Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny på Amino men med webshop siden 2006 - glæder mig.......

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Tommerup
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Danish Outdoor ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kender I www.danishoutdoor.dk ? Nå ikke - men skal vi ikke bare vende det til noget positivt - det viser jo bare, at der stadig er et stort udviklingspotentiale - med så lille en kendskabsgrad !

Sammen med en anden gut har jeg denne special-butik indenfor friluftsudstyr. Han er bager og jeg er ingeniør - det lugter jo ikke så meget af e-handel men det går slet ikke så ringe

Vi har en ret ny Joomla (Redweb) webshop, 400 m2 showroom i Tommerup, hvor vi også hvert sommerhalvår holder kursus for omkring 200 deltagere.

Vores koncept er skruet ganske godt sammen og via udvidelser i sortiment, udvikling af egne produkter, masser af PR-arbejde, et lidt for højt Adwords budget, en del messer og et stigende antal stamkunder, er det lykkedes os at stige støt og roligt i omsætning gennem årene. Her i september passerede vi allerede sidste års omsætning, men vi pukler også for sagen. 

Lønnen har ikke nået nivauet fra dengang vi var lønslaver, men om ikke andet så kan vi sammen med mange af jer e-handlere være stolte af vores bidrag til at holde gang i hjulene hos PostdanmarkGoogle, emballage-leverandører osv.

Et helt aktuelt forsøg er at jeg har halveret vores adwords-udgifterne og jeg har samtidig indset at der bare skal bruges timer på SEO i det kommende år.

Jer Aminoer med helikopter-blik må meget gerne kan komme med jeres umiddelbare tanker omkring tiltag / forbedringer, som kan give os flere besøgende /højere konvertering eller udvikle vores forretnings-koncept - alle input velkomne. Og selvfølgelig når og hvis jeg kan bidrage konstruktivt - skal jeg nok melde mig på banen.

....glæder mig til at deltage her på Amino... 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen ombord skal det lyde fra en anden newbee.

Det glæder mig at i har set lyset og vil skære ned på adwords, da de organiske søgeresultater er mere effektive.

:)

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til.

Jeg vil anbefale dig at søge lidt rundt og kigge forskellige tråde igennem herinde, da der findes utrolig meget god information rundt omkring.

Der findes bl.a. sindsygt meget viden omkring SEO.

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Povl:
Det glæder mig at i har set lyset og vil skære ned på adwords, da de organiske søgeresultater er mere effektive.

@Povl.

Hvad dælen mener du med det? Big Smile

I mine øjne er det da "både og" - og ikke "enten enten". Man skal forsøge at maksimere sit samlede overskud, ikke at minimere sine AdWords omkostninger.

De mest succesfulde e-købmand kører med en god cocktail af både organisk søgemaskineoptimering, veludbyggede AdWords kampagner, affiliate programmer og en række andre markedsføringstiltag.

@Jacob

Velkommen til.

Jeg har netop besøgt jeres shop for første gang og det umiddelbare indtryk er positivt.

Der er dog et par ting ift. især søgemaskineoptimering, som du bør kigge lidt nærmere på.

Lad os tage pølsestoppere som eksempel:

For det første så bør I bruge alle 65-67 tegn i sidetitlen - jeg ville skrive "Pølsestoppere - Find en god og billig pølsestopper her" i stedet for "Pølsetopper | Danish Outdoor". Det vil for det første have en (lille) positiv effekt på jeres placering i søgeresultaterne og for det andet lokke flere til at klikke.

For det andet så bør I definere en meta description for alle jeres sider, så Google ikke (som ovenfor) vælger et mere eller mindre tilfældigt uddrag af teksten.

Disse meta descriptions har kun indirekte indflydelse på jeres placering i søgeresultaterne, men gode meta descriptions har væsentlig indflydelse på, hvor tilbøjelige folk er til at klikke sig ind på netop jeres side.

Bortset fra det så er dine AdWords annoncer over gennemsnittet. Du bør dog overveje at tilføje undersidelinks og gøre brug af "Display-URLen" (skriv "www.danishoutdoor.dk/røgeovne" og ikke bare "www.danishoutdoor.dk").

Mvh Troels.

Fra Tommerup
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Danish Outdoor ApS Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels og I andre 2 - Mange tak for velkomst-hilsner.

Og tak til Troels for den top-gode feedback.

Jeg er enig, I at man bør satse både på adwords og SEO, ligesom man også skal statse på nyhedsbrev. Alle 3 elementer er et must, hvis man vil noget seriøst med en BTC netbutik.

Om man der ud over vil satse på facebook, showroom, blogs, presse-omtale, product placement, video-marketing, trustpilot, events ......er måske i lidt højere grad individuelt afhængig af kundegrupper, konkurrenter m.v. 

Mht forsøget med at halvere adwords-udgifterne (lavere bud og lavere budgetter) så viser forsøget allerede at CPC falder og at klik langt fra halveres - så det er slet ikke uinteressant at lave den slags forsøg.

Troels, det som du viser omkring pølsestopper - det er da lige det jeg skal igang med i de kommende måneder. Hvis jeg kan være sikker på at det har en god effekt så skal timerne bare findes - Det må være det bedste at bruge sin tid på der hvor vi står nu. Jeg har både SEO-studio og Link-assistent pakken installeret og har lige lagt 250 søgeord ind i sidst-nævnte som jeg vil til at følge udviklingen på.

En ting jeg godt kan sidde og tænke over er, hvor meget det forskellige betyder: titel, meta-description, tekstindhold, interne links med søgeordet, eksterne links med søgeordet.... Kan man og er der nogen der tør at sætter procenter på det ?

Jeg synes at jeg har erfaret at søgeordet som domæne har fået meget stor betydning. Vi sælger Bon-fire båludstyr og har fået lov af firmaet Bon-fire til at lave en inspirationsside på vores domæne bonfire.dk som nu er kommet i Google top 3 på mange relevante søgeord.

Det sjove er så at selvom jeg har prøvet at "linke værdien videre" til vores webshop specielt på ordene Bonfire og Bon-fire, så synes jeg det gav godt for ½ år siden, men nu er vores webshop gledet ud af af top-100 på de 2 søgeord !!?? SEO lyder nogen gange meget enkelt men så alligevel så er det sgu også noget af en jungle ! Nogen der ved om eksterne links med de konkrete søgeord har fået reduceret betydning ?

Underside links og Display-URL på annoncer som du nævner Troel er nok også noget, vi skal videre med ligesom vi skal lave oprette keyword-insertion på flere af vores annoncer. Jeg skal til et hands-on ADwords-arrangement hos E-business Fyn her i efter-middag - det giver nok flere gode input.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Andersen:
En ting jeg godt kan sidde og tænke over er, hvor meget det forskellige betyder: titel, meta-description, tekstindhold, interne links med søgeordet, eksterne links med søgeordet.... Kan man og er der nogen der tør at sætter procenter på det ?

Kloge folk siger, at interne links relativt set har størst værdi, dernæst indgående og afslutningsvis udgående.

Præcis hvordan og hvorledes skal du vist over i Aminos SEO afsnit for at få svar på.

Alternativt kan du overveje at bruge 1.500 kroner på Thomas Rosenstands SEO-Lex. Med den i hånden er det lykkedes mig at ranke nr. 1 i Googles søgeresultater på det voldsomt konkurrenceprægede og yderst profitable ord ridehjelm Wink.

Spøg til side - Min egen erfaring er, at en god titel og meta description kan give en side placeret som nr. 6 i søgeresultaterne flere klik end en side placeret i 2-3. position med dårlig titel og meta description.

Mvh Troels.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt lige din checkout process og den virker lidt lang og kedelig i det. Måske du burde forbedre den lidt så din konvertering ville blive bedre?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med du er kommet på amino.dk og det er da en udmærket webshop du har fået tillykke med det Smile

Husk lave interne links på side hver gang et kerne ord nævnes linker du til en underside der omhandler dette 

kan se ikke brugt også h2 h3 h4 altså under titler på siden husk brug h1 i overskriften hver siden med det kerne siden omhandler

kontakt siden virker det store billedet ikke og det er en fordel der en kontaktformular derved lettere at kontakte jer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:

@Povl.

Hvad dælen mener du med det? Big Smile

I mine øjne er det da "både og" - og ikke "enten enten". Man skal forsøge at maksimere sit samlede overskud, ikke at minimere sine AdWords omkostninger.

De mest succesfulde e-købmand kører med en god cocktail af både organisk søgemaskineoptimering, veludbyggede AdWords kampagner, affiliate programmer og en række andre markedsføringstiltag.

Jeg mener blot at flere undersøgelser har vist at der kigges og klikkes meget mere på de organiske søgeresultater.

Flere jeg har talt med siger at de aldrig klikker på adwords da det er reklamer og de tror stadig at reklamer er vildledende markedsføringnettet.

Det er ganske almindelige kunder jeg har talt med :)

Fra Tommerup
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Danish Outdoor ApS Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Tak fordi du gad surfe lidt rundt på vores hjemmeside - Vores web-leverandør har her i sommer fjernet et step i check out processen, men du har ret i at det godt kunne blive mere enkelt endnu - jeg har faktisk sendt et link til vores web-leverandør omkring en Magento one-step check-out, der var ret fantastisk og mon ikke der bliver arbejdet i den retning blandt de mange Joomla udviklere der sidder rundt omkrring i verden.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)