helt enige. Men til de andre elementer, OP spurgte om råd til, kan man komme godt i havn med Wordpress.

Hvad angår det sikkerhedsmæssige, gælder det vel uansat, hvilken løsning der vælges. Få evt. WPDK eller et andet Wordpress-hus til at stå for maintenance / sikring.

Eller ta' chancen og ta' backup ofte -- eller sørg for at købe et godt webhotel, hvor der er backup af såvel grundfiler som mysql-db'en.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for Jeres virkelige brugbare kommentarer...

Hjertelig tillykke med fødselsdagen Cake

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)