Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla, eller......?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer...

Jeg smider lige denne tråd på banen igen. Da jeg HAR fået oprettet et domæne.

Jeg har installeret WP, men synes ikke at programmet giver mig den frihed til at være kreativ på, som jeg ønsker. Jeg kan se, at man kan hente rigtig mange temaer, men de er mere eller mindre allesammen opbygget på den samme "kedelige" måde.

Jeg har en helt klar holdning til hvordan jeg gerne vil have min side til at fremstå. Men til trods for at jeg har prøvet forskellige theme gerneratorer synes jeg stadig ikke at jeg er helt tilfreds...

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg evt. lave en hjemmeside (grafisk) efter min helt egen fantasi, uden nogle barrierer?

De bedste hilsner

DanielSmile

Fra 8722
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 33
Fra  WEBSEC v/ Claus Dittrich Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel
Jeg bruger selv et program der hedder Artisteer.
Det er et prg til at lave designskabeloner i bla. Wp.

Det er meget nemt at bruge. Og så er det sjovt og intuitivt.Prøv det.

Du ka selv 100% designe din egen skabelon du efterfølgende i programmet gemmer som eksempelvis Wp skabelon. Og så tager ind med Wp.

Det eneste Artisteer ikke kan er at lave flydende design eks. overlay billeder. Der skal man stadig noget html.

Velkommen til

min verden

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Miltoft Rasmussen:

Jeg har installeret WP, men synes ikke at programmet giver mig den frihed til at være kreativ på, som jeg ønsker. Jeg kan se, at man kan hente rigtig mange temaer, men de er mere eller mindre allesammen opbygget på den samme "kedelige" måde.

Jeg har en helt klar holdning til hvordan jeg gerne vil have min side til at fremstå. Men til trods for at jeg har prøvet forskellige theme gerneratorer synes jeg stadig ikke at jeg er helt tilfreds...

Det lyder faktisk helt vildt spændende at du har udtænkt noget anderledes :-)
Det kunne måske hjælpe hvis vi vidste hvor det var du ville hen, og hvad der ikke gør dig helt tilfreds i de forskellige theme generatorer.

Daniel Miltoft Rasmussen:

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg evt. lave en hjemmeside (grafisk) efter min helt egen fantasi, uden nogle barrierer?

Nu ved jeg jo ikke hvor langt din fantasi går med det, men med kendskab til HTML/CSS/JavaScript bliver dine barrierer bestemt mindre. Hjemmesiden kan dog ikke servere morgenmad på sengen :-)

Men hvis dine fantasier langt overgår hvad du vil lægge af energi i det, så kan det måske være værd at overveje at "kill your darling" for en tid, så du i det mindste kan få noget sat igang.

Det et i hvert fald det jeg har valgt at udskyde med mine hjemmesider for at komme igang med SEO.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel Miltoft Rasmussen:

Jeg har installeret WP, men synes ikke at programmet giver mig den frihed til at være kreativ på, som jeg ønsker. Jeg kan se, at man kan hente rigtig mange temaer, men de er mere eller mindre allesammen opbygget på den samme "kedelige" måde.

Hej Daniel,

Prøv at installere templaten: Custom Community - det er den jeg har brugt både her: www.plejeguide.dk og her: www.blomstermaleriet.dk (du henter den via dit kontrolpanel - inde under udseende/temaer, ved at søge på: custom community)

Som du kan se, kan den tage sig meget forskelligt ud - og du kan via kontrolpanelet - dvs. uden at bruge CSS/HTML - rette i utroligt mange ting.

Headeren kan være full-width eller samme bredde som resten af siden, og du bestemmer selv højden på headeren og evt. baggrundsbillede. Selve siden kan også være fast eller automatisk bredde, og footeren det samme. Du kan have 1, 2, eller 3 kolonner, du kan ændre skrifttyper, og endda også CSS i selve kontrolpanelet, hvis du skulle få lyst.

Du er velkommen til at ringe/skrive til mig og få nogen tips, hvis du vælger at kaste dig over den template. ;-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Det lyder faktisk helt vildt spændende at du har udtænkt noget anderledes :-)
Det kunne måske hjælpe hvis vi vidste hvor det var du ville hen, og hvad der ikke gør dig helt tilfreds i de forskellige theme generatorer.



Hej Gita Smile

Jeg ved ikke hvor anderledes det er. Måske nærmere gammeldags.

Det jeg gerne vil have, er en hjemmeside, med følgende:

- Header: Med mulighed for at arrangere teksten som jeg vil. Noget tekst som står normalt, samt nogetpå skrå. Desuden skal der være et "levende" logo. Dvs. mit logo skal kunne dreje rundt.

- Menu: Menuen skal sidde i venstre side, og faktisk se ud ligesom kreditkort der ligger i en pung, bare omvendt. Evt. med drop down funktion til underkatagorier.

- Brødtekst-område: Det skal være opdelt ligesom kartotekskort (faneblade om du vil). Ligesom når du vælger en ny fane i IE. Så toppen af fanebladet hænger sammen med den enkelte side. Kunne man lave mouse-over, så når man holder musen hen over et faneblad, rykker det sig lidt op over de andre, i stedet for at lyse op.

- Sidebar: Skal være i højre side, med kalender, nyhederm reklamer etc. (Denne har jeg i og for sig styr på)

Giv dette overhovedet mening? Morgenmad på sengen kunne ellers være rart HVER MORGEN Smile

Kill your darling... Fedt ordvalg... Jamen jeg laver skam en masse arbejde ved siden af. Jeg sidder bl.a. og laver følgende:

- Netværker (med potientelle samarbejdspartnere)
- Søger info til min hjemmeside
- Søger drop shipping partnere

og meget meget mere...

mit problem er, måske bare at jeg kan ikke kode i nogle programmer. Det giver ingen mening i mit hoved. Jeg skal helst kunne se hvad jeg laver. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Miltoft Rasmussen:
Kill your darling... Fedt ordvalg... Jamen jeg laver skam en masse arbejde ved siden af. Jeg sidder bl.a. og laver følgende:

Med "Kill your darling" menes der, at du skal overveje, om de ting du selv synes er superfede (darlings) egentlig har en berettigelse - og så dem skåret væk, hvis du ikke kan begrunde dem.

Et eksempel på en darling kunne i dit tilfælde være logoet du gerne vil have skal dreje rundt - hvorfor skal det dreje rundt ..?

MVH

Thomas

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Åhh... Jeg troede bare at det var Gita's måde at sige tingene på. Bar ikke klar over at man rent faktisk bruger udtrykket Smile

Jamen hvorfor skal logoet dreje rundt? Tja hvorfor skal det egentlig det? Jeg tror et eller andet sted at det er for at skille mig ud fra mængden. Mit projekt omhandler Badminton, så havde jeg egentlig tænkt mig at lade en badmintonbold rotere på skrå. For at give siden lidt liv. Så alt ikke bare bliver mainstream.

Men jeg kan sagtens se hvad du mener.

Det er super at få andres mening med inden man lancerer siden. For jeg vil virkelig gerne gøre det rigtigt første gang. Selvom jeg godt ved at det er svært.

Mange tak for din feedback Thomas
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:

Med "Kill your darling" menes der, at du skal overveje, om de ting du selv synes er superfede (darlings) egentlig har en berettigelse - og så dem skåret væk, hvis du ikke kan begrunde dem.

Et eksempel på en darling kunne i dit tilfælde være logoet du gerne vil have skal dreje rundt - hvorfor skal det dreje rundt ..?


Tusind tak for uddybelsen Thomas. Jeg tog det bare som en selvfølge at det var forstået, fordi jeg selv har fået udtrykket serveret på en måde der ikke kunne misforståes :-)

Men ja, jeg kan så godt se at det ikke var helt samme situation som jeg var i, så tak for at hjælpe med at formidle mit budskab :-) Jeg vil så lige uddybe at jeg mener at idéen i sig selv kan være suveræn og måske endda afgørende for fremtiden, men når tiden og ressourcerne ikke er til det, så er mindre måske acceptabelt til at starte med.

Mht detaljerne, så vil jeg tolke logoet som det letteste og hurtigste at lave, men lige så snart vi er ude i skræddersyede løsninger er der rigtigt mange "jokere". En ting er det funktionelle, men at det så også har det rigtige æstetiske udtryk som både ejeren og målgruppen kan lide er langt sværere. 

Jeg er så også ude i at hvis logoet skal dreje, så var det i mine forhenværende tider Flash, der var svaret. I dag skal vi enten ud i animeret gif som jeg ellers troede ville uddø, eller animering med JavaScript.

Det er fedt at læse nogen som Daniel Miltoft udtrykke hvad jeg også er lidt træt af. Det ser for kedeligt ud med de WordPress skabeloner. Men for at nå derud hvor man kan og er villig til at betale for det - og også får flere kunder ud af det, skal man nok være lidt mere end den lokale håndværker. Medmindre man kan påvise at et vist skræddersyet design kan give bedre konverteringer. (det må komme an på en prøve senere :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er bare mig der er lidt blank :-) Men ja mange tak for uddybelsen.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Miltoft Rasmussen:
For jeg vil virkelig gerne gøre det rigtigt første gang. Selvom jeg godt ved at det er svært.

Jeg taler af erfaring når jeg siger, at du kommer til at løbe panden mod en mur MANGE gange, hvis du forventer, at det hele skal spille fra dag ét. ;-)

Sørg i første omgang for at finde en template, der dækker de helt basale behov - og så kom igang.

Alt det du har nævnt indtil videre, er ren styling, og du kommer ikke til at finde en template, der har det hele. Det roterende logo kan sagtens sættes ind efterfølgende - eller du kan f.eks. starte med en "statisk" fjerbold, og så kan den blive til flash hen ad vejen.

Med hensyn til menuen, så bare sørg for at finde en template, der har menuen på det ønskede sted - efterfølgende kan du så få den stylet til det udseende du ønsker og med de funktioner du ønsker.

Det "rigtige" er i første omgang at få tænkt indhold, SEO og brugervenlighed, og så kan du altid få nogen til at gå amok med CSS og Photoshop efterfølgende.

Vil du ud med, hvad projektet omhandler? Har selv spillet badminton i 20 år, så jeg er lidt nysgerrig! Wink

 

 

 

  

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)