Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bliver skatten af ?...udlandet

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja du har fat i noget...udfordringen er vel netop af gøre det attraktivt at blive... lige som det skal være attraktivt at gå på arbejde....også som lønslave...

Skulle jeg provokere, så ville jeg gøre som dem der har pengene idag, Kommuni.... ehh Kineserne, de har nemlig fattet noget.... Der er princippet; Vil du have en pris ved truget betaler, eller vil du i biffen betaler du for billetten inden du går ind. Vi har en af verdens højeste købekraft, vil man have en andel i det så koster det... det kunne være omsætningsbaseret skat, så kan man jo regulere % satserne som man synes det er rimeligt og attraktivt. Både for store og små

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Off topic:

Mads A.:
Hvis alle hjalp til med at betale skat, så var det nok til at hjælpe de syge, svage og de gamle

Der har vi jo et kæmpe forbillede i statsministeren, der tæller dage, der uberretiget får sin mands fradrag og som leaser bil i Tyskland. Hvis alle gjorde som hende, så var der helt sikkert ikke råd til velfærd....

On topic:

Og lidt til dit første spørgsmål. Der er nok ikke så meget at gøre - ikke med den høje skatteprocent og det kolde vejr :-) Jeg flytter også til de varme lande, hvis jeg har pengene til det, og det vil både være på grund af skatten, men også på grund af vejret :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Der har vi jo et kæmpe forbillede i statsministeren, der tæller dage, der uberretiget får sin mands fradrag og som leaser bil i Tyskland. Hvis alle gjorde som hende, så var der helt sikkert ikke råd til velfærd....

Ja det er helt sikkert dårlig signal politik, men jo ikke forbudt ifølge reglerne... Desværre er der ingen på Borgen dar har noget at lade hinanden høre..... Jeg husker også Thor´s landejendom, Troels´s rolex ur, "Henriettes" gældshistorie og køb af varer uden at betale Lars´fadbamser og man kunne blive ved... desværre.... og det kan vi også med de andre om 10år.... desværre...

Jeg har også boet ude, men ikke pga. pengene.... men når man har de penge som nævnt kan man også selv bestemme....og det kan man ikke stoppe.... men man kan gøre det til et godt sted at starte...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle mennesker vil gerne nyde det gode samfund som din farmor og farfar har været med til at opbygge og nyeder de frie goder som fri behandling på sygehus og fri skole m.v. men nå man så kommer til penge, så smutter man til lande som er ligeglade med alm. mennesker som ikke har råd til at komme på eks. sygehus eller bo i et stort hus.

Nææææ nej hvorfor skulle man da bidrage i Danmark hvor man har et tilhørs forhold, når man kan bo bag store tykke mure i et trope paradis?

Du kunne jo betale din skat og så flytte, du har jo stadigvæk min 40 % af dine mange mill efter salget af din virksomhed,arv eller hvad de nu måtte være.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:
Ja det er helt sikkert dårlig signal politik, men jo ikke forbudt ifølge reglerne...

 

Det er vel ikke lovligt at få dobbeltfradrag - altså få fradrag, som om manden er skattepligtig i Danmark, men han betaler sin skat et andet sted. Så det er forbudt - det var bare mere end fem år siden, og derfor kunne Skat intet gøre. Derudover så var der jo noget med to forskellige forklaringer, i forhold til hvilken myndighed det var - og man må heller ikke lyve over for myndighederne.

Og så har du ret i at ikke mange har lade hinanden noget at høre - dog er det bare forfærdeligt at høre, at de bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder, når ens familie selv har en millionlønning, men at man gør alt, for at undgå at betale skat.

Jeg har købt en lejlighed i Spanien, foreløbig er det dog bare til ferier - men...... Det ville være et dejligt sted at flytte hen.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads A.:

Alle mennesker vil gerne nyde det gode samfund som din farmor og farfar har været med til at opbygge og nyeder de frie goder som fri behandling på sygehus og fri skole m.v. men nå man så kommer til penge, så smutter man til lande som er ligeglade med alm. mennesker som ikke har råd til at komme på eks. sygehus eller bo i et stort hus.

Nææææ nej hvorfor skulle man da bidrage i Danmark hvor man har et tilhørs forhold, når man kan bo bag store tykke mure i et trope paradis?

Du kunne jo betale din skat og så flytte, du har jo stadigvæk min 40 % af dine mange mill efter salget af din virksomhed,arv eller hvad de nu måtte være.

Haha :-)

Melder mig officielt ud af denne debat, da jeg simpelthen synes det bliver for fjollet.

Ellers en god start.

Med Venlig Hilsen
Morten - som gerne vil betale skat, uanset hvem der har opbygget Danmark. Jeg elsker Danmark, men når det kommer til nogle specifikke punkter i dansk økonomi, så må jeg ryste på hovedet.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:
Og så har du ret i at ikke mange har lade hinanden noget at høre - dog er det bare forfærdeligt at høre, at de bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder, når ens familie selv har en millionlønning, men at man gør alt, for at undgå at betale skat.

Tja du fik mig lidt der Stick out tongue mente at man ikke kunne gøre noget ved det iflg. reglerne. Men det var de andre ting heller ikke.... alt imens står landet i stampe, stadigvæk...

De ting jeg ville foreslå ville vist nok kræve en grundlovsændring.... så dem lader jeg ligge, dem har jeg nævnt i en anden tråd omkring valget.... Wink

Ja Spanien er dejligt, bare ikke hvis man lige står og mangler arbejde.... 

Er det et fiske sted i Spanien eller et slap af sted...? uden det ene behøver at udelukke det andet..... tror jeg...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:
så må jeg ryste på hovedet.

Du er ikke alene.... Wink

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:
Er det et fiske sted i Spanien eller et slap af sted...? uden det ene behøver at udelukke det andet..... tror jeg...

 

Nu bliver det vist for alvor off topic :-) Det er primært et sted for familien, men naturligvis skal der også fiskes....! Og det er meningen, at der skal laves endnu et TV-program om lystfiskeri fra Spanien, næste gang jeg er dernede.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:
Nu bliver det vist for alvor off topic :-)

Ja det gør så.... men fint med dine programmer.... det må vi se...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)